info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه کوچ استانبول ترکیه

یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه که همه ساله تعدا فوق العاده زیادی متقاضی اخذ پذیرش از سراسر دنیا دارد، دانشگاه کوچ استانبول می باشد. دانشگاه کوچ استانبول ترکیه در سال 1993 میلادی در شهر زیبا و توریستی استانبول تاسیس شد و یک دانشگاه غیرانتفاعی به حساب می آید. این دانشگاه با برنامه ریزی دقیق و سرمایه گذاری مناسب و اصولی توانست در همین مدت کم به برترین دانشگاه کشور ترکیه تبدیل شود و امروزه دانش آموزان ممتاز دبیرستان های ترکیه و جوانان نخبه از سراسر دنیا، این دانشگاه را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل خود می شناسند که این حد از پیشرفت در مدت زمان کوتاه برای یک دانشگاه غیر دولتی بسیار شگفت انگیز است. تحصیل در اکثر رشته های دانشگاه کوچ استانبول ترکیه به زبان انگلیسی امکانپذیر می باشد و این خود به اقبال بیشتر دانشجویان بین المللی به تحصیل در این دانشگاه معتبر، کمک شایانی کرده است. لازم به ذکر است که نام این دانشگاه از موسس آن وهبی کوچ، کارآفرین برجسته ترک گرفته شده است.



دانشگاه کوچ استانبول ترکیه با شبکه گسترده ای مشتمل بر بیش از 200 دانشگاه برتر در کشورهای مختلف همکاری نزدیک و تنگاتنگ دارد که از آن جمله می توان به دانشگاه های کالیفرنیا، کورنل و جرج تاون در ایالات متحده آمریکا اشاره نمود. برنامه های تبادل استاد و دانشجو و همکاری های پژوهشی از اصلی ترین موارد همکاری این دانشگاه با دانشگاه های معتبر دنیا محسوب می شود. ارزش مدارک تحصیلی اخذ شده در این دانشگاه بسیار بالاست و مدارک آن در اکثر کشورهای دنیا دارای اعتبار و ارزش شناخته می شود. آمارها نشان می دهد 77 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه کوچ استانبول ترکیه بلافاصله پس از اتمام دوره تحصیل خود پیشنهاد شغلی از سازمان های ملی و بین المللی مستقر در ترکیه یا حتی از خارج از این کشورد دریافت می کنند.

دانشگاه کوچ استانبول ترکیه دارای محوطه بسیار بزرگی به مساحت حدود 62 هکتار مشتمل پردیس های مختلف در خود شهر استانبول و سایر شهرهای ترکیه می باشد. بزرگ ترین پردیس این دانشگاه پردیس روملاینفری واقع در تپه ساریایر در شمال استانبول است که پردیس اصلی این دانشگاه هم محسوب می شود و امکانات خوابگاهی و اقامتی برای حدود 3000 دانشجو نیز در این پردیس مهیا می باشد. پردیس غربی این دانشگاه در زکریاکوی واقع است و برای دانشجویانی که از امکانات اقامتی و خوابگاهی آن استفاده می کنند اتوبوس تندرو به سمت پردیس اصلی در نظر گرفته شده است. پردیس ایستینیه و مرکز تحقیقات کارآفرینی و مرکز تحقیقات تمدن های آناتولی همگی در شهر استانبول واقع شده اند. بیمارستان دانشگاه کوچ که مرکز اصلی آموزش عملی رشته های علوم پزشکی به شمار می رود هم در شهر استانبول واقع است. اما مرکز تحقیقات تمدن مدیترانه در آنتالیا و مرکز تحقیقات آنکارا نیز در شهر آنکارا پایتخت ترکیه قرار گرفته اند.

 

رتبه دانشگاه کوچ استانبول

همان طور که پیش تر ذکر شد دانشگاه کوچ استانبول ترکیه یکی از بهترین دانشگاه های این کشور و به عبارتی بهترین دانشگاه ترکیه به شمار می رود و به همین علت بسیاری از مشتاقان تحصیل در ترکیه، برای تحصیل در این دانشگاه تقاضا می دهند. رتبه دانشگاه کوچ استانبول موید ممتاز بودن این دانشگاه در میان دانشگاه های ترکیه و معتبر بودن آن درسطح بین المللی است. برای تبیین بیشتر این موضوع قصد داریم رنکینگ دانشگاه کوچ ترکیه را در بازه زمانی 4 ساله از سال 2017 تا 2020 میلادی را بر اساس اعلام موسسه معتبر رتبه بندی دانشگاه های جهان QS خدمتتان ارائه دهیم.

