info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت ورزشکاران

اشتیاق مهاجرت مختص گروهی خاص نبوده و افراد ماهر در رشته ها و تخصص های مختلف برای دستیابی به شرایط بهتر زندگی به مهاجرت می‌اندیشند. در میان ورزشکاران، مربیان ورزشی، و داوران رشته های مختلف ورزشی نیز اشتیاق به مهاجرت دیده می ‌شود و بسیاری از آنان با بررسی شرایط کشورهای مختلف سعی می کنند کشوری را برای دستیابی به آینده ای بهتر برای خود و خانواده شان به عنوان مقصد مهاجرت برگزینند. اما باید در نظر داشت که مهاجرت به خودی خود نباید به عنوان یک هدف در نظر گرفته شود و باید آن را به عنوان وسیله ای برای دستیابی به زندگی و آینده ای بهتر دانست. قطعاً افرادی که پیش از اقدام به مهاجرت جوانب را بررسی کرده و شرایط کشورهای مختلف را مقایسه نموده و بر اساس شرایط خودشان بهترین کشور برای مهاجرت ورزشکاران را انتخاب نموده باشند، می توانند مهاجرت موفقی را تجربه نموده و زندگی و آینده بهتری را برای خود و خانواده شان رقم بزند.



در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت ورزشکاران هر فرد باید شرایط خود را با قوانین و شرایط کشورهای مختلف سنجیده و گزینه ‌ای که تطابق بیشتری دارد را انتخاب نماید. از این رو برای کلیه ورزشکاران رشته های ورزشی مختلف نمی توان یک کشور را به عنوان بهترین گزینه برای مهاجرت به حساب آورد و شرایط هر فرد اصلی ترین فاکتور در انتخاب مقصد مهاجرت وی می باشد. به عنوان مثال اگر یک ورزشکار، داور و یا مربی ورزشی، تسلط بالایی به زبان انگلیسی دارد، کشورهایی همچون آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا و نیوزلند می توانند گزینه های بسیار مناسبی برای مهاجرت و ادامه زندگی و فعالیت های ورزشی به شمار روند. اما برای فردی که تسلط بالایی به زبان آلمانی دارد، قطعاً کشورهایی همچون آلمان، اتریش و سوئیس گزینه های بهتری برای مهاجرت به حساب می آیند.

همچنین فرد متقاضی باید در نظر بگیرد که ورزش تخصصی وی چه شرایطی در کشورهای مختلف دارد. به عنوان مثال برای فردی که قهرمان رشته ورزشی کشتی است، قطعاً کشوری مانند انگلستان که شرایط کشتی در آن مناسب نیست نمی تواند گزینه ای خوب به حساب آید. زیرا این کشور سطح کشتی پایینی داشته و پیشرفت وی در عرصه ورزش را نیز با مخاطره همراه می‌ کند. همچنین به عنوان مثال اگر فردی قهرمان یک رشته ورزش های زمستانی همچون اسکی بوده است، قطعاً برای وی یک کشور گرمسیری که از امکانات ورزش‌ های زمستانی از جمله کوهستان های پر برف بی ‌بهره است نمی تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت به حساب آید.

برای برخی افراد نیز اصلی ترین گزینه در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت ورزشکاران میزان درآمدی است که می توانند از این طریق به دست آورند. برخی کشورها همچون قطر و جمهوری آذربایجان در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی روی جذب ورزشکاران نخبه از کشورهای دیگر انجام داده‌ اند و با اعطای اقامت و شهروندی به آنها و همچنین دستمزد فوق العاده بالا، از آنان در مسابقات بین المللی با لباس تیم ملی کشورشان استفاده می کنند.

ورزشکاران به طور کلی برای اقامت موقت ورزشی و فعالیت در کشورهای دیگر به قصد درآمدزایی و همچنین برای اقامت دائم و مهاجرت به کشورهای دیگر باید کلیه جوانب زندگی و کار ورزشی در کشورهای دیگر را با شرایط و خواسته های خود تطابق داده و گزینه ای که برای آنان مناسب تر به نظر می رسد را به عنوان مقصد مهاجرت ورزشی خود برگزینند. در این بخش به شرایط هر یک از کشورهایی که به عنوان مقاصد اصلی مهاجرت برای هموطنانمان شناخته می شوند برای کار و زندگی ورزشکاران می پردازیم تا این عزیزان بتوانند بهترین کشور برای مهاجرت ورزشکاران که مناسب حال آنان است را به درستی انتخاب نمایند.

