info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی

یکی از دانشگاه های برتر کشور اسلواکی که در سال های اخیر همواره در رنکینگ های بین المللی حائز رتبه های مناسب بوده و به تایید وزارت علوم ایران نیز رسیده، دانشگاه فنی کوشیتسه یا Technical University of Košice می باشد. تاسیس دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی به سال 1952 میلادی در شهر کوشیتسه باز می گردد. این دانشگاه در تمامی طول عمر خود، مرتب از نظر کمی و کیفی توسعه پیدا کرده و امروز میزبان بیش از 10 هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف می باشد که بخش عمده ای از آن ها دانشجویان بین المللی هستند. دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی به عنوان دومین دانشگاه فنی مهندسی برتر این کشور شناخته شده و مدارک آن در تمامی کشورهای اروپایی نیز از اعتبار مناسبی برخوردار است.  



شرایط تحصیل در دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی همانند سایر دانشگاه های برتر این کشور است. دوره های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه به زبان های انگلیسی و اسلواک ارائه می گردد. طول دوره های تحصیل در دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال، در مقطع کارشناسی ارشد 2 تا 3 سال و در مقطع دکتری3 تا 4 سال می باشد.

دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی در شهر کوشیتسه واقع در شرق کشور اسلواکی، در نزدیکی مرز کشورهای اوکراین، مجارستان و لهستان قرار گرفته است. این شهر نه چندان بزرگ، علاوه بر این دانشگاه،  چند دانشگاه دیگر را نیز در خود جای داده و همواره در طول سال میزبان خیل کثیری از دانشجویان از خود کشور اسلواکی و سایر نقاط دنیا می باشد.

 

رتبه دانشگاه فنی کوشیتسه

از اصلی ترین فاکتورهایی که مشتاقان تحصیل در خارج از کشور برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود در نظر می گیرند، رتبه بین المللی دانشگاه است. طبیعتا تحصیل در یک دانشگاه با رتبه عالی می تواند شانس بیشتری برای رسیدن به موقعیت های شغلی بهتر، پس از اتمام تحصیل را برای دانشجویان در پی داشته باشد. از این رو علاقمندان تحصیل در اسلواکی نیز سعی می کنند در بهترین دانشگاه های این کشور اروپایی که صاحب رتبه های بین المللی بالایی هستند، تحصیل کنند. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور که همواره رتبه بین المللی فاخری را در سال های اخیر در رنکینگ های بین المللی به خود اختصاص داده است، دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی می باشد.

در رتبه بندی موسسه کیو اس برای سال 2019، این دانشگاه پس از دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا و دانشگاه فناوری اسلواکی در براتیسلاوا، رتبه سوم دانشگاه های اسلواکی و رتبه ای بین 801 تا 1000 را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرد. در سال 2020 نیز مجددا دانشگاه کمنیوس و دانشگاه فناوری اسلواکی در براتیسلاوا  رتبه های اول و دوم دانشگاه های اسلواکی را از آن خود کردند و دانشگاه فنی کوشیتسه رتبه سوم را به خود اختصاص داد. در این سال نیز رتبه دانشگاه فنی کوشیتسه در میان دانشگاه های دنیا، بین 801 تا 1000 بوده است. رنکینگ دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی در سال 2021 در میان دانشگاه های این کشور به رده چهارم نزول پیدا کرد، اما این دانشگاه همچنان رتبه ای بین 801 تا 1000 را در میان دانشگاه های دنیا برای خود حفظ کرد. دلیل نزول رتبه داخلی این دانشگاه این بود که در این سال دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی توانست با رشدی قابل توجه، رتبه اول دانشگاه های این کشور را به خود اختصاص دهد و هر 3 دانشگاهی که در سال های قبل رتبه های اول تا سوم دانشگاه های این کشور را دارا بودند، با یک رتبه نزول مواجه شدند.

دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود در سایر کشورها، معمولاً همین رنکینگ های معتبر را ملاک عمل قرار می دهند. اما دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، علاوه بر در نظر داشتن این رنکینگ ها می بایست دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید در ایران انتخاب نمایند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران نیز در چند سال اخیر همواره نام این دانشگاه قرار داشته است. در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه که برای سال تحصیلی 2020 2021 اعلام شده و باید معیار انتخاب دانشگاه برای مشتاقان تحصیل رشته های غیر پزشکی در خارج از کشور قرار گیرد، دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی به عنوان یک دانشگاه خوب یا گروه ب محسوب شده و مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان آن در ایران قابل ارزشیابی می باشد. این بدین معناست که افرادی که در رشته های غیر پزشکی در این دانشگاه وارد دوره های تحصیلی شوند، مدارکشان پس از بازگست به ایران قابل ارزشیابی می باشد.

 

رشته های دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی

رشته های دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی از تنوع نسبتا زیادی برخوردارند و در قالب دانشکده های این  دانشگاه به دانشجویان ارائه می شوند. لیست دانشکده های دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی به شرح ذیل است:

- دانشکده مهندس عمران

- دانشکده  مهندسی مکانیک

- دانشکده مهندس متالورژی

- دانشکده مهندسی معدن

- دانشکده  مهندسی برق و انفورماتیک

- دانشکده فناوری های ساخت

- دانشکده اکولوژی و محیط زیست

- دانشده هنر

- دانشکده هوانوردی

- دانشکده اکولوژی و محیط زیست

 

شهریه دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی

شهریه دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی هم به مانند سایر دانشگاه های این کشور می باشد و برای رشته های مختلف متفاوت است. البته باید در نظر داشت که شهریه دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی هم مانند سایر دانشگاه های این کشور فقط برای دوره های برگزار شده به زبان انگلیسی بوده و دوره هایی که به زبان اسلواک ارائه می شوند، حتی برای دانشجویان بین المللی رایگان هستند. در صورتی که داوطلب بتواند مدرک زبان اسلواک ارائه کند، تحصیل وی به این زبان کاملا رایگان خواهد شد. شهریه تحصیل در این دانشگاه در رشته های مهندسی حدود 3500 یورو در سال، و در رشته های هنری و علوم پایه نیز حدود 3000 یورو در سال می باشد. علاوه بر این، شهر کوشیتسه که این دانشگاه در آن واقع شده است شهری ارزان تر از پایتخت اسلواکی یعنی براتیسلاوا می باشد و حتی بسته به سبک زندگی، دانشجو ممکن است با ماهی 400 یورو هم حتی بتواند کلیه امورات مربوط به زندگی دانشجویی روزمره خود را پوشش دهد..

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی اسلواکی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های اسلواکی از جمله دانشگاه فنی کوشیتسه و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top