info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی

می دانیم که برای متخصصان رشته های مرتبط با نظام سلامت و بخش بهداشت و درمان فرصت مهاجرت کاری به اکثر کشورهای پیشرفته دنیا فراهم است و در این کشورها بازار کار مناسبی برای آنان مهیا است. از این رو بسیاری از متخصصان این گونه رشته ها به مهاجرت می ‌اندیشد تا بتوانند به شرایط کاری بهتر و همچنین درآمد بالاتری دست پیدا کرده و آینده روشن تری برای خود و خانواده شان رقم بزنند. یکی از این رشته ها که متخصصان آن به مهاجرت کاری اقبال فراوانی نشان می ‌دهند، کارشناسی علوم آزمایشگاهی است. اما لازم است متخصصان این رشته پیش از اقدام برای مهاجرت کاری به هر کشوری در مورد شرایط بازار کار رشته خود در در کشورهای مختلف تحقیق نمایند و بتوانند بر اساس شرایط خود و شرایط بازار کار کشورها، بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی را انتخاب کرده و سپس برای اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در آن اقدام کنند.



فاکتورهای متعددی در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی وجود دارد که از آن جمله می ‌توان میزان درآمد در کشورهای مختلف، میزان هزینه های زندگی در آن کشورها، و همچنین میزان مالیات بر درآمد مشاغل در کشورهای مختلف را نام برد. همچنین بحث زبان نیز از دیگر فاکتورهای اساسی بوده و به عنوان مثال افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند قطعاً برای آنان مهاجرت به کشورهایی همچون استرالیا، کانادا، انگلستان، آمریکا، و نیوزلند بهترین گزینه ها می باشد. از طرف دیگر برای افرادی که به زبان آلمانی تسلط دارند، کشورهایی چون آلمان، اتریش، و سوئیس بهترین گزینه ها به شمار می آید.

فرآیند ورود به بازار کار هر یک از کشورهای دنیا در این رشته بدین صورت است که افراد حتماً باید از یک کارفرمای فعال در اکوسیستم کسب و کار آن کشور در بخش بهداشت و درمان جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت کنند. بدین منظور لازم است از کشور مبدا با کارفرمایان فعال در آن کشور مکاتبه کرده و مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای آنان ارسال نمایند تا در صورت لزوم از آنان برای یک مصاحبه شغلی آنلاین دعوت به عمل می آید. در این مصاحبه این افراد باید بتوانند کارفرما را به استخدام خود متقاعد کنند که از این نظر نیز تسلط به زبان کشور در مورد نظر می ‌تواند برایشان بسیار حیاتی باشد. در این صورت کارفرما برای آنان یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری ارسال نموده و این افراد می‌ توانند از این طریق ویزای کار کشور مورد نظر را اخذ نمایند.

علاوه بر این شرایط ذکر شده که برای تمامی رشته ها برقرار است، متخصصان رشته های مرتبط با بخش سلامت و بهداشت و درمان از جمله رشته ‌های علوم آزمایشگاهی، متخصصانشان می بایست مدارک تحصیلی خود را در کشور مقصد مهاجرت معادل سازی نمایند. زیرا این رشته ها از این نظر با رشته های دیگر دارای تفاوت هستند که مستقیماً با سلامت و جان انسان ‌ها در ارتباطند. از این رو فارغ التحصیلان آن ها که در دانشگاه های سایر کشورها به تحصیل پرداخته اند، برای ورود به اکوسیستم کسب و کار هر کشوری باید از طریق شرکت در فرآیند معادل سازی که معمولاً با آزمون همراه است، صلاحیت علمی خود را به نظام سلامت کشور مورد نظر اثبات کنند. این آزمون در هر کشوری معمولا به زبان رسمی همان کشور برگزار می شود و از این نظر نیز لزوم تسلط به زبان هر کشوری برای مهاجرت کاری بیشتر حس می شود. از فاکتورهای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی میزان سهولت فرآیند معادل سازی مدارک تحصیلی در کشورهای مختلف است که متقاضیان باید حتماً پیش از اقدام، شرایط هریک از کشورها را به خوبی مطالعه نموده و با هم مقایسه نمایند.

حال با شرح بیشتر شرایط اکثر کشورهایی که به عنوان مقاصد اصلی مهاجرت کاری برای هموطنانمان شناخته می شود، قصد داریم متخصصان این رشته را یاری نمایید تا با در نظر گرفتن شرایط خود و شرایط هر یک از این کشورها بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی که مناسب حال آنان است را انتخاب نمایند.

