info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در پرتغال

اغلب هموطنان ما کشور پرتغال را با تیم ملی فوتبال قدرتمند و بازیکنان سرشناسی چون کریستیانو رونالدو و لوییز فیگو میشناسند. البته از نظر فوتبال، کشور ما نقاط مشترکی با پرتغال نیز داشته که از آن جمله می توان به حضور کارلس کیروش سرمربی برجسته پرتغالی در تیم ملی ایران و حضور مهدی طارمی مهاجم سرشناس ایرانی در تیم پورتو، قهرمان و پرافتخارترین تیم لیگ پرتغال اشاره کرد. اما در سال های اخیر این کشور به عنوان یک مقصد مهاجرت نیز در میان هموطنانمان شناخته شده و عده قابل توجهی از ایرانیان از روش های مختلف همچون تحصیل، تمکن مالی، خرید ملک و سرمایه گذاری در ثبت شرکت به این کشور مهاجرت کرده و اقامت دریافت نموده اند. در این مطلب جهت اطلاع عزیزانی که مشتاق مهاجرت به این کشور زیبای اروپایی هستند، به تفصیل به هزینه زندگی در پرتغال اشاره می نماییم.



طبیعتا هزینه زندگی در پرتغال از بسیاری از کشورهای اروپایی که مقصد مهاجرت هموطنانمان به حساب می آیند، کمتر است. بعنوان مثال هزینه زندگی در اتریش، آلمان، سوئیس، فرانسه، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی از این کشور بالاتر است. این کشور مانند یونان اقتصاد چندان قدرتمندی نداشته و از این رو شرایط ساده تری برای اعطای اقامت از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی نسبت به کشورهایی چون فرانسه و اتریش در نظر گرفته است. از این رو بسیاری از هموطنانمان متقاضی اخذ اقامت تمکن مالی پرتغال هستند. لازم به ذکر است موسسه پرگاس پارس با تعداد زیادی پرونده موفق در این زمینه و به کارگیری وکلای مجرب بومی در کشور پرتغال، آماده است هموطنان مشتاق اخذ اقامت دائم این کشور اروپایی عضو پیمان شنگن را در این زمینه یاری نماید.

دانشجویان زیادی نیز در سال های اخیر برای اخذ پذیرش اقدام کرده و به تحصیل در پرتغال مشغول شده اند. دانشگاه های این کشور از رتبه و اعتبار بین المللی مناسبی برخوردارند و در عین حال شهریه تحصیل در آن ها نیز از بسیاری از کشورهای اروپایی پایین تر است. همچنین هزینه تحصیل در پرتغال نیز نسبت به اغلب مقاصد مهاجرت تحصیلی ایرانیان کمتر است. به همین دلیل سال به سال اشتیاق بیشتری به ورود به دوره های تحصیل در دانشگاه های این کشور دیده می شود.

 

هزینه زندگی در پرتغال 2021

هزینه زندگی در پرتغال در سال 2021 برای هر فرد، بین 650 تا 850 یورو در ماه می تواند متغیر باشد. طبیعتا شهر محل زندگی و سبک زندگی افراد، اصلی ترین فاکتورها در تعیین هزینه زندگی به شمار می روند. اما به طور کلی سطح هزینه ها در این کشور از بسیاری از کشورهای اروپایی پایین تر است. در این بخش از مطلب به تفکیک، فاکتورهای تشکیل دهنده هزینه زندگی در پرتغال 2021 را خدمتتان تشریح می کنیم که می تواند برای مشتاقان اخذ اقامت پرتغال از طریق ثبت شرکت، روش اثبات تمکن مالی، اقامت پرتغال از طریق خرید ملک، تحصیل در این کشور و ... کاربردی باشد.

 

هزینه اجاره خانه در پرتغال

درست همانند اغلب نقاط دنیا هزینه اجاره خانه در پرتغال نیز بخش نسبتا قابل توجهی از هزینه های زندگی در این کشور را تشکیل می دهد. همین بخش از هزینه زندگی در پرتغال به طور واضح تفاوت سطح زندگی در این کشور را با بسیاری از کشورهای اروپایی نمایان می سازد، زیرا هزینه مسکن در این کشور بسیار پایین تر از کشورهایی مثل فرانسه است. با ذکر مثال هایی در جدول زیر، هزینه اجاره خانه در پرتغال، خدمتتان شرح داده می شود:

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

حدود 583 یورو در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر

حدود 400 یورو در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

حدود 1013 یورو در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر

حدود 673 یورو در ماه

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

حدود 2394 یورو

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهر

حدود 1336 یورو

 

هزینه خورد و خوراک در پرتغال

هزینه خورد و خوراک در پرتغال در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است. اما به طور کلی هزینه خورد و خوراک در پرتغال بسیار پایین است، زیرا اغلب مواد خوراکی در این کشور تولید می شوند و نیازی به مصرف کالاهای وارداتی وجود ندارد. هزینه خورد و خوراک در پرتغال در صورتی که خرید از فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف که در این کشور فراوانند، انجام شود، بسیار به صرفه خواهد بود. برخی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده هزینه خورد و خوراک در پرتغال عبارتند از:

1 قرص نان

1.07 یورو

1 کیلو برنج

0.86 یورو

12 عدد تخم مرغ

حدود 1.68 یورو

1 کیلو پنیر

حدود 7.29 یورو

1 کیلو گوشت قرمز (گوشت گاو)

