info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان

یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه های کشور آلمان که اولین دانشگاه ایالت باواریا بوده است، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ می باشد که در زبان آلمانی Ludwig-Maximilians-Universität München و در زبان انگلیسی Ludwig Maximilian University of Munich خوانده می شود. تاسیس این دانشگاه به سال ۱۴۷۲ میلادی بر می گردد که به دستور دوک لودویگ نهم فرمانروای وقت باواریا، در ابتدا در شهر اینگولشتات در شمال شهر مونیخ که در آن زمان روستایی کوچک به حساب می ‌آمده بنیان نهاده شده است. این دانشگاه در سال ۱۷۹۹ پس از اشغال این شهر توسط ارتش فرانسه به شهر لاندزهوت انتقال پیدا کرده و سپس به در سال ۱۸۰۲ به شهر بزرگ مونیخ منتقل شده است. در حال حاضر دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان میزبان بیش از ۵۱ هزار دانشجو می باشد که در مقاطع تحصیلی مختلف اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا در آن مشغول به تحصیل هستند. تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه بیش از ۶ هزار نفر بوده و این دانشگاه همچنین بیش از ۸۰۰۰ کادر اجرایی دارد. نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه حدود 1 به 34 می باشد. همچنین نسبت دانشجویان دختر به پسر در دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان، 61 به 39 می باشد.



دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان در طول سال ‌های فعالیت خود میزبان مشاهیر و مفاخر فراوانی بوده است که از آن جمله می توان به 14 برنده جایزه نوبل در رشته های مختلف به ویژه شیمی، فیزیک و پزشکی اشاره نمود. برخی از مفاخر علمی، سیاسی  که در دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان تحصیل و یا تدریس کرده اند عبارتند از:

- آدولف هیتلر: رهبر حزب ناسیونال سوسیالیست کارگران آلمان و رئیس حکومت این کشور که جنگ جهانی دوم را به راه انداخت.

- ماکس پلانک: برجسته ترین فیزیکدان قرن نوزده میلادی کشور آلمان که پدر نظریه کوانتوم به شمار می رود

- ورنر هایزنبرگ: فیزیکدان آلمانی و برنده جایزه نوبل فیزیک در سال ۱۹۳۲ و از بنیانگذاران فیزیک کوانتومی

- محمد اقبال لاهوری: سیاستمدار، فیلسوف، و متفکر پاکستانی

- ویلهلم رونتگن: فیزیکدان آلمانی و کاشف پرتو ایکس و برنده جایزه نوبل فیزیک در سال ۱۹۰۱

- توماس مان: نویسنده آلمانی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۲۹

- تئودور ولفگانگ هانش: فیزیکدان برجسته آلمانی و برنده جایزه نوبل فیزیک در سال ۲۰۰۵

- کنراد آدناور: اولین صدر اعظم آلمان که از سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۶۳ زمامداری این کشور را بر عهده داشت و عضو حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان بود

- والداس آدامکوس: رئیس جمهور لیتوانی در سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹

- برتولت برشت: شاعر، نمایشنامه نویس، و کارگردان تئاتر اهل آلمان

‏- کارل ماکس وبر: جامعه شناس، اقتصاد دان سیاسی، حقوقدان، و سیاستمدار برجسته و استاد دانشگاه مونیخ

24 نفر از اساتید مطرح این دانشگاه نیز مفتخر به اخذ جایزه ویلهلم لایبنیتس گوتفرید Wilhelm Leibniz Prize بالاترین افتخار دانشگاهی در آلمان شده اند.

 

تحصیل در دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

برای دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از تحصیل در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن به کار مشغول شوند، تحصیل در دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ فرصتی ایده آل به حساب می آید. زیرا این دانشگاه مورد تایید دو وزارتخانه بهداشت و علم ایران قرار دارد.

بیشتر دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل در دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ، رشته هایی چون پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، و کلیه رشته های پیراپزشکی، و همچنین رشته های متنوع مهندسی و رشته های مدیریت و هنر را انتخاب می کنند. اکثر دوره های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی ارائه می گردد و معدود دوره هایی به زبان انگلیسی نیز در آن ارائه می گردد. اما در دوره های مقاطع تحصیلات تکمیلی می توان دوره های انگلیسی زبان بیشتری یافت.

تحصیل در دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ به مانند سایر دانشگاه های آلمان هزینه بسیار پایینی دارد که تقریبا رایگان به حساب می آید. البته این در صورتی است که دوره تحصیلی به زبان آلمانی باشد. به طور کلی علاوه بر هزینه تحصیل در آلمان هزینه زندگی در کشور آلمان نیز نسبت به سایر کشورهای پیشرفته دنیا از جمله انگلستان، فرانسه، آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند بسیار پایین و مناسب می باشد که تحصیل در دانشگاه های این کشور را برای دانشجویان خارجی از جمله هموطنان عزیزمان مناسب تر می نماید. همان طور که پیش تر ذکر شد، دوره‌ های تحصیل در دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان به زبان آلمانی، تقریباً رایگان است و فقط برای ثبت نام باید ۱۳۲ یورو هزینه اولیه ثبت نام پرداخت گردد. دوره های تابستانی زبان آلمانی که در این دانشگاه برگزار می گردد نیز هزار یورو شهریه در پی دارد.

طول دوره های کارشناسی در دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان در رشته های مختلف تحصیلی متفاوت است و بسته به رشته، بین ۳ تا ۴ سال می باشد.