 

مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به استرالیا

استرالیا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری متخصصان بخش بهداشت و درمان به شمار رفته و به عنوان مثال بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران می دانند. با در نظر گرفتن شرایط کاری در این کشور می توان این کشور را اولین گزینه جهت انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی نیز به حساب آورد. متقاضیان استفاده از فرصت مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به استرالیا باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند تا مجوز کار در نظام سلامت کشور را به دست آورند. معادل سازی مدرک رشته های مرتبط با علوم پزشکی در کشور استرالیا با آزمون همراه است و این آزمون معادل سازی به زبان رسمی مردمان این کشور یعنی زبان انگلیسی برگزار می ‌شود. از این رو لازم است متقاضیان مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به استرالیا حتماً باید تسلط بالایی به زبان انگلیسی داشته باشند. همچنین از دیگر شرایط اخذ مجوز کاری در چنین رشته هایی در کشور استرالیا داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس در سطح حداقل نمره ۷ یا معادل آن در آزمون های زبان انگلیسی معتبر دیگر همچون تافل و PTE می باشد. رشته علوم آزمایشگاهی از رشته ‌هایی است که در سال‌ های اخیر با استفاده از تکنولوژی ها و دستگاه‌ های الکترونیکی و دیجیتال بسیار پیشرفته دچار تغییرات زیادی شده و کارشناسان آن برای کار در نظام سلامت کشورهایی همچون استرالیا که به جدیدترین متدهای کاری و همچنین فناوری های روز دنیا دسترسی دارند، باید دانش خود را به روز کنند. برای مشتاقان استفاده از فرصت مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به استرالیا فرصت های شغلی مختلفی در آزمایشگاه های تشخیص طبی خصوصی، آزمایشگاه های بالینی بیمارستان های خصوصی و دولتی، آزمایشگاه های صنایع دارویی و غذایی، کارخانجات تولید وسایل آزمایشگاهی، شرکت های پخش فرآورده های آزمایشگاهی و بیولوژیک، مراکز تحقیقاتی و انستیتو های آموزشی، آزمایشگاه های سازمان انتقال خون، و آزمایشگاه های پزشکی قانونی وجود دارد. به طور میانگین درآمد کارشناسان علوم آزمایشگاهی در استرالیا چیزی حدود ۵۵ تا ۶۲ هزار دلار استرالیا در سال برآورد می شود. البته بسته به شرایط کارفرما، سطح تحصیلات فرد، و همچنین میزان سابقه کاری و تجربه شغلی، این رقم می تواند متغیر باشد.

 

مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به آلمان

آلمان صنعتی ترین کشور عضو اتحادیه اروپا را نیز می توان دیگر گزینه اصلی جهت انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به حساب آورد. در این کشور پیشرفته بازار کار رشته علوم آزمایشگاهی فقط محدود به کار در آزمایشگاه ها نمی ‌باشد و متخصصان آن می ‌توانند در دانشگاه ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی، صنعت داروسازی و همچنین اداره‌ های امور تحقیقات سلامتی در این کشور مشغول به کار شوند. افرادی که این رشته را در دانشگاه‌ های آلمان تحصیل کرده اند، برای ورود به بازار کار این رشته در این کشور هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت و بلافاصله می ‌توانند یک ویزای جاب سیکر دریافت نموده و وارد بازار کار شوند. افرادی که این رشته را در دانشگاه ‌های یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحصیل کرده اند نیز می توانند بدون نیاز به معادل سازی مدارک در این کشور مشغول به کار شوند. زیرا به علت استاندارد های آموزشی مشترک کشورهای عضو اتحادیه اروپا، مدارک تحصیلی آنان در آلمان مورد تایید به حساب می‌ آید. اما افرادی که به تحصیل این رشته در کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا از جمله ایران پرداخته ‌اند برای برای استفاده از فرصت مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به آلمان، حتما باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند تا از نظر سیستم بهداشت و درمان آلمان دارای صلاحیت های علمی لازم به حساب آیند. بدین منظور این افراد باید در آزمون معادل سازی مدارک در این کشور شرکت کنند. این آزمون به زبان آلمانی برگزار می ‌شود و بدون تسلط به این زبان شانسی جهت موفقیت در این آزمون برای این افراد وجود نخواهد داشت. همچنین از دلایل دیگر لزوم تسلط به زبان آلمانی این است که ارائه مدرک زبان آلمانی معتبر در سطح B2 خود یکی از شرایط اخذ مجوز کار در این کشور برای متخصصان رشته هی مرتبط با نظام سلامت به شمار می رود. به طور میانگین درآمد متخصصان رشته علوم آزمایشگاهی در کشور آلمان در مراکز خصوصی ۶ هزار یورو در ماه و در دیگر مراکز حدود ۴ هزار یورو در ماه است که برای داشتن یک زندگی راحت در این کشور صنعتی دستمزدی مناسب به حساب می آید. از این رو همه ساله عده زیادی از هموطنان ما برای دستیابی به فرصت مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به آلمان تلاش می کنند.

