info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مقالات

  • پیمان بولونیا

    1400/02/15 - 08:57:39
    پیمان بولونیا

    پیمان بولونیا که در اصطلاح انگلیسی به Bologna Process به معنای فرآیند بولونیا شهرت دارد، به معاهده ای گفته می شود که نتیجه آن تعیین استاندارد های مشترک در میان کشورهای اروپایی در زمینه آموزش عالی بوده است. در نتیجه امضای این پیمان میان کشورهای اروپایی، مدارک تحصیلی ارائه شده در دانشگاههای هر یک از کشورهای عضو، در سایر کشورها نیز دارای اعتبار و ارزش شمرده می شود و حتی در رشته های علوم پزشکی نیز فارغ التحصیلان دانشگاه های هر یک از این کشورها برای کار در سایر کشورهای عضو، نیاز به معادل سازی مدارک تحصیلی خود نخواهند داشت.

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی

    1400/02/14 - 08:43:56
    دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی

    یکی از دانشگاه های کشور اسلواکی که در سال های اخیر همواره در رنکینگ های بین المللی در حال ارتقاء رتبه بوده و هم اکنون عنوان بهترین دانشگاه اسلواکی را از آن خود کرده، دانشگاه پاول جوزف سافاریک می باشد که آن را در زبان انگلیسی Pavol Jozef Šafárik University  و در زبان اسلواک Slovak Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach  می نامند. تاسیس دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی به سال 1959 میلادی در شهر کوشیتسه باز می گردد و در ابتدا این دانشگاه در قالب 5 دانشکده فعالیت خود را شروع کرد. نام این دانشگاه برگرفته از نام فیلسوف، مورخ و شاعری به همین نام بوده که در قرن نوزدهم می زیسته و از مفاخر و مشاهیر کشور اسلواکی به شمار می رفته است. این دانشگاه در طول عمر فعالیت خود توسعه کمی و کیفی فراوانی یافته و امروزه با بیش از 1250 کادر اجرایی، میزبان 8000 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد که بیش از 1000 نفر از آنان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

    ادامه مطلب ...
  • هزینه زندگی در نیوزلند

    1400/02/11 - 10:35:00
    هزینه زندگی در نیوزلند

    نیوزلند  در سال های اخیر گام های سریعی را در مسیر توسعه برداشته و برای دستیابی به توسعه پایدار به نیروی کار متخصص  نیاز مبرمی داشته، از این رو به عنوان یکی از مقاصد محبوب مهاجرت برای نیروهای کار متخصص از سراسر جهان شناخته شده است. همچنین این کشور زیبا و آرام امکان مهاجرت برای افراد ثروتمند که قصد سرمایه گذاری در ثبت شرکت، خرید ملک و ... در این کشور را دارند نیز شرایط مناسبی فراهم کرده است. همچنین این کشور به عنوان یکی از مقاصد محبوب مهاجرت تحصیلی نیز محسوب می شود. با وجود بالا بودن هزینه تحصیل در نیوزلند، بعلت بالا بودن اعتبار دانشگاه ها و کیفیت بالای تحصیل در این کشور، بعلت امکان دستیابی به آینده شغلی بسیار درخشان پس از تحصیل در دانشگاه های این کشور، بسیاری همه ساله مشتاق ورود به دوره های تحصیلی در دانشگاه های این کشور هستند. برای تمامی گروه های ذکر شده آشنایی با هزینه زندگی در نیوزلند می تواند بسیار کاربردی باشد که در این مطلب به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه ولونگونگ استرالیا

