info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

اقامت ورزشکاران در کانادا

ورزشکاران، مربیان و دست اندرکاران امور ورزشی از دسته متخصصانی به شمار می روند که ویزای خود اشتغالی مخصوصی در کانادا برای آنان تعریف شده است و از این طریق می توانند حائز شرایط اقامت ورزشکاران در کانادا شوند. قوانین مهاجرتی کشور کانادا به طور کلی نسبت به جذب افراد دارای توانایی های خاص که قابلیت خود اشتغالی دارند را به طور کلی با دید مثبتی می نگرد و ورزشکاران و مربیان ورزشی نیز در همین دسته قرار می گیرند.



مهاجرت ورزشکاران به کانادا از طریق خود اشتغالی

همان طور که ذکر شد، مهاجرت ورزشکاران به کانادا از طریق خود اشتغالی، برنامه مهاجرتی محبوبی است که بسیاری از متخصصان در امر ورزش را به سوی خود جذب می کند. می دانیم که بر اساس قوانین طبقه بندی مشاغل در کانادا، هر یک از مشاغل و فعالیت ها در یک دسته مشاغل با کد اختصاصی چهار رقمی طبقه بندی می شوند. به عنوان مثال در حوزه فعالیت های ورزشی که برای مهاجرت ورزشکاران به کانادا از طریق خود اشتغالی در نظر گرفته می شوند، عبارتند از:

- کد 5251 : قهرمانان ورزشی

- کد 5252 : مربیان رشته های ورزشی

- کد 5253 : مسئولان ورزشی و داوران سایر رشته های ورزشی

- کد 5254 : مدیر برنامه های ورزشی و مدرسان فعالیت های مرتبط با ورزش، تندرستی و تفریحات

بحث خود اشتغال بودن یکی از اساسی ترین موارد در اخذ اقامت ورزشکاران در کانادا به حساب می آید. این بدین معناست که فرضا اگر فردی داور یک رشته ورزشی در هر کشوری باشد و در استخدام فدراسیون آن رشته ورزشی در کشور مورد نظر هم باشد، خود اشتغال به حساب نمی آید و برنامه مهاجرت ورزشکاران به کانادا از طریق خود اشتغالی مشمول وی نمی شود. زیرا حقوق ماهانه از فدراسیون ملی و دولتی کشور مورد نظر دریافت می کند. اما اگر داور مورد نظر دو یا چند سال در فهرست داوران بین المللی آن رشته ورزشی قرار گرفته و برای قضاوت در مسابقات بین المللی و داخلی و قاره ای انتخاب شده و حق داوری دریافت کند، مشمول برنامه مهاجرت ورزشکاران به کانادا از طریق خود اشتغالی می شود. فقط وی باید اثبات کند که در کانادا هم هزینه زندگی خود را از همین دستمزد داوری تامین خواهد نمود. این مورد البته فقط مختص به کانادا نیست و بعنوان مثال متقاضیان اخذ اقامت ورزشکاران در اتریش نیز باید چنین چیزی را به افسران اداره مهاجرت این کشور اثبات کنند.

 

شرایط اقامت کانادا برای ورزشکاران

افراد واجد شرایط اقامت کانادا برای ورزشکاران به طور خلاصه ورزشکاران زبده خود اشتغال می باشند. اما در تعریف ورزشکار خود اشتغال بر اساس قوانین مهاجرتی کانادا باید به بند 1 ماده 88 آیین نامه مهاجرت کشور کانادا استناد کرد. براین اساس فردی که شرایط اقامت کانادا برای ورزشکاران را داشته باشد باید در 5 سال قبل از تقاضا و ارائه مدارک برای درخواست اخذ اقامت کانادا یکی از 3 شرط زیر را داشته باشد:

- حداقل 2 سال از 5 سال گذشته را در کشور محل اقامت اولیه خود سابقه کار خود اشتغالی مرتبط با فعالیت های ورزشی داشته باشد.

- حداقل 2 سال از 5 سال گذشته، سابقه فعالیت های ورزشی در سطح بین المللی داشته باشد.