 

مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به اتریش

اتریش دیگر کشور آلمانی زبان عضو اتحادیه اروپا نیز می تواند از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به حساب آید. متقاضیان مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به اتریش نیز باید مانند کشور آلمان برای اخذ مجوز کار در نظام سلامت این کشور نیز مدارک تحصیلی خود را معادل سازی نمایند. البته اگر تحصیلات آنها در خود اتریش یا سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده باشد، نیازی به این فرآیند نیز نخواهند داشت. آزمون معادل سازی مدارک تحصیلی این رشته‌ ها در اتریش نیز به زبان آلمانی برگزار می ‌شود و برای موفقیت در این آزمون متقاضیان حتماً باید به زبان آلمانی تسلط بالایی داشته باشند. همچنین برای اخذ مجوز کار در این کشور نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B2 وجود دارد. در سال های گذشته شهر وین پایتخت اتریش همواره یکی از ۱۰ شهر اول با بالاترین کیفیت زندگی در میان شهرهای دنیا به شمار می رفته و به طور کلی کیفیت زندگی در تمامی نقاط و شهرهای اتریش بسیار بالاست. از این رو افرادی که می‌ توانند از طریق مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به اتریش وارد این کشور شده و مشغول به کار شوند از یک زندگی با کیفیت بالا نیز بهره مند می شود که خود یک انگیزه بسیار قوی برای مهاجرت کاری به این کشور است.

 

مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به سوئد

سوئد کشور صنعتی منطقه اسکاندیناوی نیز یکی دیگر از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به حساب می آید. متقاضیان استفاده از فرصت مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به سوئد حتماً باید برای اخذ مجوز کار در این کشور مدرک تحصیلی خود را معادل سازی نمایند. زیرا نام رشته علوم آزمایشگاهی در میان ۲۱ رشته بخش سلامت این کشور قرار گرفته است که متخصصان آن ها برای اخذ مجوز کار در این کشور نیاز به تایید وزارت بهداشت سوئد دارند. آزمون معادل سازی این کشور که مشتاقان مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به سوئد باید آن را با موفقیت پشت سر بگذارند به زبان سوئدی برگزار می ‌شود و به همین جهت تسلط به این زبان برای موفقیت در آن لازم است و از طرف دیگر برای اخذ مجوز کار در این کشور باید حتماً مدرک زبان سوئدی در سطح حداقل B2 ارائه نمود. از نکاتی که متقاضیان مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به سوئد باید در نظر داشته باشند این است که حداقل سابقه کاری یک ساله برای ورود به بازار کار این کشور لازم است. این افراد باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری برای کارفرمایان فعال در این کشور ارسال کنند. به طور میانگین درآمد کارشناسان علوم آزمایشگاهی در سوئد حدود ۴۰ تا ۸۰ هزار کرون سوئد در ماه است که نسبت به هزینه های زندگی در این کشور رقم بسیار مناسبی است و کارشناسان علوم آزمایشگاهی نیز مانند اکثر مشاغل در این کشور مرفه منطقه اسکاندیناوی از سطح رفاه اجتماعی مناسبی برخوردار هستند.

