info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه مرمره ترکیه

یکی از دانشگاه های معتبر کشور ترکیه که برای سال تحصیلی 2021 2022 مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز قرار گرفته، دانشگاه مرمره یا Marmara Üniversitesi می باشد که در ژانویه سال 1883 در شهر استانبول ترکیه تاسیس شده است. این دانشگاه که توسط صبحی پاشا تاسیس شده، در ابتدا با نام مکتب عالی تجارت حمیدیه شناخته می ‌شد. در طول زمان تغییرات گسترده ای در ساختار این موسسه آموزشی ایجاد شده و مدتی نیز با نام دانشکده علوم تجاری و اداری به فعالیت خود ادامه داد، تا اینکه در سال ۱۹۸۲ میلادی با تصویب هیئت وزیران کشور ترکیه این دانشگاه با در اختیار داشتن بیش از 12 پردیس که در نقاط مختلف شهر استانبول قرار گرفته ‌اند، به یکی از بزرگ ترین دانشگاه های ترکیه تبدیل شده و با نام دانشگاه مرمره استانبول با ساختار امروزی به فعالیت خود ادامه داد. این دانشگاه دولتی کشور ترکیه که در ساله ای پیش مورد تایید وزارت علوم ایران قرار داشته و در دسته دانشگاه های خوب یا گروه به طبقه بندی شده و از سال ۲۰۲۱ به تایید وزارت بهداشت ایران نیز رسیده است، با بیش از ۲۸۰۰ عضو هیئت علمی و کادر آموزشی و همچنین ۱۳۰۰ کادر مدیریتی و اداری به بیش از ۵۰ هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی ارائه می نماید. در ادامه بیشتر مهم معرفی دانشگاه مرمره ترکیه خواهیم پرداخت.



دانشگاه مرمره ترکیه محل تحصیل رجب طیب اردوغان، رییس جمهور فعالی کشور ترکیه و بسیاری از سیاستمداران مطرح این کشور بوده است. همچنین بسیاری از بازرگانان، بازیگران، موزیسین ها و مشاهیر عرصه رسانه کشور ترکیه نیز از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

 

شرایط پذیرش دانشگاه مرمره استانبول

از شرایط پذیرش در دانشگاه مرمره استانبول، شرکت در آزمون یوس است و این دانشگاه بر اساس نتایج این آزمون اقدام به پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی می کند. داوطلبان می توانند در این آزمون شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن، در رشته مورد نظر خود به زبان های مختلف به تحصیل بپردازند. در مرحله تکمیل ظرفیت ممکن است نتیجه آزمون SAT نیز مورد قبول این دانشگاه واقع شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه مرمره ترکیه که یک دانشگاه دولتی است، برای رشته های مختلف از 150 دلار تا 800 دلار در سال خواهد بود. از مزایای این دانشگاه ارائه بورسیه های تحصیلی مختلف در این دانشگاه به دانشجویان می باشد که عبارتند از:

- بورسیه های تحصیلی دانشگاه مرمره ترکیه که از طرف دانشگاه به دانشجویان بین المللی در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، تسلط هنری و تحقیق اعطا می شود.

- بورسیه های تحصیلی دولت ترکیه مختص دوره های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد که برای دانشجویان موفق بین المللی از سراسر جهان برای تحصیلات تکمیلی در ترکیه در نظر گرفته شده است.

 

رتبه دانشگاه مرمره استانبول ترکیه

برای مشتاقان تحصیل در ترکیه در رشته های مختلف، اخذ پذیرش از دانشگاه هایی که اعتبار و رتبه بین المللی بالاتری دارند می توانند مطلوب تر باشد. دانشگاه مرمره ترکیه همه ساله یکی از دانشگاه های معتبر این کشور در رنکینگ های بین المللی محسوب شده و از رتبه بین المللی خوبی نیز برخوردار بوده است. برای تبیین بهتر این موضوع رتبه دانشگاه مرمره استانبول ترکیه را در در سیستم های رتبه بندی معتبر خدمتتان ارائه می نماییم.

رتبه دانشگاه مرمره استانبول ترکیه در رتبه بندی موسسه تایمز نیز در سال ۲۰۲۱ در میان دانشگاه‌ های دنیا بالاتر از 1000 و در میان دانشگاه‌ های آسیا بین 351 تا 400 بوده است. بر اساس رتبه بندی شانگهای که دیگر سیستم رتبه بندی معتبر دانشگاه های دنیا می باشد نیز رتبه دانشگاه مرمره استانبول ترکیه در دو سال 2018 و 2020 در میان دانشگاه های دنیا بین 901 تا 1000 بوده است.

