info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه وین اتریش

کشور اتریش به عنوان یکی از پیشرفته ترین و صنعتی ترین کشورهای اروپا دارای دانشگاه های معتبری چون دانشگاه وین می باشد که علاقه مندان تحصیل در اروپا از تمامی نقاط دنیا از جمله کشور خودمان، در معرفی دانشگاه وین اتریش، به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا و جهان، نکات زیادی را باید در نظر داشت. اول از همه ثبات مثال زدنی این دانشگاه است که قرن های متمادی توانسته کیفیت آموزشی خود را در سطح عالی حفظ کند. همچنین دانشجو با تحصیل در دانشگاه وین اتریش امکان زندگی در یکی از بهترین شهرهای اروپا و جهان را پیدا می کند.



 

همه ساله شهرهایی که بالاترین کیفیت زندگی برای ساکنان آنها می باشد معرفی می شوند و اگر به این لیست در یک دهه گذشته بنگرید به وضوح قرار گرفتن نام وین در کنار شهرهایی چون ونکوور، سیدنی و زوریخ را در صدر این لیست مشاهده خواهید نمود. کیفیت بالای زندگی در اتریش و به ویژه شهر وین موجب شده افراد زیادی به روش های مختلفی همچون اخذ اقامت اتریش از طریق تمکن مالی یا اخذ اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت سعی کنند امکان زندگی در این کشور آرام و پیشرفته را برای خود و خانواده شان فراهم کنند.

 

تاریخچه دانشگاه وین

این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کل قاره اروپا و حتی جهان به شمار می رود و قدمت بیش از 650 ساله آن در محافل علمی دنیا زبانزد است. تاریخچه دانشگاه وین اتریش به دوازدهم ماه مارچ سال 1365 میلادی برمیگردد که در این تاریخ رودولف چهارم دوک اتریش با همراهی دو برادر خود آلبرت سوم و لئوپولد سوم اقدام به تاسیس دانشگاه وین نمودند. در حقیقت دانشگاه وین اتریش در میان دانشگاه های آلمانی زبان سراسر دنیا قدیمی ترین دانشگاه به شمار می رود. در منطقه اروپای مرکزی نیز دانشگاه وین اتریش پس از دو دانشگاه به نام های دانشگاه چارلز در شهر پراگ پایتخت کشور جمهوری چک و همچنین دانشگاه یاگیلونیا در شهر کراکوف کشور لهستان، سومین دانشگاه با قدمت محسوب می شود. البته قدمت به تنهایی ارزش و اعتباری برای یک دانشگاه به همراه نمی آورد. اما ثبات در پیشرفت و تحقیقات علمی در طول دوره ای بسیار طولانی و معرفی دانشمندان برجسته در زمینه علوم مختلف موجب شده که  نام این دانشگاه در میان دانشگاه های با ثبات رویه بسیار بالا در سراسر دنیا مطرح باشد.

در طراحی دانشگاه وین اتریش، به وضوح می توان الهام گرفتن از دانشگاه پاریس فرانسه را مشاهده نمود. جالب است بدانید این دانشگاه به قدری در دوران کهن توسعه یافته بود که بزرگترین دانشگاه و مرکز آموزشی امپراتوری روم به شمار می رفت. این توسعه در طول قرن ها ادامه داشت تا حدی که در اواسط قرن 15 میلادی بیش از 6000 دانشجو مشغول به تحصیل در آن بودند.

 

تحصیل در دانشگاه وین

به دلایل مختلفی از جمله عالی بودن رنکینگ دانشگاه وین و البته اعتبار بالای این دانشگاه در رشته های متعدد، همه ساله علاقه مندان زیادی برای تحصیل در دانشگاه وین از سراسر دنیا تقاضای پذیرش تحصیلی می دهند. در حال حاضر بیش از 94 هزار دانشجو از ملیت های مختلف مشغول تحصیل در دانشگاه وین هستند. این دانشجویان در رشته های تحصیلی متنوع در مقاطع تحصیلی مختلف چون کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل در دانشگاه وین می باشند. این دانشگاه برای ارائه خدمات علمی و آموزشی به این دانشجویان حدود 9700 کارمند در استخدام خود دارد که 7000 نفر آن ها اعضای هیات علمی می باشند. با نگاهی به همین اعداد به خوبی می توان دریافت که دانشگاه ملی وین، بزرگ ترین مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور اتریش به شمار می رود.

در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه وین باید عرض کرد که تحصیل در دوره های کارشناسی در این دانشگاه به زبان آلمانی می باشد و تقریبا هیچ دوره ای در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی در این دانشگاه ارائه نمی گردد. این در حالی است که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دوره هایی به زبان انگلیسی نیز در رشته های مختلف در دانشگاه وین اتریش ارائه می گردد.

