info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در کرواسی

کرواسی کشور زیبا و توریستی قاره سبز، در سال های اخیر به یکی از مقاصد مهاجرت هموطنان عزیزمان تبدیل شده است. برای علاقمندان تحصیل در خارج از کشور، کرواسی شاید یکی از بهترین گزینه های موجود در اروپا به حساب آید، زیرا با وجود مناسب بودن اعتبار و رتبه دانشگاه های آن، شهریه تحصیل در این کشور نسبت به اغلب کشورهای اروپایی مناسب تر است و ورود به دوره های تحصیل در دانشگاه های آن نیز از اغلب کشورهای اروپایی ساده تر است. از طرف دیگر، بعلت اینکه این کشور عضو معاده بولونیاست، افرادی که در هر رشته ای در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند، می توانند پس از اتمام دوره تحصیل در سایر کشورهای پیشرفته اروپایی نیز مشغول به کار شوند. شرایط و هزینه های اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور نیز نسبت به اغلب کشورهای قاره سبز، مناسب تر است. مناسب بودن هزینه زندگی در کرواسی دیگر مزیت انتخاب این کشور برای مهاجرت می باشد که در این مطلب به تفصیل به آن اشاره خواهیم نمود.



می دانیم اغلب دانشجویانی که به تحصیل در کشوری دیگر مشغول می شوند، با مضیقه مالی روبرو هستند و برایشان علاوه بر پایین بودن شهریه، مناسب بودن هزینه های زندگی دانشجویی در کشور مقصد نیز مهم است. از این رو مناسب بودن هزینه زندگی در کرواسی در مقایسه با اغلب کشورهای اروپایی، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است. در میان جوانان ایرانی، استقبال زیادی از فرصت تحصیل پزشکی در کرواسی صورت گرفته و سال به سال بر تعداد مشتاقان ورود به این دوره ها افزوده می شود. متقاضیان مهاجرت کاری نیز به ویژه در ابتدای امر که هنوز شرایط پایداری در کشور مقصد ندارند، با تنگناهای مالی مواجه هستند و مناسب بودن هزینه زندگی در کشور مقصد برای آنان نیز یک مزیت بزرگ به حساب می آید. به ویژه برای افرادی که با ویزای جستجوی کار کرواسی وارد این کشور می شوند، شرایط در ابتدای امر و پیش از یافتن شغل مناسب چندان مناسب نیست و با مضیقه بسیار روبرو هستند. با توجه به مناسب بودن هزینه زندگی در کرواسی، می توان این کشور را یک گزینه عالی برای مشتاقان مهاجرت کاری نیز دانست.

 

هزینه زندگی در کرواسی 2021

متقاضیان تحصیل در کرواسی یا مهاجرت کاری به این کشور، باید به خوبی در مورد هزینه های زندگی در این کشور اروپایی تحقیق نمایند. به طور میانگین هزینه زندگی در کرواسی 2021 ماهانه رقمی حدود 800 تا 1200 یورو برای هر نفر است که البته متناسب با سبک زندگی و شهر محل اقامت در این کشور می تواند متفاوت باشد. به طور میانگین هزینه زندگی در کرواسی برای یک فرد دانشجو حدود 600 تا 700 یورو در هر ماه می باشد که نسبت به اکثر کشورهای پیشرفته دنیا بسیار مناسب است. این رقم شامل هزینه اجاره مسکن، خرید روزانه، قبوض، حمل و نقل، پوشاک، تفریحات و رستوران، و همچنین اینترنت و ارتباطات می باشد. بیشترین بخش از هزینه های خانوار در این کشور را خرید روزانه تشکیل می دهد. دومین بخش عمده از هزینه زندگی در کرواسی، بحث اجاره مسکن و سومین بخش عمده تشکیل دهنده هزینه زندگی در کرواسی 2021، هزینه رستوران و تفریحات است. حمل و نقل، قبوض ماهانه و پوشاک نیز دیگر بخش های مهم از هزینه های خانوار را در کشور کرواسی تشکیل می دهند. در این بخش به طور دقیق و تفکیک شده، آیتم های اصلی تشکیل دهنده هزینه زندگی در کرواسی 2021 را خدمتتان ارائه می نماییم:

 

هزینه خورد و خوراک در کرواسی

به طور میانگین هزینه خورد و خوراک در کرواسی که اصلی ترین بخش خریدهای روزانه را تشکیل می دهد برای هر نفر حدود 250 یورو در ماه در نظر گرفته می شود. البته این میزان بسته به سبک زندگی افراد می تواند بسیار متغیر باشد. طبیعتا ارقام ذکر شده در مورد خرید از فروشگاه های لوکس و گران قیمت نمی باشد. بلکه هزینه خورد و خوراک در کرواسی در صورتی که خرید از فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف که در این کشور فراوانند، انجام شود، بدین ترتیب خواهد بود.

 

هزینه اجاره خانه در کرواسی

همانند سایر نقاط دنیا هزینه اجاره خانه در کرواسی نیز بخش نسبتا قابل توجهی از هزینه های زندگی در این کشور را تشکیل می دهد. با ذکر مثال هایی در جدول زیر، هزینه اجاره خانه در کرواسی، خدمتتان شرح داده می شود:

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه

310 تا 390 یورو

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه

475 تا 645 یورو

 

به طور ملموسی، هزینه اجاره خانه در کرواسی، پایین تر از کشورهای دیگر اروپایی است. البته این هزینه در شهرهای مختلف این کشور یکسان نیست و در شهرهای کوچک به مراتب کمتر از شهرهای بزرگی مانند زاگرب می باشد.

به طور کلی می توان گفت هزینه زندگی در کرواسی در شهرهای مختلف این کشور یکسان نسیت و بیشترین هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ با امکانات رفاهی بیشتر مانند زاگرب، اشپلیت، اوسییک و رییکا اختصاص دارد. اما زندگی در شهرهای کوچکی همچون دالماتیان، بسیار ارزان تر می باشد.

 

میزان حقوق در کرواسی

به طور میانگین میزان حقوق در کرواسی  حدود 5130 کونا معادل 684 یورو در ماه تخمین زده می شود. این رقم نسبت به هزینه های زندگی در این کشور، رقم نسبتا مناسبی است. البته متخصصان بسیاری از مشاغل درآمدی بیشتر از رقم میانگین درآمد کشوری به دست می آورند. فاکتورهای متعددی از جمله میزان تحصیلات، میزان تجربه کاری و میزان تسلط به زبان نیز در تعیین درآمد شاغلان در این کشور موثر است. همچنین شهر محل اقامت و کار در این کشور نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در میزان حقوق در کرواسی به حساب می آید. همان طور که ذکر شد، میزان هزینه زندگی در کرواسی نیز در شهرهای مختلف این کشور متناسب با سطح درآمد در این شهرها، دارای تفاوت می باشد. البته میزان درآمد کارکنان در کرواسی نسبت به اغلب کشورهای اروپایی پایین تر است. به همین دلیل بسیاری از کسانی که به تحصیل در این کشور می پردازند، سعی می کنند پس از اتمام دوره تحصیل خود، ویزای کار کشورهایی چون آلمان، اتریش و ... را بدست آورند.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و تحصیل در کرواسی و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در کرواسی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top