info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

کدام کشورها پاسپورت می فروشند؟

بسیاری افراد که توانایی مالی خوبی دارند امروزه ترجیح می دهند برای خود و اعضای خانواده شان اقدام به دریافت پاسپورت دوم نمایند. البته کشورهایی که در ازای دریافت پول تابعیت می دهند کشورهای چندان کمی هم نیستند و از این رو افرادی که نیت اخذ پاسپورت دوم را دارند دستشان برای انتخاب کشور باز است. جالب اینجاست که این کشورها در قاره های مختلف قرار گرفته اند و حتی در قاره اروپا نیز می توان کشورهایی که پاسپورت می فروشند را یافت. فقط کافیست بدانید که کدام کشورهای اروپایی در ازای دریافت پول شهروندی و پاسپورت دوم می دهند؟ در این مطلب قصد داریم به اختصار برای مشتاقان اخذ پاسپورت دوم شرح دهیم که کدام کشورها پاسپورت می فروشند؟



البته در مطلبی دیگر در سایت به صورت تفکیک شده به کلیه کشورهایی که در هر قاره اقدام به فروش پاسپورت می نمایند هم اشاره کردیم که با کلیک روی لینک زیر می توانید آن مطلب را نیز مطالعه فرمایید و با کلیک روی نام هر یک از کشورهای موجود در جدول، با شرایط اخذ پاسپورت و شهروندی آن به تفصیل آشنا شوید:

اخذ پاسپورت و شهروندی کشورهای مختلف دنیا

 

کشورهایی که در ازای دریافت پول تابعیت می دهند

اخذ پاسپورت دوم مزایای بسیاری برای دارندگان آن می تواند به دنبال داشته باشد که مهم ترین آن ها امکان سفر به کشورهای دیگر در صورت معتبر بودن پاسپورت کشور مورد نظر است. همچنین در برخی از کشورهای ارائه دهنده؛ امکان دریافت پاسپورت دوم، شرایط مناسبی چون مزیت های مالیاتی فراوانی در نظر گرفته شده است که می تواند برای متقاضیان خرید پاسپورت دوم جذابیت ایجاد کند. از این رو هر متقاضی می بایست در میان کشورهایی که در ازای دریافت پول تابعیت می دهند، با دقت گشته و کشوری را انتخاب نماید که با در نظر گرفتن جمیع جهات برای وی و خانواده اش مناسب تر باشد. اولین سوالی که در این بخش باید به آن پاسخ دهیم این است که کدام کشورها پاسپورت می فروشند؟ در این بخش به معرفی آنان و شرح مختصر شرایط هر یک می پردازیم:

 

اخذ پاسپورت کامبوج

کشور کامبوج واقع در منطقه جنوب شرقی قاره کهن، از سال 1996 اجازه اقامت از طریق سرمایه گذاری و اخذ شهروندی را به اتباع خارجی می دهد. جهت اخذ پاسپورت کامبوج، از یکی از دو روش زیر می توان عمل نمود:

- پرداخت مبلغی معادل 1 میلیارد دلار کامبوج برای ترمیم و بازسازی اقتصاد این کشور

- سرمایه گذاری 1.2 میلیارد دلار در این کشور

 

اخذ پاسپورت تایلند

تایلند یکی از کشورهای آسیایی است که امکان اخذ پاسپورت دوم را فراهم کرده است. برای اخذ پاسپورت تایلند 7 پکیج مختلف توسط دولت این کشور در نظر گرفته شده است که گران ترین برنامه مهاجرتی، طرح امتیاز نهایی نخبگان نام دارد که هزینه آن 60 هزار دلار برای دریافت اقامت 20 ساله است.

 

اخذ شهروندی وانواتو

وانواتو کشوری کوچک در قاره اقیانوسیه و در دل اقیانوس آرام می باشد که در زمره کشورهایی که در ازای دریافت پول تابعیت می دهند، قرار می گیرد. دو روش برای اخذ شهروندی وانواتو وجود دارد که عبارتند از:

- مشارکت در هزینه های پردازش با پرداخت حداقل 130 هزار دلار

- سرمایه گذاری حداقل 250 هزار دلار

 

اخذ شهروندی استرالیا

برنامه اخذ شهروندی استرالیا از طریق سرمایه گذاری، هزینه بسیار زیادی دارد و برای اخذ شهروندی استرالیا از این روش به سرمایه گذاری بسیار زیادی نیاز است. برای اخذ این نوع اقامت در کشور استرالیا می بایست از یکی از دو روش زیر اقدام نمود:

- سرمایه گذاری به ارزش 2.25 میلیون دلار در استرالیا که باید سرمایه گذاری 2 سال قبل از درخواست اخذ شهروندی استرالیا انجام شده باشد.

