info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در استرالیا

کشور پهناور استرالیا یکی از کشورهایی است که نام آن همه ساله در میان کشورهای صدرنشین در زمینه رفاه و کیفیت زندگی دیده می شود و از مهاجرپذیر ترین کشورهای دنیا به شمار می رود. اکوسیستم کسب و کار این کشور بسیار پویاست و همه ساله کسب و کارهای فراوان جدیدی در این کشور راه اندازی شده و به سوددهی می رسند. سیستم آموزشی این کشور نیز در دنیا شناخته شده است و دانشگاه های این کشور همه سالهه رتبه های غالی در میان دانشگاه های دنیا از آن خود می کنند. از این رو برنامه های مهاجرتی ارائه شده توسط دولت این کشور پیشرفته، چه در زمینه های کاری و راه اندازی شرکت و چه در زمینه تحصیلی به شدت مورد استقبال مشتاقان مهاجرت از جمله در میان هموطنانمان قرار گرفته است. در این مطلب برای مشتاقان استفاده از فرصت مهاجرت به استرالیا از روش های مختلف، به تفصیل به هزینه زندگی در استرالیا و پارامترهای اصلی موثر در آن اشاره کنیم.



هزینه زندگی در استرالیا

از برنامه های مهاجرتی نسبتا جدید ارائه شده توسط دولت کشور استرالیا، برنامه ویزای استارت آپ استرالیا است که برای جذب کارآفرینان صاحب ایده های نوین و استارتاپی طراحی شده و فرآیند ورود این افراد به کشور استرالیا را تسهیل و تسریع کرده است و در ذیل برنامه ویزای 188 استرالیا تعریف شده است. این برنامه در میان برنامه های ویزای استارتاپ شاخص است و در کنار ویزای استارتاپ کانادا، جزو محبوب ترین این برنامه ها به شمار می رود. اما تسهیلات آن کمتر از یرنامه مشابه در کاناداست.

همچنین برخی از مشتاقان تحصیل در خارج نیز تحصیل در استرالیا را گزینه مناسب پیش روی خود می بینند. زیرا دانشگاه های این کشور از جمله دانشگاه ملبورن ، دانشگاه موناش ، دانشگاه ولونگونگ و دانشگاه مک کواری و به طور ویژه دانشگاه های گروه هشت استرالیا از اعتبار و رتبه بین المللی فوق العاده ای برخوردارند و دانشجویان پس از تحصیل در این کشور امکان اخذ ویزای کار در این کشور پیشرفته و با رفاه اجتماعی بالا را خواهند داشت. البته باید در نظر داشت که هزینه تحصیل در استرالیا بالاست.

 

هزینه زندگی در استرالیا 2024

به طور میانگین هزینه زندگی در استرالیا در سال 2024 برای یک خانواده 4 نفره حدود 4055 دلار آمریکا یا 6185 دلار استرالیا البته بدون احتساب هزینه اجاره مسکن است. میانگین هزینه زندگی در استرالیا در سال 2024 برای یک فرد تنها (یک دانشجو) حدود 1150 دلار آمریکا در ماه یا 1754 دلار استرالیا در ماه بدون احتساب هزینه مسکن است. به طور تقریبی هزینه زندگی در استرالیا در سال 2024 حدود 2.3 درصد ارزانتر از ایالات متحده آمریکا است. در این بخش به طور دقیق و تفکیک شده، آیتم های اصلی تشکیل دهنده هزینه زندگی در استرالیا 2024 را خدمتتان ارائه می نماییم:

 

هزینه خورد و خوراک در استرالیا

هزینه خورد و خوراک در استرالیا بسته به سبک زندگی افراد می تواند بسیار متغیر باشد. هزینه خورد و خوراک در استرالیا در صورتی که خرید از فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف که در این کشور فراوانند مانند الدی، انجام شود، بسیار مناسب تر خواهد بود. برخی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده هزینه خورد و خوراک در استرالیا عبارتند از:

1 لیتر شیر

حدود 2.28 دلار استرالیا

قرص نان سفید

حدود 3.64 دلار استرالیا

1 کیلو برنج سفید

حدود 3.33 دلار استرالیا

1 کیلو پنیر محلی

حدود 15.48 دلار استرالیا

1 کیلو گوشت قرمز (گوشت گوساله)

حدود 21.86 دلار استرالیا

1 کیلو فیله مرغ

حدود 12.82 دلار استرالیا

12 عدد تخم مرغ

حدود 5.87 دلار استرالیا

1 کیلو سیب

حدود 4.93 دلار استرالیا

1 کیلو موز

حدود 4.02 دلار استرالیا

1 کیلو پرتفال

حدود 4.49 دلار استرالیا

1کیلو گوجه فرنگی

حدود 6.71 دلار استرالیا

1 کیلو پیاز

حدود 3.28 دلار استرالیا

1 کیلو سیب زمینی

حدود 3.76 دلار استرالیا

یک سر کاهو

حدود 3.63 دلار استرالیا

بطری 1.5 لیتری آب

حدود 2.68 دلار استرالیا

 

هزینه یک وعده غذای ارزان در رستوران در استرالیا حدود 25 دلار استرالیا و هزینه یک وعده غذا برای دو نفر در یک رستوران متوسط در این کشور حدود 150 دلار استرالیا می باشد. هزینه تهیه یک وعده غذای فست فودی در رستوران های زنجیره ای مانند مک دونالد به طور میانگین 15 دلار استرالیا است. یک بطری 0.33 لیتری پپسی یا کوکاکولا نیز حدود 4.01 دلار استرالیا قیمت دارد. همچنین یک بطری 0.33 لیتری آب نیز 3.45 دلار استرالیاست. قیمت یک کاپوچینوی معمولی نیز حدود 5.29 دلار استرالیا می باشد.

 

هزینه اجاره خانه در استرالیا

همانند سایر نقاط دنیا هزینه اجاره خانه در استرالیا نیز بخش نسبتا قابل توجهی از هزینه های زندگی در این کشور را تشکیل می دهد. با ذکر مثال هایی در جدول زیر، هزینه اجاره خانه در استرالیا، خدمتتان شرح داده می شود:

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

حدود 2343 دلار استرالیا

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر

حدود 1884 دلار استرالیا

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

حدود 3889 دلار استرالیا

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر

حدود 2797 دلار استرالیا

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

حدود 13368 دلار استرالیا

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهر

حدود 10426 دلار استرالیا

 

هزینه حمل و نقل در استرالیا

طبیعتا هزینه داشتن خودرو و بنزین در استرالیا نیز مانند اغلب کشورهای پیشرفته بالاست. اما تسهیلاتی در شهرهای بزرگ این کشور برای ترغیب مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده و در صورتی که افراد از وسایل عمومی استفاده کننده، هزینه حمل و نقل در استرالیا، ماهانه رقمی چندان زیاد را برای آنان در بر نخواهد داشت. پارامترهای تشکیل دهنده هزینه حمل و نقل در استرالیا عبارتند از:

1 لیتر بنزین

حدود 1.91 دلار استرالیا

بلیط 1 طرفه حمل و نقل عمومی

حدود 4.90 دلار استرالیا

هزینه سوار شدن در تاکسی

حدود 6 دلار استرالیا

کرایه تاکسی به ازای پیمایش هر کیلومتر

حدود 2.80 دلار استرالیا

کرایه تاکسی به ازای هر ساعت حضور در خودرو

حدود 60 دلار استرالیا

قیمت خرید خودروی تویوتا کرولا

حدود 32215 دلار استرالیا

 

