info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه ولونگونگ استرالیا

یکی از دانشگاه های معتبر کشور استرالیا در رنکینگ های بین المللی، دانشگاه ولونگونگ یا University of Wollongong می باشد که در شهری ساحلی به همین نام در ایالت نیو ساوث ولز در شرق این کشور پهناور قرار گرفته است. تاسیس دانشگاه ولونگونگ استرالیا به سال 1951 میلادی باز می گردد و در ابتدا بخشی از دانشگاه فناوری نیو ساوث ولز بوده و از سال 1958 نیز بخشی از دانشگاه نیو ساوث ولز به شمار می آمده و برای برگزاری دوره های دیپلم، به ارائه خدمت می پرداخت. اما از سال 1975، این دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی، آموزشی و پژوهشی مستقل و با نام دانشگاه ولونگونگ استرالیا به فعالیت پرداخته و یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی مستقل به حساب می آید. این دانشگاه با نام اختصاری UOW نیز شناخته می شود.



تعداد اعضای کادر آموزشی و هیئت علمی این دانشگاه نزدیک به 1900 نفر بوده و تعداد کارمندان اداری آن نیز نزدیک به 2000 نفر می باشد. تعداد دانشجویان این دانشگاه در حال حاضر بیش از 36 هزار نفر می باشد که بیش از 26 هزار نفر از آن ها را دانشجویان مقطع کارشناسی و الباقی را دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهند. تعداد دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در این دانشگاه در حال حاضر نزدیک به 13 هزار نفر است که درصد بالایی از کل دانشجویان را تشکیل می دهد. این افراد از بیش از 134 کشور دنیا موفق به اخذ پذیرش شده و در دانشگاه ولونگونگ استرالیا مشغول به تحصیل می باشند.

تا کنون دانشگاه ولونگونگ که یک دانشگاه جوان و با عمری کوتاه به حساب می آید، بیش از 120 هزار مدرک دانشگاهی به دانشجویان استرالیایی و بین المللی اعطا کرده که 30 درصد از کل دانشجویان آن در طول این مدت را دانشجویان بین المللی تشکیل می داده اند. در طول همین مدت زمان نسبتا کوتاه، دانشگاه ولونگونگ استرالیا موفق به توسعه چشمگیری هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی شده است.

باید در نظر داشت که هزینه های تحصیل در دانشگاه ولونگونگ استرالیا همانند سایر دانشگاه های این کشور انگلیسی زبان بسیار بالاست. از این رو برای عزیزانی که قصد دارند تحصیل را پلی برای اخذ اقامت دائم استرالیا برای خود قرار دهند و از تمکن مالی بالایی برخوردار نیستند، تحصیل در دوره های دانشگاهی این کشور گزینه مناسبی نمی باشد. برای این عزیزان شرکت در دوره های فنی حرفه ای در استرالیا که به دوره TAFE استرالیا معروف است و با شهریه های بسیار پایین تری همراه است گزینه ای ایده آل به حساب می آید. زیرا از طریق گذراندن این دوره ها نیز می توان به ویزای کار و در نهایت اقامت دائم استرالیا دست یافت

 

شهر ولونگونگ

همانند اکثر شهرهای کشور استرالیا، شهر ولونگونگ نیز یک شهر ساحلی به حساب می آید و در نوار ساحلی واقع شده است. این شهر نسبتا کوچک ایالت نیو ساوث ولز، در ناحیه ای به نام ایلاوارا قرار گرفته و دارای سواحلی زیبا در حاشیه اقیانوس آرام است. شهر ولونگونگ سومین شهر پر جمعیت ایالت نیو ساوث ولز پس از سیدنی و نیوکاسل به شمار رفته و نهمین شهر پر جمعیت کشور پهناور استرالیا می باشد.

هزینه های زندگی در شهر ولونگونگ نسبت به کلانشهری چون سیدنی پایینتر است و طبیعتا برای افرادی که غیر از برای تحصیل و به عنوان مثال با ویزای استارتاپ استرالیا برای راه اندازی کسب و کاری دانش بنیان در این کشور، وارد استرالیا می شوند نیز می تواند گزینه مناسبی به حساب آید.