بر اساس این رتبه بندی، در سال 2017، رتبه دانشگاه کوچ استانبول در میان دانشگاه های ترکیه سوم و در میان دانشگاه های سراسر جهان بین 451 تا 460 بوده است. اما رتبه دانشگاه کوچ استانبول در سال 2018 با یک پله صعود به دوم کشور ترکیه رسید و در دنیا نیز به رتبه این مابین 431 تا 440 ارتقاء یافت. رنکینگ دانشگاه کوچ ترکیه در سال 2019 بازهم ارتقاء پیدا کرد و این دانشگاه با پشت سر گذاشتن دانشگاه بیلکنت آنکارا به رتبه اول در میان دانشگاه های کشور ترکیه رسید و همچنین این دانشگاه رتبه 448 را در میان دانشگاه های جهان از آن خود کرد. در آخرین رنکینگ اعلام شده توسط موسسه QS برای سال 2020 میلادی نیز رتبه دانشگاه کوچ استانبول همچنان در میان دانشگاه های ترکیه اول است و رتبه بین المللی آن نیز 451 می باشد.

با مطالعه رنکینگ دانشگاه کوچ ترکیه، می توان یک روند مثبت را در مجموع مشاهده نمود که موید رو به رشد بودن این دانشگاه معتبر می باشد و به همین جهت مشتاقان تحصیل در ترکیه این دانشگاه را به عنوان بهترین گزینه برای خود در نظر می گیرند.

 

شرایط ورود به دانشگاه کوچ ترکیه

برای دانشجویان بین المللی، شرایط ورود به دانشگاه کوچ ترکیه بدین صورت است که باید ابتدا مدارک لازم را برای این دانشگاه به قصد اخذ پذیرش تحصیلی ارسال نمایند. این مدارک تحصیلی آخرین مقطع به همراه ریز نمرات، کارت شناسایی یا پاسپورت معتبر، مدرک زبان انگلیسی معتبر و برای تحصیل در رشته های پرستاری و حقوق ارائه مدرک زبان ترکی استانبولی، تضمین مالی، رزومه و انگیزه نامه و دو توصیه نامه البته برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی می باشد.

 

رشته های دانشگاه کوچ استانبول ترکیه

تنوع رشته های دانشگاه کوچ استانبول ترکیه بسیار بالاست و این دانشگاه یک دانشگاه جامع محسوب می شود. دانشکده های دانشگاه کوچ که ارائه دهنده رشته های دانشگاه کوچ استانبول ترکیه هستند عبارتند از:

- دانشکده علوم پزشکی

- دانشکده پرستاری

- دانشکده علوم اجتماعی و علوم انسانی

-  دانشکده علوم اداری و اقتصاد

- دانشکده علوم

- دانشکه مهندسی

- دانشکده حقوق

در حال حاضر رشته های دانشگاه کوچ استانبول ترکیه در مقطع کارشناسی 22 مورد، در مقطع کارشناسی ارشد 31 مورد، و در مقطع دکتری 16 مورد هستند و همه ساله تقریبا این دانشگاه میزبان حدود 5500 دانشجو در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف می باشد که به طور معمول حدود 5 درصد آنان را دانشجویان بین المللی از حدود 50 کشور مختلف تشکیل می دهند. در مقطع دکتری درصد دانشجویان بین المللی به حدود 25 درصد می رسد. سرانه دانشجو به هیئت علمی در این دانشگاه 11 به 1 است که عددی فوق العاده بالاست. برخورداری از بیش از 194 آزمایشگاه تحقیقاتی با تجهیزات بسیار پیشرفته نیز موجب بالا رفتن کیفیت آموزش در رشته های دانشگاه کوچ استانبول ترکیه شده است.

تحصیل در اکثر رشته های دانشگاه کوچ استانبول ترکیه به زبان انگلیسی می باشد و دانشجویان نیازی به یادگیری زبان ترکی استانبولی و تسلط بر آن نخواهند داشت. اما دو مورد استثنا وجود دارد و آن هم رشته های حقوق و پرستاری می باشد که این رشته ها صرفا به زبان ترکی استانبولی ارائه می گردند.

محبوب ترین دوره ها و رشته های دانشگاه کوچ استانبول ترکیه عبارتند از:

 

رشته های دانشکده علوم اداری و اقتصاد:

- روابط بین المللی

- اقتصاد

- مدیریت بیزنس

 

رشته های دانشکده علوم اجتماعی و علوم انسانی:

- باستان شناسی و تاریخ هنر

- زبان انگلیسی و ادبیات تطبیقی

- تاریخ

- روانشناسی

- فلسفه

- جامعه شناسی

- رسانه و هنرهای تجسمی

 

رشته های دانشکده علوم:

- علم شیمی

- فیزیک

- ریاضیات

- زیست شناسی مولکولی و ژنتیک

 

رشته های دانشکده مهندسی:

