info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مقالات

  • هزینه زندگی در فرانسه

    1399/12/30 - 22:30:49
    هزینه زندگی در فرانسه

    فرانسه دومین قدرت اقتصادی اتحادیه اروپا هم همچنان جزو کشورهای مهاجرپذیر دنیا شناخته می شود. همه ساله عده قابل توجهی از هموطنان ما نیز برای ورود به این کشور از روش های مختلف اقدام می کنند. بعلل مختلف از جمله اعتبار بالای دانشگاه های این کشور و همچنین هزینه نسبتا کم تحصیل در این کشور، فرانسه همچنان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی است. مهاجرت کاری نیز برای متخصصان برخی مشاغل به این کشور پیشرفته و صنعتی امکانپذیر است. از روش هایی مانند سرمایه گذاری در ثبت شرکت و همچنین اثبات تمکن مالی یا خودحمایتی نیز می توان اقامت این کشور را بدست آورد. برای افرادی که از هر یک از این روش ها قصد ورود به کشور فرانسه و اخذ اقامت را دارند، آشنایی با مولفه های اصلی هزینه زندگی در فرانسه لازم به نظر می رسد. در این مطلب به تفصیل به این موضوع خواهیم پرداخت.

    ادامه مطلب ...
  • معادل سازی مدارک پیراپزشکی در هلند

    1399/12/30 - 22:00:38
    معادل سازی مدارک پیراپزشکی در هلند

    کشور هلند بعنوان یکی از زیباترین و توریستی ترین کشورهای اروپایی شناخته می شود. اغلب مردم دنیا این کشور را با مزارع گل و تیم ملی فوتبال بسیار قدرتمند می شناسند. اما این کشور با داشتن اقتصادی پویا، بازار کار مناسبی نیز برای متخصصان رشته های مختلف دارد. از آنجا که در این کشور اروپایی نیز مانند سایر کشورهای این قاره، کاهش زاد و ولد و پدیده پیری جمعیت رخ داده، فرصت کار برای متخصصان رشته های مختلف به ویژه متخصصان بخش سلامت در این کشور فراهم است.  از این رو عده زیادی از متخصصین به ویژه در رشته های بخش سلامت همه ساله برای مهاجرت به این کشوراقدام می کنند. سیستم های بهداشت و درمان کشورهای مختلف دنیا علاوه‌ بر پزشک، دندانپزشک و داروساز به متخصصان رشته های پیراپزشکی نیز نیاز مبرم دارند و نمی توان یک فرآیند درمانی و بازیابی را بدون استفاده از خدمات متخصصان این رشته ها تصور نمود. به همین جهت اکثر کشورهای پیشرفته دنیا از جمله هلند با کمبود نیروی کار متخصص در این رشته ها مواجه هستند و نیروی متخصص مورد نیاز خود را نمی توانند تنها از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه‌ هایشان تامین نمایند. علاوه بر این همان طور که ذکر شد، کشورهای اروپایی از جمله هلند سال هاست با نرخ پایین و حتی منفی زاد و ولد روبرو هستند و این موضوع خود موجب کمبود نیروی کار فعال در این کشورها شده است. طبیعتا نرخ پایین زاد و ولد در چند دهه به پیری جمعیت این کشورها نیز انجامیده و پیری جمعیت به خودی خود موجب نیاز بیشتر به خدمات درمانی در این کشورها شده و به همین دلیل فرصت کار برای متخصصان این رشته ها از کشورهای مختلف دنیا در این کشورها پدید آمده است. به همین جهت سعی می‌ کنند متخصصان این رشته ها را که در کشورهای دیگر تحصیل نموده اند و دارای شایستگی علمی مناسبی هستند برای کار در سیستم بهداشت و درمان خود جذب نمایند. البته متخصصان این رشته ها بدون انجام فرآیند معادل سازی مدارک پیراپزشکی در هلند یا ارزشیابی مدارک تحصیلی پیراپزشکی در این کشور، نمی ‌توانند مجوز کار در نظام سلامت این کشور اروپایی را دریافت نمایند.