 

مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به کانادا

کانادا یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت در میان کشورهای مهاجر پذیر دنیا به حساب آمده و آن را می ‌توان یکی از گزینه‌ های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی نیز به حساب آورد. البته شرایط معادل سازی مدارک تحصیلی رشته های مرتبط با نظام سلامت و علوم پزشکی در این کشور بسیار دشوار است و متقاضیان مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به کانادا نیز باید علاوه بر گذراندن آزمون معادل سازی مدارک در دوره های تکمیلی که در این کشور برای آنان به صورت اجباری برگزار می ‌شود نیز شرکت نمایند. طبیعتاً برای ورود به بازار کار این کشور نیز مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس لازم است. اما باید در نظر داشت که برای کار در استان کبک این کشور که استانی فرانسوی زبان است، ارائه مرکز زبان فرانسه معتبر نیز می تواند راهگشا باشد. به منظور ورود به بازار کار این کشور متقاضیان مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به کانادا باید از کشور مبدا با کارفرمایان فعال در بخش سلامت این  کشور مکاتبه کرده و مدارک تحصیلی و سوابق شغلی خود را برای آنان ارسال نمایند تا در صورت داشتن شرایط لازم، برای مصاحبه شغلی به صورت آنلاین از آنها دعوت شود. در طول این مصاحبه این افراد باید کارفرما را به استخدام خود ترغیب و مجاب نمایند و از این طریق جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نموده تا با اخذ ویزای کار کشور کانادا از این طریق وارد این کشور شده و برای کارفرمای ذکر شده به کار مشغول گردند.

 

مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به دانمارک

دانمارک دیگر کشور منطقه اسکاندیناوی نیز می تواند از گزینه های اصلی انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به حساب آید. به طور کلی، تمامی کشورهای منطقه اسکاندیناوی شرایط بازار کار مناسبی در زمینه رشته های مرتبط با بخش سلامت و بهداشت و درمان دارند و برای متخصصان این رشته ها در این کشورها فرصت های شغلی فراوانی موجود است.  فارغ‌ التحصیلان این رشته ها در صورتی که در دانشگاه ‌های خود دانمارک و سایر کشورهای اروپایی تحصیل کرده باشند، فارغ از ملیتشان می ‌توانند بدون نیاز به معادل سازی مدارک مستقیماً وارد بازار کار این کشور شده و در سیستم بهداشت و درمان مشغول به کار شوند. اما اگر فرد متقاضی مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به دانمارک تحصیلات خود را در یک کشور غیر اروپایی گذرانده باشد حتماً باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نماید که این فرآیند با شرکت در آزمون همراه است. آزمون معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی در کشور دانمارک به زبان رسمی مردمان این کشور یعنی زبان ‌دانمارکی برگزار می‌شود و افرادی که در این آزمون موفق به اخذ نمره قبولی شوند باید یک دوره کارورزی را در این کشور طی کرده و پس از آن مجوز کار رسمی را دریافت کنند. شانس کار برای متقاضیان مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به دانمارک در بیمارستان های دولتی و خصوصی، کلینیک های دولتی و خصوصی، لابراتوار ها و آزمایشگاه های دولتی و خصوصی و مراکز آکادمیک و تحقیقاتی در این کشور مهیاست. به طور میانگین درآمد کارشناسان علوم آزمایشگاهی در دانکارک ماهانه حدود ۳۳ هزار کرون دانمارک که می باشد که این درآمد می‌ تواند بسته به شرایط کارفرما و همچنین میزان تجربه و سابقه کاری افراد بالاتر نیز تعیین شود.

 

مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به عمان

کشور عربی عمان در منطقه خاورمیانه نیز می تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت کاری کارشناسان علوم آزمایشگاهی به حساب آید. در سال های اخیر این کشور سرمایه گذاری قابل توجهی روی زیرساخت های بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان خود انجام داده و از این رو برای بهره برداری از این زیرساخت‌های توسعه یافته به متخصصان رشته های مختلف بخش سلامت از جمله کارشناسان علوم آزمایشگاهی نیاز دارد. برای استفاده از فرصت مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به عمان نیز باید در آزمون معادل سازی مدارک شرکت نمود. البته خوشبختانه آزمون معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی که به آزمون پرومتریک عمان شهرت دارد به زبان انگلیسی برگزار می‌ شود و برای قبولی در آن نیاز به تقویت مهارت زبان عربی وجود ندارد. به طور میانگین درآمد کارشناسان علوم آزمایشگاهی در عمان چیزی بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ ریال عمان است که از مالیات نیز معاف است و نسبت هزینه های زندگی در این کشور نیز رقمی مناسب به حساب می آید.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری کارشناسان علوم آزمایشگاهی و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی
  • بهترین کشورها برای مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی
  • بهترین کشور برای مهاجرت کارشناسان علوم آزمایشگاهی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top