 

رشته های دانشگاه مرمره ترکیه

تنوع رشته های دانشگاه مرمره ترکیه بسیار بالاست و این دانشگاه امروزه با در اختیار داشتن 13 دانشکده، 11 موسسه، 8 مدرسه عالی، 3 بخش وابسته به ریاست دانشگاه، 28 مرکز تحقیقاتی، ارائه دهنده بیش از 44 برنامه  104 رشته می باشد. دانشکده های این دانشگاه که ارائه دهنده رشته های دانشگاه مرمره ترکیه هستند عبارتند از:

- دانشکده پزشکی

- دانشکده دندانپزشکی

- دانشکده داروسازی

- دانشکده آموزش بهداشت

- دانشکده هنر و علوم

- دانشکده هنرهای زیبا

- دانشکده مهندسی

- دانشکده آموزش فنی

- دانشکده اقتصاد و علوم اداری

- دانشکده حقوق

- دانشکده ارتباطات

- دانشکده الهیات

- دانشکده آموزش آتاتورک

بیشتر شهرت این دانشگاه مربوط به دانشکده های پزشکی و داروسازی، اقتصاد، ارتباطات، الهیات و مطالعات خاورمیانه می باشد که در این زمینه ها از بهترین دانشگاه های ترکیه به حساب می آید.

 

موسسات تحصیلات تکمیلی دانشگاه مرمره ترکیه عبارتند از:

- موسسه مطالعات تحصیلات تکمیلی در علوم خالص و کاربردی

- موسسه جامعه اروپا که در سال 2007 به موسسه اتحادیه اروپا تغییر نام داد

- موسسه بانک و بیمه

- موسسه علوم تربیتی

- موسسه علوم گوارش

- موسسه هنرهای زیبا

- موسسه علوم اعصاب

- موسسه مطالعات پزشکی

- موسسه علوم اجتماعی

- موسسه تحقیقات تورکولوژی

- موسسه مطالعات خاورمیانه

 

مدارس عالی حرفه ای که در چارت دانشگاه مرمره ترکیه تعریف شده اند عبارتند از:

مدارس عالی ارائه دهنده برنامه های چهار ساله:

- مدرسه عالی حرفه ای بانک و بیمه

- مدرسه عالی حرفه ای تربیت بدنی و ورزش

- مدرسه عالی حرفه ای پرستاری

- آموزشگاه حرفه ای خدمات بهداشتی استانبول زینب کمیل

- مدرسه عالی حرفه ای زبانهای خارجی

مدارس عالی ارائه دهنده برنامه های دو ساله:

- مدرسه عالی حرفه ای الهیات

- مدرسه عالی حرفه ای مشاغل مرتبط با بهداشت حرفه ای

- مدرسه عالی حرفه ای مطالعات اجتماعی

- مدرسه عالی فنی حرفه ای مطالعات فنی

 

پردیس های دانشگاه مارمارا عبارتند از:

- پردیس هایی که در قسمت اروپایی شهر استانبول قرار دارند:

Bahçelievler

Beyazıt

Nişantaşı

Sultanahmet

Şişli

Tarabya

- پردیس هایی که در قسمت آسیایی شهر استانبول قرار دارند:

Göztepe Haydarpaşa

Kartal

Pendik

Acıbadem

Anadoluhisarı

Bağlarbaşı

 

مرمره اولین دانشگاه چند زبانه ترکیه است و دانشجویان در دانشکده های پزشکی، دندان پزشکی و مهندسی به زبان های ترکی و انگلیسی و در دانشکده های اقتصاد و علوم اداری به چهار زبان ترکی، انگلیسی، آلمانی و فرانسوی درس می خوانند. می دانیم درصد بالایی از دانشجویان ایرانی در این کشور همسایه، به تحصیل پزشکی در ترکیه مشغولند و همه ساله نیز عده زیادی برای ورود به دوره های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه های ترکیه، اپلای می کنند. برای این افراد تحصیل در دانشگاه مرمره ترکیه یک گزینه ایده آل است. زیرا در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022، نام این دانشگاه قرار گرفته است و دانشجویان ایرانی پس از تحصیل در رشته های علوم پزشکی در این دانشگاه، اگر قصد داشته باشند به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی در راستای ارزشیابی و معادل سازی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت. این دانشگاه در رنکینگ Best Global universities در زمینه تخصصی پزشکی در رده ششم دانشگاه های ترکیه قرار گرفته است و رتبه ای بالاتر از دانشگاه کوچ که یکی از دانشگاه های مطرح ترکیه می باشد را از آن خود کرده است.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های ترکیه از جمله دانشگاه مرمره و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه مرمره ترکیه
  • رشته های دانشگاه مرمره ترکیه
  • شرایط پذیرش دانشگاه مرمره استانبول



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top