info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدرک پرستاری در اتریش

اتریش یکی از مناسب ترین کشورهای اروپا و حتی دنیا برای زندگی است و بسیاری از مشتاقان مهاجرت سودای زندگی در این کشور را در سر می پرورانند. کشور اتریش با اقتصادی پویا و البته آرامش و امنیتی مثال زدنی یک مقصد عالی برای مهاجرت نیروی کار متخصص به شمار می رود. نیاز به نیروی کار متخصص در بسیاری از بخش ها از جمله بخش سلامت و بهداشت و درمان در این کشور وجود دارد و متخصصان این رشته ها از سراسر دنیا می توانند در صورت واجد شرایط بودن امکان زندگی و کار در این کشور اروپایی را به دست آورند. پرستاران نیز از اقشاری هستندکه در میان آنان اشتیاق به مهاجرت، اقامت و کار و زندگی در اتریش بسیار است. اما طبیعیست که این رشته نیز به علت ارتباط مستقیم با سلامتی و جان انسان، رشته ای حساس محسوب می شود و متخصصان آن برای مهاجرت به اتریش نیاز به انجام پروسه معادل سازی مدرک پرستاری در اتریش یا ارزشیابی مدارک تحصیلی پرستاری در اتریش دارند. این مورد به رشته پرستاری منحصر نیست و سایر پیراپزشکان نیز برای ورود به این کشور و اخذ مجوز کار، باید حتما فرآیند معادل سازی مدارک پیراپزشکی در اتریش را با موفقیت انجام دهند.



مهاجرت پرستاران به اتریش

همان طور که ذکر شد، معادل سازی مدرک پرستاری در اتریش برای اینکه افراد متقاضی مهاجرت پرستاران به اتریش بتوانند در این کشور مجوز کار دریافت کنند ضروری است. این فرآیند بدین گونه است که افراد متقاضی باید حتما در آزمون تئوری و عملی موفق شوند و نمره قبولی را کسب کنند. این آزمون به زبان آلمانی برگزار می شود. زیرا یک پرستار برای کار در اتریش باید بتواند با بیماران و سایر اعضای کادر بهداشت و درمان در این کشور ارتباط کلامی برقرار کند و بدون تسلط به زبان آلمانی که زبان رسمی مردم این کشور است این ارتباط امکانپذیر نیست. از این رو از افراد متقاضی مهاجرت پرستاران به اتریش، باید مدرک زبان آلمانی معتبر نیز ارائه نمایند تا اثبات کنند که توانایی کافی برای برقراری ارتباط به این زبان را دارند. بدون تسلط به زبان آلمانی قبولی در آزمون معادل سازی مدرک پرستاری در اتریش یا ارزشیابی مدارک تحصیلی پرستاری در اتریش نیز به هیچ وجه امکانپذیر نیست. این آزمون ها در دانشگاه علوم پزشکی منطقه ای از اتریش که متقاضی قصد اقامت و کاردر آن دارد برگزار می شود.

متقاضیان مهاجرت پرستاران به اتریش پس از موفقیت در پروسه معادل سازی مدرک پرستاری در اتریش می توانند از طریق موسسات کاریابی در این کشور برای خود شغلی در بیمارستان های دولتی یا خصوصی پیدا کنند. یا اینکه به عنوان پرستار خصوصی برای نگهداری از کودکان و سالمندان مشغول به کار شوند.

یک پرستار در اتریش می تواند بر اساس نوع بیمارستانی که در آن کار می کند و میزان تجربه کاری خود تا 77 هزار یورو در سال درآمد داشته باشد. البته این میزان درآمد برای یک پرستار با تجربه بالاست. این میزان دستمزد در مقایسه با درآمد پرستاران در سایر کشورهای اتحادیه اروپا بسیار مناسب است.

 

معادل سازی مدارک پیراپزشکی در اتریش

متخصصان سایر رشته های پیراپزشکی نیز باید برای مشغول به کار شدن در سیستم بهداشت و درمان اتریش فرآیند معادل سازی مدارک پیراپزشکی در اتریش را با موفقیت طی کنند. زیرا کلیه رشته های پیراپزشکی نیز مانند پرستاری رشته هایی کاملا حساس و درگیر با سلامت و جان مردم هستند و برای ورود به نظام سلامت اتریش متخصصان آن ها هم حتما باید معادل سازی مدارک پیراپزشکی در اتریش را انجام دهند.

فردی که تحصیل در اتریش در رشته پرستاری یا سایر رشته های پیراپزشکی را گذرانده باشد بلافاصله پس از اتمام تحصیلات خود می تواند در این کشور وارد بازار کار شود. زیرا آموزش پزشکی در این کشور کاملا زیر نظر نظام سلامت آن است و افرادی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند از نظر سیستم بهداشت و درمان این کشور دارای صلاحیت برای کار به حساب می آیند. فارغ التحصیلان دانشکده های علوم پزشکی کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا در کلیه رشته های علوم پزشکی نیز برای کار در کشور اتریش نیازی به معادل سازی مدارک تحصیلی خود ندارد. به عنوان مثال فردی که دوره تحصیل پزشکی در ایتالیا را گذرانده باشد، برای ورود به بازار کار اتریش، نیازی به معادل سازی مدرک پزشکی در اتریش نخواهد داشت. اما برای افرادی که تحصیلات خود را در دانشگاه های کشورهای خارج از اتحادیه اروپا گذرانده اند اوضاع به این راحتی نیست و باید با ارائه مدرک زبان آلمانی در آزمون معادل سازی مدارک در این کشور شرکت کنند تا مجوز کار دریافت کنند. این سختگیری بدین دلیل است که این رشته ها مستقیما با سلامت و جان انسان ها در ارتباطند و رشته های حساس محسوب می شوند.

 

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی از جمله پرستاری و به طور کلی رشته های پیراپزشکی در خارج از کشور از جمله کشور اتریش می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • معادل سازی مدرک پرستاری در اتریش
  • مهاجرت پرستاران به اتریش
  • معادل سازی مدارک پیراپزشکی در اتریش



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top