- مهندسی شیمی و بیولوژیک

- مهندسی رایانه

- مهندسی برق و الکترونیک

- مهندسی صنایع

- مهندسی مکانیک

 

رشته ارائه شده در مدرسه حقوق:

- حقوق

 

رشته ارائه شده در مدرسه پزشکی:

 - پزشکی

 

رشته ارائه شده در کالج پرستاری:

- پرستاری

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه کوچ استانبول ترکیه

می دانیم که در میان جوانان ایرانی متقاضی تحصیل در خارج از کشور، مشتاقان تحصیل پزشکی درصد بسیار بالایی را به خود اختصاص می دهند که دلیل آن هم تب فراگیر اشتیاق به ورود به تحصیل رشته پزشکی در کشورمان است. طبیعیست که وقتی متقاضی ورود به رشته پزشکی بسیار زیاد بوده و ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی کشور هم محدود باشد، بسیاری به سوی تحصیل پزشکی در خارج از کشور متمایل می شوند. طبیعیست کشور همسایه یعنی ترکیه با دانشگاه های علوم پزشکی معتبر می تواند یکی از اصلی ترین مقاصد این عزیزان برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور محسوب گردد. دانشگاه کوچ استانبول ترکیه، ششمین دانشگاه برتر پزشکی این کشور در رتبه بندی بین المللی به حساب می آید و ورود به این رشته در این دانشگاه از طریق شرکت در آزمون SAT ترکیه امکان پذیر می باشد. برای ورود به دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه کوچ استانبول ترکیه، اخذ نمره حداقل 1410 از 1600 در این آزمون الزامی می باشد. همین اعتبار بالا موجب شده تحصیل پزشکی در دانشگاه کوچ استانبول ترکیه نیز در کنار دانشگاه هایی مانند دانشگاه حاجت تپه یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی می باشد که متقاضی تحصیل پزشکی در ترکیه هستند به حساب آید.

 

شهریه دانشگاه کوچ ترکیه

همان طور که پیش تر عنوان شد، دانشگاه کوچ استانبول ترکیه یک دانشگاه خصوصی است و هزینه های آن توسط وزارت علوم و دولت ترکیه تامین نمی شود. از این رو بدیهی است که شهریه های آن نسبت به دانشگاه های دولتی بسیار بالاتر باشد. شهریه دانشگاه کوچ ترکیه در اکثر رشته ها حدود 19500 دلار می باشد و البته شهریه دانشگاه کوچ ترکیه در رشته پزشکی بیشتر از این میزان ذکر شده می باشد. البته نباید بابت بالا بودن شهریه دانشگاه کوچ ترکیه نگرانی زیادی به خود راه داد. زیرا بورسیه دانشگاه کوچ ترکیه بسیار فراگیر است و به دانشجویانی که شایستگی کافی از خود نشان دهند حتی به صورت 100 درصد شهریه نیز اعطا می گردد.

 

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه کوچ ترکیه

همان طور که پیش تر ذکر شد شهریه دانشگاه کوچ ترکیه در تمامی رشته ها به جز رشته پزشکی 19500 دلار است، اما در رشته پزشکی این مبلغ بالاتر است. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه کوچ ترکیه 26500 دلار می باشد. دانشجویان رشته پزشکی هم می توانند در صورت نشان دادن قابلیت و شایستگی های خود از بورسیه دانشگاه کوچ ترکیه استفاده نمایند.

 

بورسیه دانشگاه کوچ ترکیه

امکان اخذ بورسیه دانشگاه کوچ ترکیه برای دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه وجود دارد. به طور معمول این دانشگاه به دانشجویان امکان کار در دانشگاه را نیز می دهد که برای آنان امکان تامین بخشی از مخارج تحصیلی را فراهم می کند. همچنین برای دانشجویان رشته هایی چون پرستاری، امکان کار در بیمارستان های آموزشی این دانشگاه مهیاست تا بتوانند بخشی از هزینه های تحصیل خود را تامین نمایند.

به طور کلی بورسیه دانشگاه کوچ ترکیه، برای دانشجویان لیسانس، 25، 50 و یا حتی 100 درصد شهریه دانشگاه را شامل می شود. اما برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی یعنی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، بورسیه دانشگاه کوچ ترکیه می تواند 100 درصد شهریه تحصیلی، به همراه هزینه های زندگی، خوابگاه و بیمه درمانی را هم در بر گیرد.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های ترکیه از جمله دانشگاه کوچ استانبول و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه کوچ استانبول ترکیه
  • دانشگاه کوچ استانبول
  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه کوچ ترکیه
  • بورسیه دانشگاه کوچ ترکیه
  • رتبه دانشگاه کوچ استانبول



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top