- حداقل 1 سال از 5 سال گذشته را سابقه فعالیت ورزشی داخلی در کشور محل اقامت خود و 1 سال را نیز سابقه فعالیت ورزشی در سطح بین المللی داشته باشد

اما این موضوع برخی را به ساده انگاری می اندازد که افسران اداره مهاجرت کانادا ادعای آنان مبنی بر داشتن سابقه فعالیت های ورزشی را راستی آزمایی نمی کنند. اما حقیقت این است که افسران اداره مهاجرت کانادا در این موضوع بسیار سختگیری می کنند و قانع کردن آنان کاری بسیار سخت است. البته برای ورزشکاران، مربیان و حتی داوران ورزشی شناخته شده و کارنامه دار این موضوع ساده خواهد بود و سوابق آنان به سادگی به اثبات می رسد و موفق به اخذ اقامت ورزشکاران در کانادا می شوند. برای اثبات این موضوع این افراد باید آلبومی از زندگی حرفه ای، پرینت حساب بانکی، کپی چک های دریافتی که منبع درآمد از قراردادهای کاری ورزشی را اثبات می کند را ارائه نماید.  همچنین مدارک پرداخت مالیات از درآمد های ورزشی یا معافیت های مالیاتی، سوابق بیمه خود اشتغالی، و همچنین مقالات نوشته شده در مورد فعالیت های ورزشی وی در سایت ها و جراید نیز در اثبات امر کمک می کند. مدال ها، لوح ها و تقدیرنامه های دریافتی نیز می توانند در اثبات فعالیت های ورزشی فرد متقاضی به کار آیند. مربیان ورزشی نیز باید بتوانند لیستی از افراد تعلیم دیده توسط خود را برای اثبات خود اشتغالی از طریق فعالیت های ورزشی ارائه نمایند. همچنین ورزشکاران متقاضی باید به افسر مهاجرت کانادا اثبات کنند که در صورت زندگی در این کشور نیز به همین فعالیت خود اشتغالی ورزشی ادامه خواهند داد.

دیگر مورد از شرایط اقامت کانادا برای ورزشکاران کسب حداقل 35 امتیاز می باشد که نحوه امتیازبندی ویزای ورزشکاران کانادا را در ادامه مطلب به تفصیل شرح می دهیم. همچنین دیگر شرط لازم برای اخذ اقامت ورزشکاران در کانادا، ممنوع الورود نبودن به این کشور است. داشتن همه این شرایط برای اینکه ورزشکاران بتوانند مشمول برنامه مهاجرتی خود اشتغالی فدرال کانادا شوند، الزامی است.

 

نحوه امتیازبندی ویزای ورزشکاران کانادا

همان طور که پیش تر ذکر شد از دیگر شرایط اقامت کانادا برای ورزشکاران کسب حداقل 35 امتیاز است که المان های تعیین کننده در کسب امتیاز عبارتند از: سوابق کاری، سوابق تحصیلی، سن، تسلط به زبان انگلیسی و میزان تطبیق پذیری با محیط در کشور کانادا. برای متقاضیان آشنایی با نحوه امتیازبندی ویزای ورزشکاران کانادا الزامی است که بر اساس جدول زیر صورت می پذیرد:

- سابقه کار: نهایتا 35 امتیاز

- سوابق تحصیلی: نهایتا تا 25 امتیاز

- سن : نهایتا تا 10 امتیاز

- تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه (برای استان فرانسوی زبان کبک کانادا) و ارائه مدرک زبان نهایتا تا 24 امتیاز

- میزان تطبیق پذیری با محیط: نهایتا تا 6 امتیاز

اگر یک ورزشکار یا مربی و ... در کل 5 سال گذشته را در زمینه تخصصی ورزشی خود سابقه فعالیت داشته و بتواند آن را به اثبات برساند، می تواند 35 امتیاز بخش سابقه کا را به طور کامل کسب کند و در این صورت به هیچ امتیازی از بخش های دیگر برای اخذ اقامت ورزشکاران در کانادا نیازی نخواهد داشت. سابقه کار 4 سال از 5 سال گذشته نیز 30 امتیاز، 3 سال 25 امتیاز و 2 سال 20 امتیاز برای متقاضیان به همراه دارد.

 

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری ورزشکاران رشته های مختلف و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا از جمله کانادا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره
اینستاگرام ماکانال ما
  • اقامت ورزشکاران در کانادا
  • مهاجرت ورزشکاران به کانادا از طریق خود اشتغالی
  • اقامت کانادا برای ورزشکاران یا ویزای ورزشکاران کانادا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top