- سرمایه گذاری به ارزش 1.5 میلیون دلار در شرکت ها و پروژه های این کشور به شرطی که سرمایه گذاری در راستای منافع افتصادی استرالیا تلقی گردد.

 

اخذ شهروندی نیوزلند

مشتاقان اخذ شهروندی نیوزلند می توانند از طریق دو نوع برنامه سرمایه گذاری به اقامت و تابعیت این کشور دست یابند. برنامه سرمایه گذاری 1، شامل سرمایه گذاری به مبلغ حداقل 10 میلیون دلار نیوزلند در این کشور به مدت 3 سال است. از طریق این برنامه اخذ شهروندی نیوزلند، امکان اخذ اقامت و تابعیت بدون هیچ گونه محدودیت سن و تجربه کاری تجارت و سطح سواد زبان میسر می گردد. برنامه سرمایه گذاری 2 نیوزلند، به سرمایه گذاری 3 میلیون دلار نیوزلند به مدت 4 سال در این نیاز دارد. اثبات توانایی صحبت به زبان انگلیسی و ارائه مدرک زبان، داشتن سابقه تجارت به مدت حداقل 3 سال، و سن بالای 65 سال از شرایط اخذ شهروندی نیوزلند از طریق برنامه شماره 2 به شمار می رود.  برای مطالعه مشروح شرایط و مزایای اخذ شهروندی نیوزلند روی لینک زیر کلیک فرموده و مطلب ویژه در ارتباط با این کشور را مطالعه فرمایید:

اخذ پاسپورت نیوزلند

 

اخذ شهروندی دومینیکا

کشورهای حوزه دریای کارائیب در آمریکای مرکزی اکثرشان در زمره کشورهایی که در ازای دریافت پول تابعیت می دهند، قرار می گیرند. یکی از این کشورها دومینیکا است که پاسپورت آن دارای ارزش بالایی می باشد. افرادی که به اخذ شهروندی دومینیکا نایل می شوند، می توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به 110 کشور دنیا سفر نمایند. از این رو همه ساله عده زیادی برای اخذ شهروندی دومینیکا اقدام می نمایند. به منظور اخذ شهروندی دومینیکا، از یکی از دو روش زیر می توان عمل نمود:

- پرداخت مبلغ 100 هزار دلار به صندوق ملی این کشور صرفا برای یک متقاضی، یا پرداخت 200 هزار دلار برای یک خانواده تا 4 نفر.

-سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در کشور دومینیکا به ارزش حداقل 200 هزار دلار.

 

اخذ شهروندی آنتیگوآ و باربودا

دیگر کشور منطقه کارائیب که اقدام به فروش پاسپورت می کند، آنتیگوآ و باربودا می باشد و به طور خلاصه اخذ شهروندی آنتیگوآ و باربودا از 3 روش ذیل ممکن می باشد:

- پرداخت مبلغ 100 هزار دلار به صندوق توسعه ملی این کشور.

- سرمایه گذاری در املاک و مستغلات این کشور به مبلغ حداقل 400 هزار دلار.

- سرمایه گذاری در مشاغل تجاری نوپا در این کشور به مبلغ حداقل 400 هزار دلار.

برای مطالعه مشروح شرایط و مزایای اخذ شهروندی آنتیگوآ و باربودا روی لینک زیر کلیک فرموده و مطلب ویژه در ارتباط با این کشور را مطالعه فرمایید:

اخذ پاسپورت آنتیگوآ و باربودا

 

اخذ شهروندی سنت کیتس و نویس

سنت کیتس و نویس یکی دیگر از کشورهای منطقه حوزه دریای کارائیب است که بعلت ویرانی گسترده در اثر طوفان در سال های اخیر، مبلغ مورد نیاز برای اخذ شهروندی را تعدیل کرده است. به طور خلاصه اخذ شهروندی سنت کیتس و نویس از 4 روش امکان پذیر می باشد:

- پرداخت 150 هزار دلار به صورت غیر قابل استرداد به صندوق SGF که به رشد کلیه بخش های اقتصاد این کشور کمک می کند، برای اخذ شهروندی خود فرد متقاضی، به علاوه 25 هزار دلار برای همسر وی و 10 هزار دلار برای هر متقاضی اضافی دیگر.

