info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا

یکی از بهترین کشورهای دنیا که شرایط نسبتا مناسبی برای پذیرایی از مهاجران خارجی دارد ایالات متحده آمریکاست که از نظر وسعت چهارمین کشور دنیا محسوب می شود. این کشور همواره در زمینه های مختلف از جمله علوم پزشکی پذیرای نیروهای متخصص زبده از سراسر دنیا بوده و به همین جهت بسیاری از متقاضیان مهاجرت نیز از سراسر دنیا این کشور را به عنوان گزینه ای ایده آل برای مقصد مهاجرت خود در نظر می گیرند. در میان متخصصان رشته های علوم پزشکی، در میان دندانپزشکان متثاضیان فراوانی برای مهاجرت، به ویژه مهاجرت به آمریکا وجود دارد که این عزیزان طبیعتا مایل هستند در این کشور به حرفه دندانپزشکی خود ادامه دهند. اما نکته مهم در این زمینه این است که این افراد بدون طی کردن فرآیند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا یا ارزشیابی مدارک تحصیلی دندانپزشکی در آمریکا به هیچ وجه مجوز کار در رشته خود در کشور آمریکا را دریافت نخواهند کرد.



واضح است که دلیل محکمی برای لزوم انجام فرآیند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا برای دندانپزشکانی که در سایر کشورها تحصیل کرده و قصد کار در آمریکا را دارند وجود دارد. سیستم بهداشت و درمان آمریکا بر نحوه آموزش دندانپزشکانی که به تحصیل در آمریکا و در کلیه دانشگاه های این کشور می پردازند نظارت دارد و می تواند اطمینان حاصل کند دندانپزشکانی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند، از یک سطح استاندارد علمی و صلاحیت لازم برای کار طبابت برخوردار هستند. اما دندانپزشکانی که تحصیل خود را در دانشگاه های کشوری به غیر از آمریکا گذرانده اند، نحوه آموزش های آنان برای سیستم بهداشت و درمان آمریکا قابل سنجش نیست و از این نظر باید سخت گیری به عمل آید که این افراد با طی کردن فرآیند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا به سیستم بهداشت و درمان این کشور صلاحیت خود را اثبات نمایند. این مورد مختص به رشته دندانپزشکی نیست و در زمینه های مختلف علوم پزشکی از جمله خود رشته پزشکی نیز به همین صورت است و هیچ پزشکی که در کشوری جز ایالات متحده آمریکا درس خوانده باشد نمی تواند بدون گذراندن پروسه معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا در سیستم بهداشت و درمان این کشور مشغول به کار شود.

اما شاید سوال پیش بیاید که چرا در بسیاری از رشته ها از جمله برخی رشته های مهندسی چنین فرآیندی برای متخصصین متقاضی مهاجرت الزامی نیست و در رشته های علوم پزشکی مانند دندانپزشکی این مورد اجباری است؟ پاسخ به اهمیت رشته های علوم پزشکی باز می گردد. در حقیقت رشته های علوم پزشکی چون به طور مستقیم با جان و سلامت شهروندان سر و کار دارند، دارای درجه بالایی از اهمیت می باشند و به همین جهت است که هیچ کشوری بدون گذراندن فرآیند معادل سازی، به پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، پرستاران و سایر متخصصان رشته های مربوط به علوم پزشکی در دانشگاه های کشورهای دیگر مجوز کار اعطا نمی کند. البته این مورد در مورد کشورهای عضو اتحادیه اروپا استثناست. زیرا سیستم آموزشی در کلیه این کشورها از یک استاندارد مشترک پیروی می کند و مدارک تحصیلی علوم پزشکی اخذ شده در دانشگاه های هر یک از کشورهای این اتحادیه در سایر کشورهای آن نیز مورد تایید است. به عنوان مثال فردی که تحصیل پزشکی در اسلواکی را به اتمام رسانده و قصد داشته باشد در اتریش به کار مشغول شود، نیازی به گذراندن فرآیند معادل سازی مدارک پزشکی در کشور مقصد ندارد و می تواند به راحتی وارد این کشور شده و مجوز کار دریافت کند. اما کشورهایی که سیستم آموزشی مشترک ندارند این شرایط برای آنان صادق نیست و به عنوان مثال برای دریافت مجوز کار برای دندانپزشکی که در دانشگاه های ایران درس خوانده و قصد کار در آمریکا را دارد، گذراندن فرآیند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا تنها راه موجود می باشد.

 

ارزشیابی مدارک تحصیلی دندانپزشکی در آمریکا

همان طور که پیش تر ذکر شد برای دریافت پروانه کار در آمریکا، دندانپزشکانی که در ایران یا هر کشور دیگری جز آمریکا درس خوانده اند، می بایست فرآیند ارزشیابی مدارک تحصیلی دندانپزشکی در آمریکا یا معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا را طی کنند. اولین مورد لازم برای دندانپزشکانی که قصد کار در آمریکا را دارند این است که باید بتوانند مدرک زبان انگلیسی معتبر ارائه نمایند. به طور معمول مشاغلی چون پزشکی و دندانپزشکی به روابط تنگاتنگی بین بیمار و طبیب وابسته است و از همین رو لازم است پزشک و دندانپزشک در هر کشوری به زبان مردم آن کشور تسلط کافی را داشته باشند تا بتوانند اولا متوجه مشکل فرد بیمار شدده و ثانیا بتوانند در راه درمان بیماری، وی را به درستی راهنمایی کنند. پس ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 یا معادل آن در آزمون تافل برای این افراد الزامی است. شرکت در آزمون ارزشیابی علوم پزشکی USMLE که موفقیت در آن نیز مستلزم تسلط بر زبان انگلیسی است، اصلی ترین مرحله در فرآیند ارزشیابی مدارک تحصیلی دندانپزشکی در آمریکا به شمار می رود.

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک دندانپزشکی و پزشکی در خارج از کشور از جمله کشور آمریکا به این عزیزان می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا
  • ارزشیابی مدارک تحصیلی دندانپزشکی در آمریکا
  • معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top