info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

آزمون SAT ترکیه چیست؟

در برخی کشورهای دنیا آزمونی برای ورود به مقطع کارشناسی برگزار می شود که آزمون سات نام دارد. دلیل اینکه نام آزمون SAT برای این آزمون در نظر گرفته شده این است که مخفف عبارت Scholastic Aptitude Test به معنای آزمون استعداد تحصیلی است ‌و به طور کلی این آزمون را معیار سنجش داوطلبان اخذ پذیرش از نظر تعیین استعداد تحصیلی می دانند. این آزمون ابتدا در سیستم آموزشی آمریکا توسط The College Board مورد استفاده قرار گرفت و دانشجویان خارجی متقاضی شرکت در دوره های مقطع کارشناسی از این طریق سنجیده می شدند و در حقیقت با شرکت در این آزمون سطح اطلاعات آکادمیک و عمومی داوطلب شرکت در مقطع کارشناسی دانشگاه های کشور مقصد سنجیده می شود. غیر از آمریکا، ترکیه از مشهورترین کشورهای برگزار کننده این آزمون می باشد. در سال های اخیر که مشتاقان تحصیل در ترکیه به ویژه در رشته های پزشکی و دندانپزشکی بیشتر شده اند، این آزمون بیشتر به آزمون سات ترکیه شهرت یافته است. در ادامه بیشتر توضیح می دهیم که آزمون SAT ترکیه چیست؟



آزمون ورودی پزشکی ترکیه SAT

در سال های اخیر اشتیاق برای تحصیل در ترکیه به ویژه تحصیل پزشکی در ترکیه به شدت زیاد شده است و نوجوانان و جوانان زیادی علی الخصوص برای تحصیل رشته پزشکی، دانشگاه های ترکیه را مدنظر خود قرار داده اند. این عزیزان برای پذیرفته شدن در دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور باید در آزمون ورودی پزشکی ترکیه SAT شرکت نمایند.

می دانیم ترکیه دانشگاه های علوم پزشکی معتبری چون دانشگاه حاجت تپه دارد که هم رنکینگ بین المللی مناسبی دارند و هم از نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت کشورمان مورد تایید و معتبر هستند. برای ورود به مقطع کارشناسی این دانشگاه های معتبر به ویژه برای ورود به تحصیلات پزشکی، چاره ای جز شرکت در آزمون ورودی پزشکی ترکیه SAT وجود ندارد.

 

بخش های مختلف آزمون SAT

آزمون SAT از دو بخش اصلی تشکیل شده که SAT1 و SAT2 نامیده می شوند. دانشجویانی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی، دانشگاه های ترکیه را انتخاب نموده اند، برایشان شرکت در آزمون استعداد تحصیلی SAT1 کفایت می کند. اما اگر فردی قصد تحصیل مقطع کارشناسی در آمریکا را دارد، حتما باید در آزمون SAT2شرکت نمایند. بخش های مختلف آزمون SAT روی هم سعی در محک زدن توان و استعداد تحصیلی داوطلبان را دارند تا بر اساس این آزمون، شایسته ترین داوطلبان برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های کشور مورد نظر انتخاب گردند.

آزمون SAT1 دارای سه بخش مجزا است که روی هم در 3 ساعت و 45 دقیقه برگزار می شود و عبارتند از:

- بخش ریاضیات یا Mathematics: زمان این بخش 70 دقیقه بوده و روی جبر، هنر حل مساله و تحلیل داده و استفاده از معادلات پیشرفته تمرکز دارد. در این بخش همچنین به مباحث مثلثات و هندسه هم توجه زیادی معطوف می شود.

- بخش درک مطلب انتقادی و ادبیات انگلیسی یا Critical Reading: زمان این بخش نیز 70 دقیقه بوده و شامل 3 قسمت می باشد.

- بخش نوشتاری یا Writing: این بخش نیز در 70 دقیقه برگزار می شود و مشتمل بر 3 قسمت می باشد.

اما بخش چهارمی نیز در این آزمون وجود دارد که فقط برای آن 25دقیقه وقت در نظر گرفته شده و به بخش ترجیحی یا Variable Section معروف است . در آن باید به سوالات یکی از قسمت های ریاضیات، درک مطلب انتقادی یا نوشتاری پاسخ داده شود.

حداکثر نمره قابل کسب در هر بخش 800 می باشد و هر دانشگاه، برای ارائه پذیرش تحصیلی، حداقل نمره ای برای خود تعیین کرده است. اما برای شرکت در خود آزمون SAT نیز ارائه مدرک آیلتس با نمره حداقل 6 و یا مدرک تافل با نمره حداقل 80 الزامی است.

 

منابع آزمون SAT ترکیه

برای شرکت در هر آزمونی باید نمونه سوالات و منابع آن آزمون را به خوبی مطالعه کرده و با سبک آزمون آشنایی کافی را پیدا کرد. اصلی ترین منابع آزمون SAT ترکیه عبارتند از ریاضیات دوره راهنمایی و دبیرستان و درک مطلب انگلیسی و علوم اجتماعی و طبیعی. اما مهم ترین مهارتی که برای شرکت در این آزمون ضروری است، مهارت حل مساله و مدلسازی می باشد.

 

مدت اعتبار نتایج آزمون سات

در مورد مدت اعتبار نتایج آزمون سات می توان گفت که نتیجه این آزمون هم مانند سایر آزمون های ورودی دانشگاه ها 2 سال معتبر می باشد. به طور معمول آزمونSAT سالی 7 مرتبه در آمریکا و 4 مرتبه نیز در کشور ترکیه برگزار می گردد.

 

 

در انتها لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف به ویژه پزشکی در دانشگاه های ترکیه و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

 

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

 

  • آزمون SAT ترکیه چیست؟
  • آزمون ورودی پزشکی ترکیه SAT
  • منابع آزمون SAT ترکیه



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top