هزینه پوشاک در استرالیا

یکی دیگر از بخش های تشکیل دهنده هزینه زندگی در استرالیا، هزینه خرید پوشاک است. البته هزینه پوشاک در استرالیا هم کاملا به سبک زندگی افراد وابسته است و افرادی که بخواهند از پوشاک تولید برندهای معروف کرده اند، قطعا بخش بیشتری از هزینه زندگی در استرالیا 2024 را برای این کار اختصاص داده اند. اما میانگین هزینه پوشاک در استرالیا به شرح زیر است:

شلوار جین از برندهای معروف

حدود 130 دلار استرالیا

یک عدد لباس تابستانی زارا یا اچ اند ام و برند های مشابه  ارائه شده در فروشگاه های زنجیره ای

حدود 102 دلار استرالیا

یک جفت کفش کتانی ورزشی نایکی

حدود 182 دلار استرالیا

یک جفت کفش مردانه چرم

حدود 220 دلار استرالیا

 

هزینه سرگرمی در استرالیا

طبیعتا مانند سایر کشورهای دنیا، سرگرمی در استرالیا هم کاملا به سبک زندگی افراد بستگی دارد. مانند اکثر کشورهای پیشرفته هزینه ثبت نام در باشگاه های ورزشی در کشور استرالیا نیز گران نیست. زیرا دولت های این کشورها برای افزایش سطح سلامت جامعه به فعالیت هایی همچون ورزش سوبسید پرداخت می کنند تا استفاده از امکانات ورزشی برای عموم مردم در دسترس باشد. به طور میانگین هزینه عضویت باشگاه ورزشی ماهانه 84 دلار استرالیا است. هزینه اجاره زمین تنیس برای مدت 1 ساعت در این کشور به طور میانگین حدود 28 دلار استرالیا است. همچنین هزینه بلیت سینما برای دیدن فیلم های اکران روز جهانی حدود 22 دلار استرالیا است.

 

سایر هزینه ها در استرالیا

یکی از هزینه های ثابت زندگی در کشور استرالیا هزینه اینترنت ماهانه است که به طور میانگین 87 دلار استرالیا در ماه می باشد. هزینه ماهانه تلفن همراه که شامل مکالمه و اینترنت موبایل می شود نیز به طور میانگین 45 دلار استرالیا در ماه است. هزینه های آب، برق، گرمایش، سرمایش و ... نیز برای یک آپارتمان 85 متری چیزی حدود 340 دلار استرالیا در ماه می باشد.

 

میزان حقوق در استرالیا

حداقل درآمد در کشور استرالیا به طور میانگین 5126 دلار استرالیا در ماه است که این رقم خالص دریافتی و پس از کسر مالیات و سایر کسورات قانونی در سال 2024 می باشد. میانگین درآمد پزشکان در استرالیا چیزی حدود 92 هزار دلار استرالیا است که البته برای پزشکان با تجربه کاری بالاتر می تواند تا 207 هزار دلار استرالیا در سال نیز برآورد شود. به همین علت بسیاری کشور استرالیا را بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان نیز می دانند. میانگین درآمد پرستاران در استرالیا نیز حدود 77 هزار دلار استرالیا در سال است و بر این اساس بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران نیز می دانند.

فاکتورهای متعددی از جمله میزان تحصیلات، میزان تجربه کاری و ... نیز در تعیین درآمد شاغلان در این کشور موثر است. همچنین شهر محل اقامت و کار در این کشور نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در میزان حقوق در استرالیا به حساب می آید. به عنوام مثال میانگین درآمد در پایتخت این کشور از میانگین کشوری بالاتر است. طبیعتا میزان هزینه زندگی در استرالیا نیز در شهرهای مختلف این کشور متناسب با سطح درآمد در این شهرها، دارای تفاوت می باشد.

 

 

موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با تکیه بر وکلای متخصص خود در کلیه کشورهای دنیا از جمله استرالیا همراه شما در انجام کلیه مراحل کار مهاجرت به این کشور از روش های مختلف می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در استرالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top