info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه فدرال کازان روسیه

یکی از دانشگاه های معتبر کشور روسیه دانشگاه فدرال کازان در منطقه ولگا می باشد که در زبان انگلیسی با نام Kazan (Volga region) Federal University شناخته می شود. این دانشگاه در 17 نوامبر سال 1804 میلادی تاسیس شده و امروزه با بیش از 4400 عضو هیئت علمی و کادر آموزشی و پژوهشی به بیش از 50200 دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف خدمات آموزشی و پژوهشی ارائه می نماید. بیش از 4000 دانشجوی بین المللی از بیش از 90 کشور از جمله کشور عزیزمان ایران مشغول به تحصیل در این دانشگاه هستند. دانشگاه فدرال کازان روسیه یک دانشگاه دولتی به شمار رفته و اصلی ترین مرکز آموزشی در جمهوری تاتارستان به حساب می آید.



دانشگاه فدرال کازان روسیه دارای بیش از 33 آزمایشگاه و کارگاه آموزشی و تحقیقاتی مجهز به مدرن ترین تجهیزات بوده و پژوهش های بسیار مهم و موثری به ویژه در زمینه شیمی، فیزیک، زیست شناسی، زیست پزشکی، محیط زیست و زمین شناسی در آن صورت می گیرد. این دانشگاه با بیش از 290 دانشگاه و موسسه آموزشی و پژوهشی از 64 کشور دنیا توافقنامه های همکاری آموزشی و پژوهشی دارد.

برای دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از دوره تحصیل در روسیه، به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، انتخاب دانشگاه از میان دانشگاههایی که در ایران مورد تایید هستند، الزامی است. برای تحصیل رشته های غیر پزشکی در خارج از کشور ، دانشجویان باید دانشگاهی که نام آن در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در همان سال قرار گرفته است را به عنوان دانشگاه محل تحصیل خود برگزینند و بر این اساس برای آنان دانشگاه فدرال کازان روسیه یک گزینه ایده آل است، زیرا در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای سال تحصیلی 2020 2021 نام این دانشگاه به چشم می خورد.

 

رتبه دانشگاه فدرال کازان روسیه

دانشجویان بین المللی برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود در خارج از کشور، معمولا رنکینگ های معتبر بین المللی همچون رنکینگ موسسه کیو اس را نیز ملاک عمل قرار می دهند. طبیعتا تحصیل در دانشگاهی که رتبه و اعتبار بین المللی بالاتری داشته باشد، مطلوب تمامی دانشجویان است. دانشگاه فدرال کازان روسیه همه ساله یکی از برترین دانشگاه های این کشور در رنکینگ های بین المللی محسوب شده و از رتبه بین المللی فاخری نیز برخوردار بوده است. برای تبیین بهتر این موضوع دانشگاه فدرال کازان روسیه را در یک دوره 4 ساله از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ بر اساس رتبه بندی موسسه کیو اس خدمتتان ارائه می نماییم.

بر این اساس در سال ۲۰۱۸ رتبه دانشگاه فدرال کازان روسیه در میان دانشگاه‌ های این کشور، 12 و در بین دانشگاه های دنیا بین 441 تا 450 بوده است. در سال ۲۰۱۹ این دانشگاه رتبه 13 ام دانشگاه های برتر کشور روسیه را از آن خود کرده و با چند پله رتبه بین‌ المللی 439 را در میان دانشگاه ‌های برتر دنیا به دست آورده است. رنکینگ دانشگاه فدرال کازان روسیه در سال ۲۰۲۰ میلادی در میان دانشگاه‌ های این کشور 12 بوده و این دانشگاه با چندین پله صعود رتبه 392 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال تحصیلی ۲۰۲۱، رتبه دانشگاه فدرال کازان روسیه در میان دانشگاه‌ های دنیا با چندین پله رشد مواجه شده و به رتبه 370 رسیده است. در این سال این دانشگاه رتبه 13 ام دانشگاه برتر کشور روسیه به حساب می‌ آید.

رتبه دانشگاه فدرال کازان روسیه در رتبه بندی موسسه تایمز نیز در سال ۲۰۲۱ در میان دانشگاه‌ های دنیا رتبه ای بین 601 تا 800 را از آن خود کرده است. بر اساس رتبه بندی شانگهای که دیگر سیستم رتبه بندی معتبر دانشگاه های دنیا می باشد نیز رنکینگ دانشگاه فدرال کازان روسیه در سال 2018 و 2019، در رتبه ای بین 801 تا 900 در میان دانشگاه های دنیا طبقه بندی شده است. این دانشگاه در سال های 2020 رتبه ای بین 901 تا 1000 را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده است.

 

رشته های دانشگاه فدرال کازان

تنوع رشته های دانشگاه فدرال کازان بالاست و این رشته ها و دوره های تحصیلی متنوع در قالب دانشکده های این دانشگاه به دانشجویان ارائه می شوند. لیست دانشکده های دانشگاه فدرال کازان روسیه به شرح زیر می باشد:

- موسسه زمین شناسی و فناوریهای نفتی

- موسسه علوم پایه پزشکی و زیست شناسی

- موسسه علوم محیطی

- موسسه شیمی

- موسسه عالی فناوری اطلاعات و سیستم های هوشمند

- موسسه ریاضیات محاسباتی و فناوری اطلاعات

- موسسه ریاضیات و مکانیک

- موسسه مهندسی

- موسسه فیزیک

- موسسه روابط بین الملل

- موسسه زبان شناسی و ارتباطات بین فرهنگی

- موسسه علوم اجتماعی و فلسفه و ارتباطات جمعی

- موسسه روانشناسی و آموزش

- دانشکده حقوق

- موسسه مدیریت، اقتصاد و امور مالی

- موسسه عالی کسب و کار (بیزینس)

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه فدرال کازان روسیه

می دانیم دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های علوم پزشکی و رشته های مرتبط با سیستم بهداشت و درمان در خارج از کشور را دارند، باید دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در همان سال تحصیلی که لیست آن ها در سایت این وزارتخانه منتشر می شود انتخاب نمایند تا در صورتی که پس از تحصیل به ایران بازگشته و قصد کار در وطن خود را داشته باشند، مدارک آنان در ایران قابل ارزشیابی باشد. بر اساس آخرین لیست اعلام شده توسط وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2020 2021، دانشگاه فدرال کازان روسیه، جزو دانشگاه های مورد تایید محسوب نمی شود. پس فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی این دانشگاه نمی توانند در ایران مدارک خود را ارزشیابی و معادل سازی نمایند. از این رو تحصیل پزشکی در دانشگاه فدرال کازان روسیه برای افرادی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود به ایران بازگشته و به طبابت در وطن مشغول شوند گزینه مناسبی نیست. اما با توجه به اینکه روسیه عضو کنوانسیون بولونیاست، مدارک تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های این کشور از جمله این دانشگاه در کلیه کشورهای اروپایی مورد تایید است. به عنوان مثال اگر فردی به تحصیل پزشکی در روسیه در دانشگاه فدرال کازان پرداخته و مدرک زبان آلمانی نیز اخذ کند، با طی کردن فرآیند معادل سازی بسیار ساده تر مدارک تحصیلی علوم پزشکی در آلمان، می تواند مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور را بدست آورد و مدارک وی در آلمان مورد تایید خواهند بود.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی روسیه و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های روسیه و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • تحصیل پزشکی در دانشگاه فدرال کازان روسیه
  • رشته های دانشگاه فدرال کازان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top