 

مهاجرت ورزشکاران به کانادا

کانادا را می توان اولین گزینه در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت ورزشکاران به حساب آورد. بر اساس طبقه بندی مشاغل کشور کانادا، افرادی که در حوزه ورزش فعالیت دارند در چهار دسته شغلی طبقه بندی می شوند که برای هر یک کد مخصوص نیز در نظر گرفته شده است که عبارتند از:

- کد 5251 : قهرمانان ورزشی

- کد 5252 : مربیان رشته های ورزشی

- کد 5253 : مسئولان ورزشی و داوران سایر رشته های ورزشی

- کد 5254 : مدیر برنامه های ورزشی و مدرسان فعالیت های مرتبط با ورزش، تفریحات و تندرستی

از شرایط اصلی اخذ اقامت ورزشکاران در کانادا خود اشتغالی آنان است، یعنی اگر ورزشکار، مربی، یا داوری در فدراسیون ورزش مربوطه در کشور خود مشغول به کار بوده و حقوق ماهانه دریافت می کرده نمی ‌تواند از مزایای برنامه مهاجرت ورزشکاران به کانادا بهره ببرد. افرادی که قصد دارند از برنامه مهاجرت ورزشکاران به کانادا استفاده کرده و از این طریق اقامت این کشور مهاجر پذیر را به دست آورند، باید بر اساس بند ۱ ماده ۸۸ آیین نامه مهاجرت کشور کانادا در پنج سال گذشته قبل از ارائه تقاضا برای اخذ اقامت کانادا یکی از سه شرط زیر را دارا باشند:

- حداقل 2 سال از 5 سال گذشته را در کشور محل اقامت اولیه خود به خود اشتغالی مرتبط با فعالیت های ورزشی گذرانده باشد.

- حداقل 2 سال از 5 سال گذشته را سابقه فعالیت ورزشی در سطح بین المللی داشته باشد.

- حداقل 1 سال از 5 ساله گذشته را سابقه فعالیت ورزشی داخلی در کشور محل اقامت خود و 1 سال را نیز سابقه فعالیت ورزشی در سطح بین المللی داشته باشد.

برای استفاده از برنامه مهاجرت ورزشکاران به کانادا، متقاضیان باید امتیازات لازم را نیز کسب نمایند. فاکتورهای تعیین کننده در اخذ ویزای ورزشکاران کانادا عبارتند از:

- سن : نهایتا 10 امتیاز

- سوابق تحصیلی : نهایتا 25 امتیاز

- سوابق کاری : نهایتا 35 امتیاز

- تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی (صرفا برای استان کبک) و ارائه مدرک زبان مربوطه : نهایتا 24 امتیاز

- میزان تطبیق پذیری با محیط کانادا :نهایتا 6 امتیاز

متقاضیان استفاده از فرصت مهاجرت ورزشکاران به کانادا باید از فاکتورهای مربوطه حداقل 35 امتیاز را کسب نمایند. اگر یک ورزشکار، مربی و یا داور در کل 5 سال گذشته در زمینه تخصصی ورزشی خود به فعالیت پرداخته باشد، 35 امتیاز کامل را در  بخش سوابق کاری کسب می کند و نیازی به کسب امتیاز از فاکتورهای دیگر نخواهد داشت.

 

مهاجرت ورزشکاران به استرالیا

امکان مهاجرت ورزشکاران به استرالیا نیز وجود دارد و این کشور را نیز می توان یکی دیگر از گزینه های اصلی انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت ورزشکاران به حساب آورد. استرالیا برای متخصصان حرفه های مختلف گزینه ای عالی برای مهاجرت محسوب می شود و به عنوان مثال بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران نیز می دانند. ویزای ورزشی استرالیا به ورزشکاران و مربیان آماتور و حرفه ‌ای و همچنین داوران رشته های ورزشی مختلف تعلق می گیرد. ورزشکاران می توانند در صورت داشتن شرایط از طریق ویزاهای موقت مهارتی وارد این کشور شوند:

- ویزای ساب کلاس 428 ویزای ورزشی استرالیا : این ویزا جهت ورود به استرالیا از طریق ورزش برای ورزشکاران و داورانی که قصد دیدار از استرالیا جهت ادامه فعالیت های ورزشی شان را دارند، صادر می شود.

- ویزای ساب کلاس 408 ویزای ورزشی استرالیا : این ویزا جهت ورود به استرالیا برای ورزشکاران و داورانی که می خواهند در استرالیا فعالیت ورزشی داشته باشند برای مدت 3 ماه صادر می شود.

- ویزای ساب کلاس 457 ویزای ورزشی استرالیا : این ویزا جهت ورود به استرالیا از طریق ورزش برای ورزشکاران، داوران و مربیانی است که فعالیت حرفه ای دارند و طول آن 4 سال می باشد. همچنین داشتن تحصیلات مرتبط با رشته ورزشی می تواند در اخذ این ویزا تاثیرگذار باشد.