 

رنکینگ و رتبه دانشگاه وین اتریش

یکی از اصلی ترین دلایل ارزش بالای تحصیل در دانشگاه وین، عالی بودن رنکینگ و رتبه دانشگاه وین اتریش در اروپا و حتی جهان است. طبق آخرین اعلام سیستم رتبه بندی معتبر QS در سال 2019 میلادی، رنکینگ و رتبه دانشگاه وین اتریش در دنیا 175 بوده که رتبه ای بسیار عالی به شمار می رود. مانند سال های گذشته رتبه دانشگاه وین در میان دانشگاه های اتریش، همچنان اول می باشد. پس از دانشگاه وین، دانشگاه فنی وین با رتبه 199 دنیا دومین دانشگاه اتریش در این رده بندی بین المللی می باشد. این خود نشان می دهد که شهر وین علاوه بر اینکه مرکز اداری کشور اتریش به شمار می رود و از نظر توریستی نیز یک شهر بشدت جذاب به شمار می رود، با وجود دانشگاه های تراز اولی مانند دانشگاه وین، یک شهر دانشگاهی نیز محسوب می شود.

 

رشته های تحصیلی دانشگاه ملی وین

تعداد دوره ها و رشته های تحصیلی دانشگاه ملی وین در مقاطع تحصیلی مختلف مجموعا بیش از 188 مورد می باشد. این دانشگاه از نظر تحصیل در رشته های هنر و علوم انسانی جایگاه فاخری در میان 50 دانشگاه برتر دنیا بر اساس اعلام سیستم رتبه بندی QS در سال 2019 میلادی را دارا بوده همه ساله برای تحصیل در این رشته ها با ترافیک متقاضیان اخذ پذیرش روبروست.

در چارت این دانشگاه 15 دانشکده و 4 مرکز آموزشی تعریف شده که رشته های تحصیلی دانشگاه ملی وین در چارچوب این دانشگاه ها به دانشجویان ارائه می گردد. دانشکده های دانشگاه ملی وین عبارتند از:

- دانشکده حقوق

- دانشکده الهیات کاتولیک

- دانشکده الهیات پروتستان

- دانشکده علوم کامپیوتر

- دانشکده کسب و کار- اقتصاد و آمار

- دانشکده مطالعات تاریخی و فرهنگی

- دانشکده مطالعات فلسفی و فرهنگی

- دانشکده روانشناسی

- دانشکده ریاضیات

- دانشکده علوم اجتماعی

- دانشکده فلسفه و آموزش

- دانشکده فیزیک

- دانشکده شیمی

- دانشکده زمین شناسی- جغرافیا و نجوم

- دانشکده علوم زیستی

 

همان طور که عرض شد دانشگاه ملی وین علاوه بر 15 دانشکده، 4 مرکز آموزشی دانشگاهی هم دارد که عبارتند از:

- مرکز آموزش تربیت معلم

- مرکز زیست شناسی مولکولی

- مرکز مطالعات مترجمی

- مرکز علوم ورزشی و تیم های ورزشی دانشگاه وین

این دانشگاه از بزرگ ترین موسسات آموزش و تربیت معلم در کشور اتریش در 27 رشته مرتبط به شمار می رود و این رشته ها در مرکز تربیت معلم این دانشگاه ارائه می گردد.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه ملی وین اتریش

برای دانشجویان بر اساس ملیتشان هزینه تحصیل در دانشگاه ملی وین اتریش متفاوت است. دانشجویانی که تبعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند امکان تحصیل رایگان در دانشگاه وین اتریش را دارند. اما دانشجویانی مانند دانشجویان ایرانی که از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل در دانشگاه وین اتریش به این کشور می آیند بدون در نظر گرفتن تعداد واحد انتخابی برای هر ترم دانشگاه خود باید 750 یورو شهریه پرداخت نمایند.

 

کتابخانه دانشگاه وین

از مشهورترین کتابخانه های دانشگاه های اروپا می توان کتابخانه دانشگاه وین اتریش را نام برد که البته عموم مردم می توانند بدون محدودیت وارد آن شده و به مطالعه کتب بپردازند. کتابخانه دانشگاه وین محل نگهداری بیش از 7 میلیون جلد کتاب است که در میان آن ها از چاپ جدید تا نسخه هایی مربوط به قرن یکم میلادی می توان یافت.

 

مشاهیر دانشگاه وین اتریش

در میان مشاهیر دانشگاه وین اتریش نام برندگان جایزه نوبل در رشته های مختلف دیده می شود که در این دانشگاه تحصیل یا تدریس یا پژوهش نموده اند. از سال 1914 تا 2004 میلادی 15 دانش آموخته دانشگاه وین، در علوم مختلف مفتخر به دریافت جایزه نوبل شده اند. نام های معروفی چون لودویگ بولتزمان فیزیکدان، آروین رودولف یوزف الکساندر شرودینگر فیزیکدان، کارل لندشتالینر زیست شناس، برنارد کپلر شیمیدن، کنراد لورنتس جانورشناس، سولیوس و واگنر یاورگ پزشک در میان مشاهیر دانشگاه وین دیده می شود.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه وین و سایر دانشگاه های اتریش و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های اتریش و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه وین اتریش
  • کتابخانه دانشگاه وین
  • تحصیل در دانشگاه وین



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top