    1400/02/10 - 08:34:51
    دانشگاه ولونگونگ استرالیا

    یکی از دانشگاه های معتبر کشور استرالیا در رنکینگ های بین المللی، دانشگاه ولونگونگ یا University of Wollongong می باشد که در شهری ساحلی به همین نام در ایالت نیو ساوث ولز در شرق این کشور پهناور قرار گرفته است. تاسیس دانشگاه ولونگونگ استرالیا به سال 1951 میلادی باز می گردد و در ابتدا بخشی از دانشگاه فناوری نیو ساوث ولز بوده و از سال 1958 نیز بخشی از دانشگاه نیو ساوث ولز به شمار می آمده و برای برگزاری دوره های دیپلم، به ارائه خدمت می پرداخت. اما از سال 1975، این دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی، آموزشی و پژوهشی مستقل و با نام دانشگاه ولونگونگ استرالیا به فعالیت پرداخته و یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی مستقل به حساب می آید. این دانشگاه با نام اختصاری UOW نیز شناخته می شود.

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه کویمبرا پرتغال

    1400/02/08 - 09:00:00
    دانشگاه کویمبرا پرتغال

    یکی از بهترین دانشگاه های دولتی پرتغال که همواره رتبه ای بین سوم و چهارم دانشگاه های این کشور را در رنکینگ های معتبر بین المللی داراست، دانشگاه کویمبرا می باشد که نام آن در زیان انگلیسی University of Coimbra، در زیان پرتغالی Universidade de Coimbra و در زیان لاتین Universitas Conimbrigensis می باشد. دانشگاه کویمبرا پرتغال در سال 1290 میلادی در شهر کویمبرا با حکم دنیس ششمین پادشاه پرتغال تاسیس شده است. این دانشگاه با تاریخی کهن در سال 2013 میلادی بعنوان یکی از میراث فرهنگی جهانی یونسکو به ثبت رسید .

    ادامه مطلب ...
  • معادل سازی مدارک پیراپزشکی در کانادا

    1400/02/06 - 09:59:41
    معادل سازی مدارک پیراپزشکی در کانادا

    سیستم بهداشت و درمان کشورهای مختلف دنیا علاوه‌ بر پزشک، دندانپزشک و داروساز به متخصصان رشته های پیراپزشکی نیز نیاز مبرم دارند و نمی توان یک فرآیند درمانی و بازیابی را بدون استفاده از خدمات متخصصان این رشته ها تصور نمود. با توجه به نقش غیر قابل انکار متخصصان این رشته ها در پروسه درمان و بازتوانی بیماران، اکثر کشورهای پیشرفته دنیا از جمله کانادا که با کمبود نیروی کار متخصص در این رشته ها مواجه هستند و نیروی متخصص مورد نیاز خود را نمی توانند تنها از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه‌ هایشان تامین نمایند، به متخصصان این رشته ها از سایر نقاط دنیا امکان ورود به بازار کار خود را اعطا می کنند. این کشورها سعی می‌ کنند متخصصان این رشته ها را که در کشورهای دیگر تحصیل نموده اند و دارای شایستگی علمی مناسبی هستند برای کار در سیستم بهداشت و درمان خود جذب نمایند. البته متخصصان این رشته ها بدون انجام فرآیند معادل سازی مدارک پیراپزشکی در کانادا یا ارزشیابی مدارک تحصیلی پیراپزشکی در این کشور، نمی ‌توانند مجوز کار در نظام سلامت این کشور را دریافت نمایند و طبیعتا بدون داشتن مجوز کار، شانسی برای استخدام در مراکز درمانی کانادا را نخواهند داشت.