دوره های مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه که هم به زبان آلمانی و هم انگلیسی ارائه می گردند معمولاً دو ساله می باشند و برای ورود به آنها نیز ارائه مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی الزامی است. در این دانشگاه دوره های مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی برای رشته های زیادی ارائه می گردد که برخی از آنان عبارتند از، فیزیک نجوم، شیمی، مطالعات انگلیسی، اقتصاد، اپیدمیولوژی، اکولوژی و سیستماتیک، زمین و پالوبیولوژی، زمین شناسی، ژئوشیمی، ژئوفیزیک، بیمه، بهداشت بین‌ المللی، تکنولوژی دیجیتال و مدیریت، فیزیک، اقتصاد کمی، مهندسی کامپیوتر، و ریاضی.

این دانشگاه همچنین با برخی از دانشگاه های معتبر دنیا از جمله دانشگاه استکهلم سوئد، دانشگاه سوربن پاریس فرانسه، دانشگاه پمپئو فابرا اسپانیا، و دانشگاه لنکستر انگلیس توافقنامه های همکاری آموزشی دارد و دوره‌ هایی دو یا سه مدرکه با همکاری این دانشگاه ها ارائه می نماید.

برای ورود به برخی از دوره های تحصیلی در این دانشگاه از جمله پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، حقوق و تربیت معلم، متقاضیان باید آزمون ورودی دولتی Staatsexamen را بگذرانند و در صورت موفقیت در این آزمون شایسته ورود به دوره تحصیل شناخته می شوند.

ددلاین ثبت نام برای ورود به دوره های ترم زمستان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان، 15 ژوئیه است. برای ورود به دوره های ترم تابستان این دانشگاه نیز نهایتا باید تا 15 ژانویه هر سال ثبت نام نمود.

 

رتبه دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان آلمان

همانطور که پیشتر ذکر کردیم از اصلی ‌ترین علل اقبال به تحصیل در رشته های مختلف دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان رتبه مناسب این دانشگاه در بین دانشگاههای این کشور و همچنین در سطح جهان می باشد. از این رو قصد داریم رتبه دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان آلمان در میان دانشگاه‌ های این کشور و همچنین در سطح بین المللی را در یک دوره چهار ساله از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ بر اساس رنکینگ موسسه معتبر QS خدمتتان ارائه نماییم.

بر این اساس رتبه دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان آلمان در سال ۲۰۱۷ در میان دانشگاه‌ های دنیا ۶۸ و در میان دانشگاه ‌های این کشور دوم بوده است. در سال ۲۰۱۸ رنکینگ دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان آلمان همچنان در میان دانشگاه های این کشور، دوم بوده و در میان دانشگاه های دنیا با دو پله صعود رتبه ۶۶ رسیده است. در سال ۲۰۱۹ رتبه دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان آلمان با ۴ پله صعود دیگر همراه شده و به رده ۶۲ در میان دانشگاه های دنیا رسیده است. در این سال نیز همچنان این دانشگاه بعد از دانشگاه فنی مونیخ دومین دانشگاه برتر این کشور محسوب می شده است. در آخرین رنکینگ اعلام شده توسط موسسه QS برای سال ۲۰۲۰ رنکینگ دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان آلمان نسبت به سال قبل تغییر معناداری نداشته و همچنان بالاتر از دانشگاهی چون دانشگاه هومبولت برلین دومین دانشگاه کشور آلمان و در میان دانشگاه ‌های جهان نیز حائز رتبه ۶۳ می باشد.

اگر معیار را رنکینگ موسسه تایمز قرار دهیم، رتبه دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان آلمان در سال ۲۰۲۰ در میان دانشگاه های جهان ۳۲ بوده است. بر اساس رتبه بندی موسسه شانگهای نیز رنکینگ دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان آلمان در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ در میان دانشگاه‌ های دنیا به ترتیب ۵۱، ۵۷، ۵۳ و ۵۲ بوده است. در مجموع و با در نظر گرفتن رتبه بندی موسسات معتبر می توان گفت که این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های قاره اروپا و دانشگاهی فوق العاده معتبر در سطح جهان است که برای مشتاقان تحصیل در آلمان می تواند گزینه بسیار مناسبی به شمار رود.

 

رشته های دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان

این دانشگاه یک دانشگاه جامع محسوب می شود و به همین جهت تنوع رشته های دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان بالا بوده و رشته های این دانشگاه در قالب 18 دانشکده مختلف به دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می گردند. دانشکده های دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان عبارتند از:

- دانشکده پزشکی

- دانشکده شیمی و داروسازی

- دانشکده دامپزشکی

- دانشکده زیست شناسی و دانشکده علوم زمین

- آمار و انفورماتیک

- دانشکده فیزیک

- دانشکده ریاضیات

- دانشکده کسب و کار اجرایی و مدرسه مدیریت مونیخ

- دانشکده اقتصاد

- دانشکده تاریخ و هنر

- دانشکده حقوق

- دانشکده روانشناسی و علوم آموزشی

- دانشکده علوم اجتماعی

- دانشکده زبان و ادبیات

- دانشکده مطالعه فرهنگ

- دانشکده نظریه شناسی کاتولیک

- دانشکده نظریه شناسی پروتستان

- دانشکده فلسفه، فلسفه علوم و مطالعه مذاهب

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان و سایر دانشگاه های آلمان و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های آلمان و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان
  • رتبه دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان آلمان
  • رشته های دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top