 

فاصله ولونگونگ تا سیدنی

همان طور که ذکر شد شهر ولونگونگ در ایالت نیو ساوث ولز قرار گرفته است. می دانیم که سیدنی نیز به عنوان بزرگ ترین شهر کشور استرالیا در همین ایالت قرار گرفته و به عنوان مرکز ایالت نیو ساوث ولز نیز شناخته می شود. از این رو فاصله ولونگونگ تا سیدنی، چندان زیاد نیست. به طور دقیق تر می توان گفت شهر ولونگونگ در جنوب سیدنی قرار گرفته و فاصله ولونگونگ تا سیدنی چیزی حدود 80 کیلومتر می باشد. دانشجویان ایرانی برای ورود به این شهر و آغاز تحصیل خود در دانشگاه ولونگونگ استرالیا، به طور معمول با پرواز به شهر سیدنی این کشور وارد شده و از آنجا با تاکسی یا خودروی پیکاپ که از قبل رزرو می کنند خود را به شهر ولونگونگ در جنوب سیدنی می رسانند که این مسیر تقریبا 1.5 ساعت به طول می انجامد.

 

رتبه دانشگاه ولونگونگ

می دانیم که اصلی ترین موردی که مشتاقان تحصیل در خارج از کشور برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود در نظر می گیرند، رتبه بین المللی دانشگاه است. طبیعتا تحصیل در یک دانشگاه با رتبه عالی می تواند شانس بیشتری برای دستیابی به موقعیت های شغلی بهتر، پس از اتمام تحصیل را برای دانشجویان در پی داشته باشد. از این رو مشتاقان تحصیل در استرالیا نیز سعی می کنند در بهترین دانشگاه های این کشور که صاحب رتبه های بین المللی بالایی هستند، تحصیل کنند. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور که همواره رتبه بین المللی فاخری را در سال های مختلف در رنکینگ های بین المللی به خود اختصاص داده است، دانشگاه ولونگونگ استرالیا می باشد. برای تبیین بهتر اعتبار این دانشگاه و ارزش تحصیل در آن قصد داریم رتبه دانشگاه ولونگونگ در میان دانشگاه های دنیا و کشور استرالیا را بر اساس رنکینگ موسسه معتبر کیو اس در یک بازه زمانی 4 ساله، از سال 2018 تا 2021 خدمتتان ارائه نماییم.

بر اساس اعلام موسسه کیو اس در سال 2018، رتبه دانشگاه ولونگونگ در میان دانشگاه های استرالیا 11 و در میان دانشگاه های دنیا 232 بوده است. در سال 2019، رنکینگ دانشگاه ولونگونگ استرالیا در میان دانشگاه های این کشور همچنان 11 بوده و این دانشگاه با رشد قابل ملاحظه، رتبه 218 را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده است. در سال 2020،  رتبه دانشگاه ولونگونگ در میان دانشگاههای استرالیا، همچنان 11 بوده و این دانشگاه با ادامه روند رشد سال های قبل، رتبه 212 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در آخرین رتبه بندی موسسه  کیو اس که برای سال 2021 میلادی اعلام شده، رنکینگ دانشگاه ولونگونگ استرالیا در میان دانشگاه های این کشور 10 بوده که یک رده رشد نسبت به سال قبل را نشان می دهد. دانشگاه ولونگونگ در این سال موفق شده بالاتر از دانشگاه هایی همچون دانشگاه نیوکاسل، دانشگاه مکواری و دانشگاه کرتین قرار گیرد. در این رده بندی بهترین دانشگاه استرالیا به ترتیب دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه سیدنی، دانشگاه ملبورن، دانشگاه نیو ساوث ولز، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه موناش استرالیا، دانشگاه وسترن استرالیا، دانشگاه آدلاید، دانشگاه فناوری سیدنی و دانشگاه ولونگونگ بوده اند. در سال 2021، رتبه بین المللی این دانشگاه نیز رشد قابل توجهی داشته و به جمع 200 دانشگاه برتر وارد شده و به طور دقیق تر، رده 196 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است.

همان طور که ذکر شد، این دانشگاه جزو دانشگاه های جوان با عمر زیر 50 سال دنیا طبقه بندی می شود. بر اساس اعلام موسسه کیو اس در سال 2021، رتبه دانشگاه ولونگونگ استرالیا در میان دانشگاه های جوان با عمر زیر 50 سال دنیا، 14 و در میان دانشگاه های جوان با عمر زیر 50 سال کشور استرالیا، پس از دانشگاه فناوری سیدنی که یازدهمین دانشگاه جوان برتر دنیاست، دوم می باشد.