به منظور مهاجرت ورزشکاران به استرالیا و اخذ ویزای اقامت دائم این کشور، ورزشکاران باید یک سازمان یا اسپانسر را برای حمایت مالی خود پیدا نمایند. طبیعتا ورزشکارانی که دارای رکورد جهانی یا مدال های بین المللی بوده و همچنین دارای تحصیلات عالیه مرتبط هستند شانس زیادی برای اخذ این ویزای اقامت دائم می باشند. به طور معمول دانشگاه ها یا سازمان های مختلف این کشور اسپانسر چنین افرادی می شوند. علاوه بر ورزشکاران، مربیان مطرح ورزش های مختلف و حتی داوران مطرح رشته های ورزشی مختلف نیز می توانند از چنین مزیتی بهره مند شوند. نمونه بارز افراد شاخصی که توانسته اند در سال های اخیر اقامت کشور استرالیا از طریق ورزش را بدست آورند، علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال ایران می باشد که سابقه قضاوت دیدار رده بندی جام جهانی فوتبال سال 2018 در روسیه مابین تیم های انگلیس و بلژیک و همچنین دیدار فینال جام ملت های آسیا در سال 2016 در استرالیا مابین تیم های استرالیا و کره جنوبی را در کارنامه خود داشته و به عنوان یکی از 10 داور برتر فوتبال جهان شناخته می شود.

 

مهاجرت ورزشکاران به سوئد

به طور کلی کشور سوئد کشوری صنعتی در عین‌ حال مرفه در منطقه اسکاندیناوی بوده و عده زیادی از جمله ورزشکاران همه ‌ساله مشتاق مهاجرت به این کشور پیشرفته اروپایی هستند. در میان کشورهای اروپایی فرصت مهاجرت ورزشکاران به سوئد نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته و عده زیادی همه ساله از سراسر دنیا مشتاق اخذ اقامت این کشور و ادامه فعالیت ورزشی شان در سوئد هستند. متقاضیان استفاده از فرصت مهاجرت ورزشکاران به سوئد باید اثبات کنند که فعالیت های ورزشی را به عنوان محل کسب درآمد و امرار معاش خود داشته و از این طریق به گذران زندگی می ‌پرداخته اند. طبیعتاً داشتن رکوردهای ورزشی و همچنین مدال ها و عنوان های قاره ای و بین المللی می تواند شانس متقاضیان مهاجرت ورزشکاران به سوئد را بسیار افزایش دهد.

 

مهاجرت ورزشکاران به آمریکا

آمریکا یکی از بهترین کشورهای دنیا از نظر توجه به ورزشکاران حرفه ‌ای بوده و موید این موضوع قهرمانی های پیاپی این کشور در ادوار مختلف المپیک می باشد. این کشور روی ورزشکاران شاخص سرمایه‌ گذاری خاصی می کند و به همین جهت بسیاری آمریکا را بهترین کشور برای مهاجرت ورزشکاران به حساب می آورند.

برای ورزشکارانی که قصد دارند به مدت موقتی و محدودی برای فعالیت ورزشی وارد آمریکا شده و پس از آن به کشور خود بازگردند، ویزای P در نظر گرفته شده است.

ویزای O-2 نیز برای ورزشکاران بسیار شاخص و با توانایی های فوق العاده بالا که قصد دارند وارد آمریکا شوند صادر می شود که این ویزا نیز ویزایی موقت به شمار می رود. برای همسر و فرزندان این افراد نیز ویزای O-3 در نظر گرفته شده است.

اما برای ورزشکارانی که قصد دارند از فرصت مهاجرت ورزشکاران به آمریکا بهره ببرند ویزای EB1 در نظر گرفته شده که بر اساس آن ورزشکاران، مربیان و داورانی که توانایی فوق العاده ای در رشته های ورزشی داشته و یا تحقیقات ارزشمندی در زمینه ورزش انجام داده اند می ‌توانند برای اولویت اشتغال در کشور آمریکا از آن استفاده نمایند. همچنین مدیران برجسته در عرصه ورزش نیز می توانند از مزیت این ویزا بهره برده و از فرصت مهاجرت ورزشکاران به آمریکا استفاده نمایند.

 