    ادامه مطلب ...
  • بهترین کشور برای تحصیل بدون مدرک زبان

    1399/12/30 - 21:30:57
    بهترین کشور برای تحصیل بدون مدرک زبان

    می دانیم که یکی از شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کشورهای مختلف دنیا و همچنین اخذ ویزای دانشجویی، ارائه مدرک زبان می باشد. دانشجویان مشتاق تحصیل در خارج از کشور در رشته های مختلف، برای تحصیل خود در هر کشوری باید یا مدرک زبان همان کشور را ارائه کنند و یا مدرک زبان انگلیسی معتبر داشته باشند. البته شرایط کشورهای مختلف در این زمینه متفاوت است. با توجه به اینکه خود اخذ مدرک زبان، یکی از اصلی ترین موانع پیش روی مشتاقان تحصیل در خارج از کشور به شمار می رود، قصد داریم در این مطلب به شرایط کشورهایی که در آن ها امکان تحصیل بدون ارائه مدرک زبان وجود دارد، اشاره نماییم تا هر یک از عزیزان بسته به شرایط خود، بهترین کشور برای تحصیل بدون مدرک زبان را انتخاب نموده و برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آن کشور اقدام نمایند.

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه نانکای چین

    1399/12/30 - 21:00:03
    دانشگاه نانکای چین

    یکی از دانشگاه های معتبر استان تیانچین چین دانشگاه نانکای می باشد که نام آن در زبان چینی  南开大学 و در زبان انگلیسی Nankai University می باشد. دانشگاه نانکای چین که یک دانشگاه دولتی محسوب می شود، در سال 1919 تاسیس شده و در بیش از 1 قرن فعالیت، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی توسعه فراوانی پیدا کرده است. در حال حاضر این دانشگاه با بیش از 4330 عضو هیئت علمی و کادر آموزشی، به بیش از 24 هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی ارائه می کند. بیش از 13 هزار دانشجوی این دانشگاه در مقطع کارشناسی و بیش از 11 هزار نفر نیز در مقاطع تحصیلات تکمیلی، مشغول به تحصیل هستند.

    ادامه مطلب ...
  • هزینه زندگی در آلمان

    1399/12/30 - 20:30:27
    هزینه زندگی در آلمان

    آلمان به عنوان قدرت اول اقتصادی و صنعتی اتحادیه اروپا و یکی از 5 اقتصاد بزرگ دنیا، برای حفظ روند رشد اقتصادی خود، به نیروی کار ماهر در زمینه های مختلف نیاز مبرم داشته است. از این رو فرصت اشتغال برای افراد متخصص در رشته ها و مشاغل مورد نیاز این کشور که همه ساله توسط دولت آلمان اعلام می شود، برای اتباع خارجی فراهم است و این افراد می توانند از طرق مختلف از جمله با اخذ ویزای کار و ویزای جستجوی کار وارد این کشور شوند. همچنین برای افراد دارای سرمایه، امکان اخذ اقامت آلمان از طرق مختلفی فراهم است که اصلی ترین این روش ها، روش اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در ثبت شرکت و همچنین اخذ اقامت از طریق خرید سهام در این کشور است. برای کلیه افرادی که به طرق مختلف قصد مهاجرت به این کشور پیشرفته سبز را دارند، دانستن هزینه زندگی در آلمان ضروری می باشد. از این رو برای آشنایی این عزیزان، در این مطلب بر آن شدیم به تفکیک به المان های تشکیل دهنده هزینه زندگی در آلمان اشاره نماییم.

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه سنت استفان مجارستان

    1399/12/30 - 20:00:18
    دانشگاه سنت استفان مجارستان

    دانشگاه سنت استفان یا Szent István University یک دانشگاه فنی معتبر در کشور مجارستان است که بخش اصلی آن در 30 کیلومتری بوداپست، در شهر گودلی واقع شده است. تاسیس این دانشگاه به شکل امروزی به سال 2000 میلادی باز می گردد که از ادغام چندین موسسه مستقل، شکل گرفت. قدیمی ترین این موسسات، دانشگاه دامپزشکی بوداپست بود که تاسیس آن به سال 1787 میلادی بازمی گشت. البته از سال 2016، دانشگاه دامپزشکی بوداپست مجددا مستقل شد و دیگر بخشی از دانشگاه سنت استفان مجارستان به شمار نمی رود. وجه تسمیه این دانشگاه، نام پادشاه استفان اول که به استفان مقدس مشهور بوده است.