در رتبه بندی موسسه معتبر تایمز نیز رتبه دانشگاه ولونگونگ استرالیا در سال 2020 بین 201 تا 250 درمیان دانشگاه های دنیا طبقه بندی شده و این دانشگاه رتبه 26 دانشگاه های جوان با عمر زیر 50 سال دنیا را از آن خود کرده است. همچنین بر اساس دیگر رنکینگ معتبر دانشگاه های دنیا که به سیستم رتبه بندی شانگهای مشهور است، رنکینگ دانشگاه ولونگونگ استرالیا در سال های 2017 تا 2020 همواره بین 201 تا 300 دانشگاه های دنیا بوده است.

این دانشگاه در برخی زمینه های تخصصی جزو برترین دانشگاه های کشور استرالیا بوده است که این زمینه ها عبارتند از: پزشکی، خدمات سلامت و مراقبتی، هنرهای خلاق و مطالعات کشاورزی و زیست محیطی.

دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا برای انتخاب دانشگاه خود در سایر کشورها، معمولاً همین رنکینگ های معتبر را ملاک عمل قرار می دهند. اما دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، علاوه بر در نظر داشتن این رنکینگ ها می بایست دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید در ایران انتخاب نمایند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. برای تحصیل رشته های علوم پزشکی و مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان در خارج از کشور، مرجع رسمی تایید دانشگاه ها وزارت بهداشت می باشد و دانشجویان باید به  روزترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارتخانه را برای همان سال تحصیلی ملاک عمل خود قرار دهد. خوشبختانه همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، نام دانشگاه ولونگونگ استرالیا همانند سال های قبل، در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022 دیده می ‌شود و هموطنان عزیزمان که قصد تحصیل در رشته های علوم پزشکی ارائه شده در این دانشگاه را داشته و بخواهد پس از اتمام دوره تحصیل خود به ایران باز گردند و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی در زمینه معادل سازی و ارزشیابی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران نیز در چند سال اخیر همواره نام این دانشگاه قرار داشته است. در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه که برای سال تحصیلی 2020 2021 اعلام شده و باید معیار انتخاب دانشگاه برای مشتاقان تحصیل رشته های غیر پزشکی در خارج از کشور قرار گیرد، دانشگاه ولونگونگ به عنوان یک دانشگاه خوب یا گروه ب محسوب شده و مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان آن در ایران قابل ارزشیابی می باشد.

 

رشته های دانشگاه ولونگونگ استرالیا

این دانشگاه دارای 5 دانشکده اصلی است که در قالب این دانشکده ها، رشته های دانشگاه ولونگونگ استرالیا به دانشجویان ارائه می شود. این دانشکده ها و گروه های آموزشی زیر مجموعه هر یک از آن ها،عبارتند از:

1. دانشکده علوم پزشکی و بهداشت:

- مدرسه پزشکی

- موسسسه تحقیقات پزشکی و بهداشتی ایلاوارا

- گروه پرستاری

- گروه علوم زیستی

- گروه شیمی

- گروه علوم زمین و محیط زیست

 

2. دانشکده مهندسی و علوم اطلاعات:

- گروه مهندسی عمران، معدن و محیط زیست

- گروه فیزیک

- گروه مهندسی مکانیک، مواد، مکاترونیک و زیست پزشکی

- گروه محاسبات و فناوری اطلاعات

- گروه مهندسی برق ، کامپیوتر و مخابرات

- گروه ریاضیات و آمار کاربردی

- تسهیلات زیرساختی SMART

- مرکز تحقیقات فولاد استرالیا

- مرکز تحقیقات ساختمان های پایدار

 

3. دانشکده کسب و کار و تجارت:

- گروه حسابداری، اقتصاد و دارایی

- گروه مدیریت، عملیات و بازاریابی

- گروه تجارت سیدنی دانشگاه ولونگونگ

- موسسه تحقیقات خدمات بهداشتی استرالیا

- تسهیلات زیرساختی SMART

 

4. دانشکده حقوق، علوم انسانی و هنر:

گروه هنر، انگلیسی و رسانه

گروه علوم انسانی و تحقیقات اجتماعی

گروه حقوق

 

5. دانشکده علوم اجتماعی:

- گروه آموزش

- گروه جغرافیا و جوامع پایدار

- گروه بهداشت و جامعه

- گروه روانشناسی

- تحقیقات اولیه

 