مهاجرت ورزشکاران به اتریش

اتریش را نیز می‌ توان یکی از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت ورزشکاران به حساب آورد. در میان کشورهای اروپایی اتریش می تواند یکی از بهترین کشورها برای اخذ اقامت به حساب آید. زیرا آرامش و کیفیت زندگی در این کشور پیشرفته اروپایی مثال زدنی است و بسیاری از مشتاقان مهاجرت از سراسر دنیا، این کشور را به عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای کار و زندگی به حساب آورده و برای ورود به آن تلاش فراوانی به خرج می دهند. کلیه قهرمانان کشوری و مدال آوران در سطح قاره، جهان و المپیک می‌ توانند از فرصت در نظر گرفته شده برای مهاجرت ورزشکاران به اتریش بهره ‌مند گردند. همچنین مربیان و داوران حرفه‌ ای ورزش های مختلف نیز می توانند از این طریق به این کشور اروپایی مهاجرت نموده و اقامت دائم اتریش را به دست آورند. منتها برای استفاده از فرصت مهاجرت ورزشکاران به اتریش نیز این افراد باید حتماً مدارک مستدل ارائه نمایند که ورزش را به عنوان منبع درآمد زندگی خود به حساب آورده و در سال‌ های قبل از درآمد فعالیت ‌های ورزشی به امرار معاش پرداخته اند. همچنین مدارک پرداخت مالیات بر درآمد ورزشی و همچنین قرارداد با اسپانسر ها نیز باید ارائه گردد.

 

مهاجرت ورزشکاران به قطر

کشور قطر با تکیه بر درآمد سرشاری که از منابع نفت و گاز خود به دست می ‌آورد در سال ‌های اخیر جاه ‌طلبی‌ های زیادی در زمینه های مختلف از جمله در عرصه ورزش نشان داده و سرمایه‌ گذاری فراوانی نیزدر این زمینه صورت داده است. اخذ میزبانی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ شاخص ترین برنامه کشور قطر در زمینه ورزش بوده است. اما این کشور در رشته های ورزشی مختلف اقدام به جذب ورزشکاران مطرح بین المللی نموده و از آنان در لباس تیم ملی قطر در عرصه‌ های ورزشی بین‌ المللی استفاده می نماید. اگر نگاهی به لیست اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال قطر در چند سال گذشته بیاندازیم، می بینیم اسامی بسیاری از آنان به هیچ وجه شبیه اسامی مردمان کشورهای عربی نبوده و بسیاری از آنان از کشورهایی همچون برزیل، اروگوئه، آرژانتین و کشورهای آفریقایی تابعیت قطر را پذیرفته و برای تیم ملی این کشور فعالیت می نمایند. این موضوع به ورزش فوتبال منحصر نشده و بسیاری از ورزشکاران مطرح در رشته های مختلف از جمله تکواندو، وزنه برداری و والیبال نیز از کشورهای مختلف دنیا تابعیت قطر را پذیرفته و برای تیم ملی این کشور به فعالیت می پردازند از این رو مهاجرت ورزشکاران به قطر بیشتر به جنبه مالی قضیه مربوط شده و متقاضیان بسیاری از سراسر دنیا دارد.

 

مهاجرت ورزشکاران به انگلیس

انگلیس را نیز می توان یکی دیگر از گزینه های اصلی انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت ورزشکاران به حساب آورد. ورزش حرفه ای در کشور انگلستان تاریخچه ای طولانی داشته و این کشور در بسیاری از رشته ها از جمله فوتبال، دو و میدانی، شنا، قایقرانی و راگبی از قدرت های اصلی جهان به شمار می رود. مهاجرت ورزشکاران به انگلیس در صورت داشتن استعداد خاص و عناوین بین ‌المللی و قاره ای فراهم است و آنان در صورت داشتن یک اسپانسر می‌ توانند به اقامت دائم این کشور نیز دست پیدا کنند.

 

مهاجرت ورزشکاران به آلمان

آلمان نیز ای که از اصلی‌ ترین قدرت‌ های ورزشی در دنیا به حساب می ‌آید و در ورزش های مختلفی توانسته عناوین برتر را از آن خود کند. شرایط مهاجرت ورزشکاران به آلمان نیز همانند کشور اتریش بوده و ورزشکاران نخبه که دارای عناوین قاره ای و بین المللی هستند، شانس زیادی برای استفاده از فرصت مهاجرت ورزشکاران به آلمان دارند. همچنین ورزشکاران، مربیان و داوران رشته های ورزشی مختلف باید اثبات کنند که فعالیت های ورزشی محل درآمد اصلی آنان بوده و از این طریق به امرار معاش می ‌پرداخته اند.

 

مهاجرت ورزشکاران به هلند

کشور هلند از اعضای اتحادیه اروپا نیز یکی دیگر از گزینه های اصلی انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت ورزشکاران به حساب می آید. در این کشور نیز توجه زیادی به ورزش مبذول داشته شده و هلند را می توان یکی از قدرت های اصلی دنیا در بسیاری از ورزش ها از جمله فوتبال به حساب آورد. ورزشکاران نخبه بین المللی با داشتن مدال ها و عنوان های قاره ای و بین المللی می تواند شانس بالایی برای استفاده از فرصت مهاجرت ورزشکاران به هلند داشته باشد.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کار ورزشکاران، مریبان ورزشی و داوران رشته های مختلف ورزشی و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت ورزشکاران
  • مهاجرت ورزشکاران به کانادا
  • مهاجرت ورزشکاران به استرالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top