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه اژه ترکیه

    1399/12/30 - 23:03:54
    دانشگاه اژه ترکیه

    یکی از دانشگاه های بسیار معتبر ترکیه که نام آن در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022 نیز قرار گرفته، دانشگاه اژه یا Ege university می باشد. این دانشگاه دولتی که نام آن در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران نیز به عنوان یک دانشگاه خوب یا گروه ب قرار گرفته است، در سال 1955 در شهر بورنوا در استان ازمیر ترکیه تاسیس شده است. در ابتدای امر، فعالیت این دانشگاه با دو دانشکده پزشکی و کشاورزی شوع به فعالیت نمود. اما در طول عمر فعالیت، دانشگاه اژه ترکیه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی توسعه فراوانی یافته است. هم اکنون این دانشگاه 15 دانشکده، 7 کالج، 8 انستیتو و 26 مرکز تحقیقاتی دارد و رشته های متنوعی را در مقاطع تحصیلی مختلف به دانشجویان ارائه می نماید. بیش از 3180 عضو هیئت علمی و کادر آموزشی در حال حاضر در حال ارائه خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی به بیش از 65 هزار دانشجوی این دانشگاه هستند. بیش از 1460 دانشجوی این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند که تعدادی از آن ها دانشجویان ایرانی هستند. در ادامه بیشتر مهم معرفی دانشگاه اژه ترکیه خواهیم پرداخت.

    ادامه مطلب ...
  • دوره زبان سوئدی در سوئد

    1399/12/30 - 23:02:10
    دوره زبان سوئدی در سوئد

    می دانیم که سوئد به عنوان صنعتی ترین کشور منطقه مرفه اسکاندیناوی، یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری و تحصیلی در دنیا به حساب می آید و همه ساله عده زیادی از هموطنان ما نیز مشتاق مهاجرت به این کشور هستند. از این رو تسلط به زبان سوئدی می تواند برای این عزیزان لازم به نظر آید. در کشورمان دوره های آموزش زبان سوئدی در موسسات مختلفی برگزار شده و حتی آزمون های زبان سوئدی نیز برگزار می شود. اما طبیعتا گذراندن دوره زبان سوئدی در سوئد می تواند بسیار کاربردی تر باشد. زیرا با گذراندن این دوره ها در خاک کشور سوئد، می توان زبان این کشور را بسیار کاربردی تر و کیفی تر آموخته و با شرایط زندگی در این کشور نیز بیشتر هماهنگ شد.

    ادامه مطلب ...
  • ویزای جستجوی کار هلند

    1399/12/30 - 23:01:06
    ویزای جستجوی کار هلند

    کشور زیبا و توریستی هلند که کیفیت زندگی در آن مثال زدنی بوده و مردم آن سال هاست در میان شاد ترین ملل دنیا در رده های اول قرار دارند، یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت کاری نیز محسوب می شود. طبیعتا در کشورهای توسعه یافته ای مثل هلند که شرایط اقتصادی مناسب و در حال رشدی دارند و در عین حال نرخ رشد جمعیت آن ها کاهش پیدا کرده و نیروی متخصص برای بسیاری از مشاغل نیز از نیاز بازار کار کمتر است، فرصت مناسبی برای نیروی کار متخصص از سایر کشورها برای دستیابی به شغل و اقامت فراهم است. یکی از راههای ورود به بازار کار این کشور برای نیروهای متخصص از سراسر نقاط دنیا استفاده از برنامه ویزای جستجوی کار هلند می باشد که در این مطلب به شرایط و مزایای آن اشاره می نماییم

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه پورتو پرتغال

    1399/12/30 - 23:00:20
    دانشگاه پورتو پرتغال

    از برترین دانشگاه های دولتی کشور پرتغال که همواره رتبه اول یا دوم دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های معتبر جهانی را دارا بوده است، دانشگاه پورتو می باشد که در زبان پرتغالی Universidade do Porto و در زبان انگلیسی University of Porto خوانده می شود. دانشگاه پورتو پرتغال در سال 1911 میلادی در شهر پورتو با حکم دولت موقت اولین رییس جمهور این کشور تاسیس شده و دومین دانشگاه بزرگ کشور پرتغال محسوب می شود. اما اساس آن می تواند به آکادمی دریایی که در سال 1762 توسط پادشاه جوزف اول تاسیس شده و یا آکادمی طراحی و نقاشی که در سال 1762 توسط ملکه ماری اول تاسیس شده، مرتبط باشد. برخی نیز تاریخچه این دانشگاه را مرتبط با آکادمی پلی تکنیک و آکادمی پزشکی جراحی پورتو مرتبط می دانند.

    ادامه مطلب ...
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top