به منظور اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ولونگونگ استرالیا، متقاضیان باید حداقل نمره 6 در آزمون زبان انگلیسی آیلتس داشته و نمره آنان در هیچ یک از 4 مهارت این آزمون، کمتر از 6 نباشد. همچنین داشتن نمره 213 در آزمون تافل مبتنی بر کامپیوتر یا سی بی تی، یا نمره 79 در آزمون تافل مبتنی بر اینترنت یا آی بی تی به شرطی که نمره نوشتار حداقل 20، نمره خواندن حداقل 18، نمره مهارت شنیداری حداقل 17 و نمره مهارت گفتاری حداقل 16 باشد نیز قابل قبول است.  داشتن نمره 550 در آزمون تافل پی بی تی یا آزمون مبتنی بر دفترچه نیز برای اخذ پذیرش از دانشگاه ولونگونگ استرالیا مورد قبول است. البته این موارد، حداقل های کلی به شمار رفته و برای اخذ پذیرش از این دانشگاه در برخی رشته ها و مقاطع تحصیلی، نمرات بالاتری لازم است که متقاضیان تحصیل در رشته های دانشگاه ولونگونگ استرالیا باید شرایط خاص هر رشته را در سایت دانشکده مربوطه ملاحظه فرمایند.

این دانشگاه دارای کتابخانه های متعددی است که در جای جای پردیس های مختلف آن پراکنده شده اند. پردیس اصلی این دانشگاه در پنح کیلومتری شمال غربی مرکز شهر ولونگونگ واقع شده و با نام پردیس ولونگونگ شناخته می شود و مساختی حدود 82 هکتار دارد که بیش از 94 ساختمان در آن قرار گرفته اند. دانشگاه ولونگونگ استرالیا دارای چند پردیس دیگر نیز در Bega ، Batemans Bay ، Moss Vale و Shoalhaven بوده و همچنین 3 پردیس نیز در شهر سیدنی دارد که این سه پردیس عبارتند از دانشکده تجارت دانشگاه وولونگونگ در سیدنی، پردیس سیدنی در لیورپول و پردیس جنوب سیدنی در لوفتوس.

این دانشگاه دارای تعدادی کالج مسکونی و محل اقامت برای دانشجویان است که این مراکز اقامتی عبارتند از:

- بانگلائی

- پردیس شرقی

- خانه فارغ التحصیل

- خانه بین المللی

- دهکده کولوبونگ

- Marketview

- دانشکده ویرونا

علاوه بر این، دانشگاه ولونگونگ استرالیا در کشور امارات متحده عربی نیز یک پردیس یا به عبارتی شعبه تاسیس کرده که بسیاری از رشته ها در آن به دانشجویان ارائه می گردد. باید توجه داشت که شعبه امارات متحده عربی این دانشگاه، مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران نمی باشد و دانشجویان ایرانی در صورت تحصیل در این شعبه از دانشگاه ولونگونگ، در صورتی که قصد بازگشت به ایران و کار در وطن خود را داشته باشند، با مشکل مواجه خواهند شد.

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه ولونگونگ

طبیعتا همان طور که ذکر شد این دانشگاه هم مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد و از این نظر برای افرادی که قصد کار پس از اتمام تحصیل پزشکی در وطن را دارند مناسب است و هم از اعتبار بین المللی بالایی به ویژه در زمینه پزشکی برخوردار است و فارغ التحصیلان آن هم شانس کار در استرالیا و نیوزلند و هم در سالیر نقاط دنیا را خواهند داشت. از این رو و با توجه به هزینه های بالای تحصیل پزشکی در دانشگاه ولونگونگ، داوطلب برای ورود به این دوره ها بسیار است.

می دانیم که موسسات رتبه بندی دانشگاه های دنیا، همه ساله علاوه بر رنکینگ کلی، رتبه بندی موضوعی را نیز برای هر رشته در میان دانشگاه های دنیا ارائه می دهند. برای نشان دادن ارزش بالای تحصیل پزشکی در دانشگاه ولونگونگ، در این بخش به رتبه این دانشگاه معتبر استرالیا در میان دانشگاه های این کشور و دانشگاه های سراسر دنیا در زمینه تخصصی پزشکی در یک دوره 4 ساله، از 2018 تا 2021 اشاره می نماییم.