- پرداخت 250 هزار دلار به صورت غیر قابل استرداد به صندوق توسعه صنایع جایگزین و اقتصاد این کشور، برای اخذ شهروندی برای خود شخص متفاضی.

- پرداخت 300 هزار دلار به صورت غیر قابل استرداد به SIDF برای فرد متقاضی و سه نفر همراه وی، به علاوه 25 هزار دلار برای هر نفر اضافه.

- سرمایه گذاری به مبلغ حداقل 200 هزار دلار در املاک و مستغلات در این کشور با این شرط که متقاضی تا 7 سال اجازه فروش ملک خود را ندارد، یا سرمایه گذاری به مبلغ حداقل 400 هزار دلار در بخش املاک و مستغلات به شرط اینکه متقاضی تا 5 سال مجاز به فروش ملک خود نخواهد بود.

 

اخذ شهروندی گرانادا

برخی کشور گرانادا را با شهری در کشور اسپانیا به همین نام اشتباه می گیرند. این کشور در منطقه حوزه دریای کارائیب قرار دارد و برای اخذ شهروندی گرانادا 2 روش موجود می باشد که عبارتند از:

- پرداخت مبلغ 150 هزار دلار به صندوق ملی این کشور.

- سرمایه گذاری به ارزش حداقل 350 هزار دلار در املاک و مستغلات در این کشور.

 

اخذ شهروندی سنت لوسیا

این کشور حوزه دریای کارائیب نیز از کشورهای ارائه دهنده برنامه فروش پاسپورت می باشد. اخذ شهروندی سنت لوسیا می تواند از هر یک از 3 راه ذیل ممکن شود:

- پرداخت مبلغ حداقل 100 هزار دلار به صندوق ملی اقتصادی این کشور

- سرمایه گذاری حداقل 300 هزار دلاری در توسعه املاک و مستغلات در این کشور

- سرمایه گذاری حداقل 3.5 میلیون دلاری در یک پروژه ای که قبلا موافقت اصولی دریافت کرده است

 

اخذ شهروندی ایالات متحده آمریکا

امکان اخذ شهروندی ایالات متحده آمریکا هم وجود دارد و این کشور نیز از کشورهایی که در ازای دریافت پول تابعیت می دهند، به شمار می رود. این کشور برای اخذ پاسپورت دوم یکی از گزینه های مناسب به شمار می رود. به طور کلی می توان گفت از یکی از دو روش زیر می توان برای اخذ شهروندی ایالات متحده آمریکا اقدام نمود:

- سرمایه گذاری در مناطق روستایی این کشور و یا مناطقی که نرخ بیکاری بالایی دارند به میزان 500 هزار دلار و ایجاد حداقل 10 فرصت شغلی در این مناطق.

- سرمایه گذاری 1 میلیون دلاری به صورت مستقیم در شرکت های تجاری این کشور

 

اخذ شهروندی کانادا

همان طور که پیش تر نیز ذکر شد، کشورهایی که در ازای دریافت پول تابعیت می دهند، فقط کشورهایی که با بحران مالی و مشکلات اقتصادی دست و پنجه گرم می کنند، نیستند و بهترین کشورهای دنیا برای مهاجران مانند کشور کانادا نیز ارائه دهنده این امکان ویژه می باشند. اخذ شهروندی کانادا نیز از طریق سرمایه گذاری امکانپذیر می باشد و این کشور نیز برای جذب سرمایه افراد ثروتمند، درها را باز گذاشته است. این افراد باید ثابت کنند که دارای حسن سابقه تجاری هستند و پیش تر نیز مدیریت تجاری موفقی را در سابقه خود حداقل برای مدت دو سال داشته باشند. ثروت فرد متقاضی و همسرش روی هم حداقل باید به میزان 1.6 میلیون دلار باشد. تایید از نظر سیستم امنیتی این کشور و گذراندن تست های سلامت جسمی نیز از دیگر شرایط اخذ شهروندی کانادا به شمار می رود. میزان سرمایه گذاری لازم برای اخذ شهروندی کانادا می بایست حداقل 800 هزار دلار باشد که به برنامه سرمایه گذاری مهاجران فدرال شهرت دارد.