حدود 9 یورو

1 کیلو سینه مرغ

حدود 5.42 یورو

1 لیتر شیر

حدود 0.61 یورو

بطری 1.5 لیتری آب

حدود 0.51 یورو

1 کیلو موز

حدود 1.12 یورو

1 کیلو پرتقال

حدود 1.16 یورو

1  کیلو سیب

حدود 1.46 یورو

1 کیلو گوجه فرنگی

حدود 1.30 یورو

1 کیلو پیاز

حدود 0.86 یورو

1 کیلو سیب زمینی

حدود 0.78 یورو

1 سر کاهو

حدود 0.88 یورو

 

هزینه حمل و نقل در پرتغال

درست همانند بسیاری از کشورهای اروپایی، در پرتغال نیز استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی به صرفه تر است و مردم نیز از این امکانات استقبال فراوانی می کنند که این امر موجب کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز شده است. همان طور که ذکر شد، در صورتی که افراد از وسایل عمومی استفاده کننده، هزینه حمل و نقل در پرتغال، ماهانه رقمی چندان زیاد را برای آنان در بر نخواهد داشت. پارامترهای تشکیل دهنده هزینه حمل و نقل در پرتغال عبارتند از:

1 لیتر بنزین

حدود 1.49 یورو

بلیط 1 طرفه مترو و حمل و نقل عمومی

حدود1.50 یورو

بلیط 1 ماهه مترو و حمل و نقل عمومی

حدود 36 یورو

هزینه سوار شدن در تاکسی

حدود 3.25 یورو

کرایه تاکسی به ازای پیمایش هر کیلومتر

حدود 0.44 یورو

کرایه تاکسی به ازای 1 ساعت انتظار

حدود 14.80 یورو

 

هزینه پوشاک در پرتغال

یکی دیگر از بخش های هزینه زندگی در پرتغال، هزینه خرید پوشاک است. البته هزینه پوشاک در پرتغال کاملا به سبک زندگی افراد وابسته است و افرادی که بخواهند از پوشاک تولید برندهای معروف کرده اند، قطعا بخش بیشتری از هزینه زندگی در پرتغال 2021 را برای این کار اختصاص داده اند. اما میانگین هزینه پوشاک در پرتغال به شرح زیر است:

یک جفت کفش کتانی

به طور میانگین 69 یورو

یک عدد لباس تابستانی ارائه شده در فروشگاههای زنجیره ای

به طور میانگین 28 یورو

 

هزینه قبوض آب، برق، اینترنت و ... ماهانه در پرتغال

مانند سایر نقاط دنیا هزینه قبوض آب، برق، اینترنت و ... ماهانه در پرتغال نیز بخشی ثابت در هزینه زندگی در پرتغال به شمار می رود که اصلی ترین قسمت های آن عبارتند از:

هزینه آب و برق و سرمایش و گرمایش ماهانه

به طور میانگین 89 یورو

هزینه اینترنت ماهانه

حدود 29 یورو

 

هزینه رستوران در پرتغال

طبیعتا مانند سایر کشورهای دنیا، رفتن به رستوران در پرتغال نیز از کارهای لذت بخش به حساب می آید. پارامترهای اصلی تشکیل دهنده هزینه رستوران در پرتغال عبارتند از:

وعده غذایی برای 2 نفر در رستوران متوسط شامل پیش غذا، غذای اصلی و دسر

حدود 30 یورو

وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت

حدود 7 یورو

هزینه یک وعده مک میل در شعب مکدونالد

حدود 6 یورو

هزینه کاپوچینو

حدود 1.21 یورو

هزینه نوشابه 0.33 لیتری کوکاکولا یا پپسی

حدود 1.19 یورو

 

میزان حقوق در پرتغال

به هیچ وجه کشور پرتغال را نمی توان کشوری برای مهاجرت کاری دانست، زیرا بازار کار این کشور چندان مناسب نبوده و تناسب درآمدها به هزینه ها نیز چندان مناسب نیست. میانگین میزان حقوق در پرتغال با احتساب مالیات و سایر کسورات قانونی، حدود  804 یورو در ماه تخمین زده می شود. می دانیم که متخصصان بسیاری از مشاغل درآمدی بسیار بیشتر از رقم میانگین درآمد کشوری به دست می آورند. فاکتورهای متعددی از جمله میزان تحصیلات، میزان تجربه کاری و میزان تسلط به زبان نیز در تعیین درآمد شاغلان در این کشور موثر است. همچنین شهر محل اقامت و کار در این کشور نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در میزان حقوق در پرتغال به حساب می آید. طبیعتا میزان هزینه زندگی در پرتغال نیز در شهرهای مختلف این کشور متناسب با سطح درآمد در این شهرها، دارای تفاوت می باشد.

می بایست در نظر داشت که این کشور اقتصاد چندان پویایی ندارد و نرخ بیکاری در این کشور نسبتا بالاست. در برنامه اخذ اقامت از طریق اثبات تمکن مالی در این کشور نیز در طول 5 سال که اقامت متقاضیان هنوز به صورت دائمی نیست، این افراد حتی اجازه کار در پرتغال را ندارند.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و تحصیل و اقامت پرتغال و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در پرتغال
  • هزینه زندگی در پرتغال 2021
  • هزینه های زندگی در پرتغال



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top