    ادامه مطلب ...
  • هزینه زندگی در اسپانیا

    1399/12/30 - 19:30:22
    هزینه زندگی در اسپانیا

    کشور زیبا و توریستی اسپانیا نیز در سال های اخیر برای جذب سرمایه، برنامه های مهاجرتی فراوانی ارائه داده که چند مورد از آنها از جمله اقامت از طریق ثبت شرکت، اقامت از طریق سرمایه گذاری در خرید ملک و اقامت از طریق اثبات تمکن مالی یا خود حمایتی، بسیار مورد توجه مشتاقان مهاجرت به اروپا قرار گرفته است. افراد دارای سرمایه بالا با سرمایه گذاری در خرید ملک و ثبت شرکت می توانند اقامت اسپانیا را بدست آورند. افراد دارای درآمد ماهانه بالا نیز می توانند از طریق روش اثبات تمکن مالی، پس از 5 سال اقامت دائم این کشور را کسب کنند. همچنین هزینه تحصیل در این کشور نیز نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی پایین تر و در عین حال اعتبار و رتبه دانشگاه های آن بسیار مناسب است. به همین دلیل، استقبال از فرصت تحصیل در این کشور نیز بسیار زیاد است. باید در نظر داشت که در این کشور، حتی امکان اخذ ویزای کار نیز برای متخصصان برخی رشته ها فراهم است. برای کلیه این افراد، آشنایی با المان های تعیین کننده هزینه زندگی در اسپانیا می تواند ضروری به نظر آید.

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه لیسبون پرتغال

    1399/12/30 - 19:00:42
    دانشگاه لیسبون پرتغال

    یکی از بهترین دانشگاه های کشور پرتغال که در رنکینگ های بین المللی همواره رتبه ای فاخر داشته و یکی از دو دانشگاه برتر این کشور اروپایی نیز به شمار می رفته، دانشگاه لیسبون می باشد که در زبان پرتغالی به Universidade de Lisboa و در زبان University of Lisbon شناخته می شود. این دانشگاه معتبر، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سال 2013 از ادغام دانشگاه سابق لیسبون که تاسیس آن به سال 1911 بازمی گشت،  با دانشگاه فنی لیسبون که در سال 1930 تاسیس شده بود، به وجود آمد و امروزه به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور پرتغال شناخته می شود. دانشگاه لیسبون پرتغال در حال حار با بیش از 3400 عضو هیئت علمی و کادر آموزشی و بیش از 2100 کادر اجرایی، به بش از 35 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی و نزدیک 13 هزار دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی، خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی ارائه می نماید.

    ادامه مطلب ...
  • معادل سازی مدرک داروسازی در فرانسه

    1399/12/30 - 18:30:30
    معادل سازی مدرک داروسازی در فرانسه

    عده زیادی از افراد متخصص در رشته های مختلف به ویژه رشته های مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان، همه ساله برای دستیابی به شرایط کاری و درآمدی و بهتر و ساختن آینده ای مناسب تر برای خود و خانواده شان، به مهاجرت می اندیشند. بسیاری از این افراد سعی می کنند به کشورهای عضو اتحادیه اروپا وارد شده و در نهایت اقامت دائم اروپا را بدست آورند. کشور زیبای فرانسه به عنوان دومین قدرت اقتصادی اتحادیه اروپا نیز از کشورهایی است که بسیاری از متخصصان ایرانی به ویژه در رشته های بخش سلامت از جمله داروسازان به مهاجرت کاری به آن می اندیشند. اما می دانیم که مانند سایر کشورهای دنیا برای اینکه بتوان در سیستم بهداشت و درمان این کشور قدرتمند اروپایی نیز به کار مشغول شد، نیاز به طی کردن فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در فرانسه وجود دارد.

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه شیامن چین

    1399/12/30 - 18:00:33
    دانشگاه شیامن چین

    یکی از دانشگاه های معتبر چین که برای تحصیل جوانان ایرانی گزینه ای مناسب محسوب می شود، دانشگاه شیامن یا Xiamen University می باشد که در سال 1921 میلادی توسط رهبر مشهور میهن پرست مقیم خارج از این کشور، Tan Kah Kee تاسیس شد. در طول بیش از 1 قرن، این دانشگاه هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی با رشد فراوانی روبرو شده است. در حال حاضر دانشگاه شیامن چین بیش از 4600 کادر آموزشی و عضو هیئت علمی دارد. تعداد دانشجویان این دانشگاه بیش از 40 هزار نفر است که حدود 20 هزار نفر در مقطع کارشناسی، بیش از 16 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بیش از 4 هزار نفر نیز در مقطع دکتری در رشته های مختلف این دانشگاه، مشغول به تحصیل هستند.

    ادامه مطلب ...
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top