info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

برنامه های مهاجرتی کبک برای سال 2020

استان کبک کانادا که در آن گویش به دو زبان انگلیسی و فرانسه صورت می گیرد همه ساله برنامه های مهاجرتی خاص خود را ارائه می نماید و مشتاقان بر اساس آن می توانند اقدام نمایند. در آخرین اعلام، وزیر مهاجرت کبک، سایمون جولین بارت برنامه های مهاجرتی کبک برای سال 2020 را معرفی کرد. از این رو لازم دیدیم برای مشتاقان مهاجرت به کانادا به ویژه علاقه مندان مهاجرت به کبک، به معرفی این برنامه های مهاجرتی بپردازیم.



ابتدا لازم به ذکر است که سایمون جولین بارت که خود قبلا یک وکیل دادگستری بوده است و یک سال است عهده دار مسئولیت وزارت مهاجرت استان کبک شده است، بیشتر با کنسل کردن 18 هزار پرونده اسکیل ورکر شناخته می شود و منتقدان بسیاری را در خود ایالت کبک دارد. او در توجیه تصمیمات خود می گوید که تنها موردی را در که در مساله مهاجرت مدنظر دارد، رابطه منطقی میان مهارت های مهاجران متقاضی ورود با نیاز موجود در بازار کار کبک است.

وی با ارائه برنامه های مهاجرتی کبک برای سال 2020، در حقیقت ریل گذاری مسیر جذب مهاجران برای سال های 2020 تا 2022 را انجام داده است. البته بر خلاف سابقه ای که از وزیر جدید مهاجرت کبک در ذهن داریم، در برنامه مهاجرتی ارائه شده توسط ایشان، تعداد مهاجران پذیرفته شده در سال 2020 نسبت به 41800 نفر سال 2019 افزایش خواهد داشت و استان کبک بر این اساس تا 44500 مهاجر جدید را در سال 2020 خواهد پذیرفت.

برنامه مهاجرتی کبک در سال 2020 در چند زمینه نیروی کار متخصص کبک، سرمایه گذاری کبک، اسپانسرشیپ کبک و ...ارائه می گردد 22 هزار پرونده از این تعداد پذیرش در زمینه نیروی متخصص کبک خواهند بود. زیرا اولویت کبک در زمینه جذب نیروهای کاری باتجربه و در عین حال جوان برای تزریق پویایی بیشتر برای ایجاد رشد اقتصادی بیشتر است. در برنامه مهاجرتی آریما که برای این افراد در نظر گرفته شده حداقل داشتن مدرک دانشگاهی و یک سال سابقه کار مرتبط و تسلط به زبان فرانسه و مدرک زبان الزامی می باشد. 3600 سهمیه پذیرش هم برای بخش سرمایه گذاری و کارآفرینی کبک در نظر گرفته شده است. 18200 فرد مقیم جدید نیز در زمینه اسپانسرشیپ و سایر برنامه ها در کبک پذیرش خواهند شد.

 

تغییرات برنامه مهاجرتی کبک از سال 2020

اما در برنامه ارائه شده تغییرات برنامه مهاجرتی کبک از سال 2020 را نیز می توان مشاهده کرد که به اصلی ترین موارد آن اشاره خواهیم نمود:

- اجباری شدن یادگیری ارزش های مشترک جامعه کبک:

اولین مورد از تغییرات برنامه مهاجرتی کبک از سال 2020 که از ابتدای ژانویه این سال اعمال می گردد این است که تمامی افرادی که به عنوان متقاضی در برنامه های اقتصادی می خواهند وارد کبک شوند، باید با ارزش های جامعه کبک آشنا شده و آن را پاس بدارند. پس افراد متقاضی و همسر و فرزندان آنان می بایست حتما در آزمون شرکت کرده و حداقل دو سوم سوالات در این زمینه را به درستی پاسخ دهند و در صورت عدم موفقیت می توانند در کلاس شرکت کرده و از فرصت مجدد حضور در امتحان برخوردار شوند. ارزش های جامعه کبک را می توان به صورت پی دی اف در سایت وزارت مهاجرت کبک مشاهده نموده و دانلود کرد. همچنین کلاس های حضوری برای آموزش ارزش های جامعه کبک برگزار می گردد. برای افراد خارج از کبک کلاس های آنلاین برگزار می شود. در صورت موفقیت در آزمون به افراد متقاضی، گواهی CSQ اعطا می شود.

کبک سرزمینی است که از همه جای دنیا مهاجرانی را پذیرا بوده و هست و با وجود این کثرت، بر پایه ارزش های مشترکی استوار است که هویت این منطقه را شکل می دهند و عبارتند از: آزادی بیان، احترام به تفاوت ها، انتخاب آزاد برای اشخاص مختلف، تساوی حقوق برای همه ساکنین و تسلط به دانش زبان فرانسه.

- تغییر در برنامه تجربی کبک:

اداره مهاجرت کبک با در نظر گرفتن نیاز واقعی بازار کار کبک و برای تامین مناسب این نیاز، برنامه PEQ را دستخوش تغییرات کرده و از نوامبر 2019 اقدام به پذیرش پرونده جدید در این زمینه می نماید.

فارغ التحصیلان دانشگاه های کبک از جمله دانشگاه مک گیل کانادا که دانشگاه آنان در لیست موسسات مورد تایید کبک باشد می توانند پرونده خود را سابمیت کنند. البته باید این افراد که تحصیل در کانادا را در دانشگاه های استان کبک به اتمام رسانده اند حتما یکی از مدارک ذیل را اخذ نموده باشند: دیپلم دوره های فنی با گذراندن حداقل 900 ساعت تحصیلی، دیپلم کالج با حداقل 900 ساعت تحصیلی، دیپلم کالج فنی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری. البته همسر این افراد متقاضی نیز باید مدرک زبان فرانسه در سطح 7 یا 8 را ارائه نماید.

اتباع خارجی موقت که سابقه کار در استان کبک را دارند و در 2 سال در کبک مشغول به کار بوده اند نیز برای این برنامه می توانند سابمیت کنند. افرادی که مشاغلی با کد شغلی A و B دارند و در طی 2 سال گذشته حداقل 1 سال سابقه کار در کبک داشته اند و افرادی که مشاغلی با کد شغلی C و D دارند و در طی دو سال گذشته لااقل 1.5 سال را در کبک مشغول به کار بوده اند، می توانند از این برنامه استفاده نمایند.

- آغاز مجدد برنامه سرمایه گذاری کبک:

در تابستان سال 2020 یا به طور دقیق تر اول جولای سال 2020 میلادی معادل تیر ماه سال 1399 شمسی مجددا برای برنامه سرکایه گذاری در کبک پرونده پذیرفته خواهد شد.

 

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت دایم کانادا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

 

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • برنامه های مهاجرتی کبک برای سال 2020
  • تغییرات برنامه مهاجرتی کبک از سال 2020
  • مهاجرت به کبک



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top