بر اساس اعلام موسسه کیو اس در سال 2018، رتبه دانشگاه ولونگونگ در میان دانشگاه های استرالیا در زمینه تخصصی پزشکی، 16 و در میان دانشگاه های دنیا بین 301 تا350 بوده است که برای یک دانشگاه جوان با عمر زیر 50 سال یک رتبه عالی به حساب می آید. در سال 2019، رنکینگ دانشگاه ولونگونگ استرالیا در میان دانشگاه های این کشور در زمینه تخصصی پزشکی با رشد 2 پله ای، به رده 14 رسیده و این دانشگاه در میان دانشگاه هار دنیا در زمینه پزشکی، رتبه ای بین 251 تا 300 را به خود اختصاص داده که رتبه جهانی آن نیز نسبت به سال قبل با رشد مواجه شده است. در سال 2020،  رتبه دانشگاه ولونگونگ در میان دانشگاههای استرالیا در زمینه تخصصی پزشکی با چند پله نزول، 17 بوده و این دانشگاه با اندکی نزول، رتبه ای بین 301 تا 350 را در میان دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی پزشکی از آن خود کرده است. در آخرین رتبه بندی موسسه  کیو اس که برای سال 2021 میلادی در زمینه تخصصی پزشکی اعلام شده، رنکینگ دانشگاه ولونگونگ استرالیا در میان دانشگاه های این کشور مجددا با نزول مواجه شده و این دانشگاه رتبه 19 دانشگاه های استرالیا در زمینه تخصصی پزشکی را به خود اختصاص داده است. در این رده بندی بهترین دانشگاه استرالیا به ترتیب دانشگاه ملبورن استرالیا، دانشگاه سیدنی، دانشگاه موناش، دانشگاه نیو ساوث ولز، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه آدلاید، دانشگاه وسترن استرالیا، دانشگاه نیوکاسل، دانشگاه دیکین، دانشگاه فناوری نیوزلند، دانشگاه استرالیای جنوبی، دانشگاه فلیندرز، دانشگاه گریفیث، دانشگاه مکواری، دانشگاه فناوری سیدنی، دانشگاه وسترن سیدنی، دانشگاه جیمز کوک، دانشگاه ولونگونگ، دانشگاه تاسمانیا، دانشگاه باند، دانشگاه آر ام آی تی، دانشگاه کانبرا، دانشگاه سوینبرن، دانشگاه نوتر دام استرالیا و دانشگاه نیو انگلند استرالیا بوده اند که همگی در میان 500 دانشگاه برتر دنیا در زمینه پزشکی، حائز رتبه شده اند. در سال 2021، رتبه بین المللی این دانشگاه در زمینه تخصصی پزشکی در میان دانشگاه های دنیا تغییر خاصی نسبت به سال قبل نکرده و این دانشگاه رتبه ای بین 301 تا 350 را مجددا در میان دانشگاه های جهان دارا بوده است..

 

شهریه تحصیل در دانشگاه ولونگونگ

همانند سایر دانشگاه های کشور استرالیا، شهریه تحصیل در دانشگاه ولونگونگ نیز برای دانشجویان بین المللی بسیار بالاست و به همین علت در سال های اخیر، تعداد دانشجویان ایرانی که وارد این کشور شده اند به شکل فزاینده ای رو به کاهش نهاده است. در این بخش قصد داریم به شهریه میانگین تحصیل در رشته های پر طرفدار در دانشکده های مختلف دانشگاه ولونگونگ اشاره نماییم:

- دانشکده علوم، پزشکی و بهداشت:

13,248 تا 27,000 دلار

ارشد آموزش محور: 13,032 تا 13,872 دلار

دوره های تحقیقاتی: 15,000 تا 15,600 دلار

 

- دانشکده بازرگانی:

کارشناسی: 12,720 دلار

ارشد آموزش محور: 9,954 تا 13,272 دلار

دوره های تحقیقاتی: 13,488 دلار

 

- دانشکده مهندسی و علوم اطلاعات :

13,992 تا 15,288 دلار

ارشد آموزش محور: 13,992 تا 15,288 دلار

دوره های تحقیقاتی: 13,608 تا 16,008 دلار

 

- دانشکده حقوق، انسان شناسی و هنر:

11,472 تا 15,510 دلار

ارشد آموزش محور: 11,208 تا 12,912 دلار

دوره های تحقیقاتی: 12,024 تا 13,512 دلار

 

- دانشکده علوم اجتماعی:

11,472 تا 13,968 دلار

ارشد آموزش محور: 10,008 تا 13,704 دلار

دوره های تحقیقاتی: 12,000 تا 15,000 دلار

 

بورسیه دانشگاه ولنگونگ

به دانشجویان این دانشگاه انواع بورسیه دانشگاه ولنگونگ تعلق می گیرد که البته باید در نظر داشت با وجود بورسیه نیز هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور همچنان برای بسیاری از هموطنانمان بسیار زیاد است. شرایط اخذ بورسیه دانشگاه ولنگونگ استرالیا برای دانشجویان بین المللی در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت است و در برخی مقاطع تحصیلی و در برخی رشته ها، بورسیه ها و کمک هزینه های بیشتری برای اعطا به دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته شده است. در این بخش به معرفی انواع بورسیه دانشگاه ولنگونگ می پردازیم:

- بورسیه های دوره های کارشناسی دانشگاه ولونگونگ استرالیا:

 

بورسیه های برتری در مقطع کارشناسی  (UES): مختص دانشجویان مقطع لیسانس به جز برخی از رشته ها است و باعث کاهش 15٪ هزینه ی شهریه دانشجویان بین المللی در طول مدت تحصیل تا سقف 4 سال می شود.

بورسیه های شایستگی دانشکده  (FMS): این کمک هزینه باعث کاهش 25٪ هزینه ی شهریه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در دانشکده های بازرگانی و دانشکده حقوق و انسان شناسی و هنر می شود. با استفاده از این نوع از بورسیه دانشگاه ولنگونگ در مقطع کارشناسی، دانشجویان دانشکده مهندسی و علوم اطلاعات از کاهش 15٪ در هزینه ی شهریه برخوردار می شوند.

 

- بورسیه های کارشناسی ارشد آموزش محور دانشگاه ولونگونگ استرالیا:

بورسیه های دانشجویان بین المللی پردیس سیدنی  (CBD): چشم پوشی از کل هزینه ی شهریه تا سقف 2 درس از 12 درس مقطع ارشد و تا سقف سه درس از 16 درس مقطع دکترا برای دانشجویان، معادل با کاهش 16 تا 18٪ هزینه ی شهریه در مدت تحصیل در دوره مورد نظر است که مزیت بسیار خوبی برای دانشجویان به حساب می آید.

بورسیه بخشی از شهریه ی دانشکده بازرگانی: از هر 3 نیمسال در یک مورد از آن ها، 5 کمک هزینه از این نوع، به دانشجویان بین المللی که اولین دوره ی تحصیلی خود را در دانشکده بازرگانی سیدنی UOW شروع می کنند، ارائه می شود. این بورسیه دانشگاه ولنگونگ هزینه شهریه را در مدت استاندارد دوره تا 25٪ کاهش می دهد.

 

- بورسیه های دوره های تحقیقاتی دانشگاه ولونگونگ استرالیا:

جوایز کارشناسی ارشد دانشگاه  (UPA) : این مورد مختص دانشجویان کارشناسی ارشد، دکترا و دکترای حرفه ای مشغول به تحصیل در این دانشگاه می باشد. مدت این بورسیه برای دانشجویان دکترا 3 سال و نیم و برای دانشجویان ارشد 2 سال و نیم است. این بورسیه دانشگاه ولنگونگ استرالیا همراه با یک هزینه ی زندگی به مبلغ 288 دلار به دانشجویان بین المللی واجد شرایط اعطا می شود که مزیتی عالی به حساب می آید.

جوایز هزینه ی شهریه  (IPTA) : این کمک هزینه کل هزینه شهریه ی دانشجویان بین المللی را به مدت 4.5 سال پوشش می دهد.  این مورد بهترین نوع بورسیه دانشگاه ولنگونگ به حساب می آید و دانشجویان بسیار شایسته که در این دانشگاه تحصیل کنند موفق به دریافت آن می شوند. البته این بورس هزینه ی زندگی را در بر نمی گیرد. اما دانشجو با داشتن این بورسیه و معافیت از پرداخت شهریه سنگین دانشگاه می تواند با داشتن میزانی از پس انداز و امکان انجام کار پاره وقت دانشجویی، هزینه های زندگی دانشجویی خود در استرالیا را تامین کند.

بورسیه های بین المللی کارشناسی ارشد پژوهش محور (IPRS)

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های استرالیا از جمله دانشگاه ولونگونگ و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه ولونگونگ استرالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top