 

کدام کشورهای اروپایی در ازای دریافت پول شهروندی و پاسپورت دوم می دهند؟

اما در پاسخ به سوال اصلی این مطلب که کدام کشورها پاسپورت می فروشند؟ لازم است ذکر کنیم که حتی کشورهای اروپایی هم در ازای دریافت پول و جذب سرمایه اقدام به فروش پاسپورت می نمایند. حتی در میان این کشورها می توان نام برخی از کشورهای توسعه یافته و برتر این قاره را نیز ملاحظه نمود. در ادامه شرح می دهیم که کدام کشورهای اروپایی در ازای دریافت پول شهروندی و پاسپورت دوم می دهند؟

 

اخذ پاسپورت لتونی

امکان اخذ پاسپورت لتونی بعنوان یک کشور اروپایی نیز جذابیت های خاص خود را می تواند داشته باشد. به منظور اخذ پاسپورت لتونی می بایست حداقل 286 هزار یورو را در یک موسسه اعتباری در این کشور به مدت 5 سال سرمایه گذاری نمود، یا اینکه به عنوان یک شهروند خارجی اقدام به سرمایه گذاری حداقل 36 هزار دلاری در سهام نموده و سال بعد نیز حداقل 28600 یوروی دیگر نیز پرداخت کرد. در هر یک از این دو صورت، فرد متقاضی پس از 5 سال این امکان را می یابد که برای اخذ پاسپورت لتونی تقاضا دهد و به اخذ شهروندی لتونی نایل آید. البته این مهم در صورتی اتفاق می افتد که فرد متقاضی بتواند بر زبان لتونیایی مسلط شود و مدرک زبان این کشور را نیز دریافت کند که کار نسبتا دشواری است.

 

اخذ پاسپورت مولداوی

کشور اروپایی مولداوی که در شرق این قاره واقع است، در زمره کشورهایی که در ازای دریافت پول تابعیت می دهند، قرار می گیرند. به منظور اخذ پاسپورت مولداوی باید از طریق سرمایه گذاری بدین صورت عمل کرد:

مشارکت در صندوق سرمایه گذاری دولتی مولداوی با پرداخت 100 هزار یورو به صورت غیر قابل استرداد برای اخذ پاسپورت مولداوی برای 1 نفر، به علاوه 35 هزار یورو برای ارائه دهندگان خدمات و آژانس ها، 6000 یورو هزینه های مربوط به شرکت، 5000 یورو برای دولت این کشور و 300 یورو جهت گذرنامه بیومتریک.

 

اخذ شهروندی یونان

همان طور که می دانیم یونان نیز از روش های مختلفی به اعطای اقامت و در نهایت تابعیت اقدام می کند. یکی از این روش ها برای اخذ شهروندی یونان سرمایه گذاری حداقل 250 هزار دلاری در املاک و مستغلات یا همان ویزای طلایی یونان است که در مطلبی دیگر که لینک آن را در ذیل قرار داده ایم به طور کامل می توانید با شرایط آن آشنایی کافی به دست آورید:

ویزای طلایی یونان

 

اخذ شهروندی پرتغال

پرتغال نیز یکی از کشورهای اروپایی است که در ازای سرمایه گذاری به اعطای اقامت و تابعیت اقدام می ورزد و به مانند یونان، اخذ شهروندی پرتغال نیز همه ساله متقاضیان بسیاری دارد. یکی از اصلی ترین و محبوب ترین روش های اخذ شهروندی پرتغال، ویزای طلایی این کشور است. در این روش اخذ شهروندی پرتغال، متقاضی در ابتدا و پس از انجام سرمایه گذاری در این کشور، می تواند اقامت یک ساله دریافت کند و سپس در فواصل دو ساله تمدید می گردد و در نهایت در پایان 6 سال متفاضی می تواند پاسپورت دوم پرتغالی خود را دریافت کند. جهت آشنایی بیشتر با شرایط و مزایای اخذ ویزای طلایی این کشور و مطالعه اطلاعات مشروح در این زمینه از لینک زیر دیدن فرمایید:

ویزای طلایی پرتغال

 

اخذ شهروندی مونته نگرو

کشور مونتع نگرو از کشورهای استقلال یافته از یوگوسلاوی می باشد که تا چند سال قبل هم به عنوان صربستان و مونته نگرو شناخته می شد و بعدا به عنوان یک کشور مستقل شناخته شد. این کشور نیز برای جذب سرمایه و توسعه زیرساخت ها، از جمله کشورهایی که در ازای دریافت پول تابعیت می دهند به شمار می رود. به طور اجمالی می توان گفت از دو طریق می توان برای اخذ شهروندی مونته نگرو اقدام نمود:

- سرمایه گذاری در توسعه زیرساختهای دولت در شمال این کشور به مبلغ 250 هزار یورو

- سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های دولت در جنوب این کشور به مبلعغ 450 هزار یورو

 

اخذ شهروندی اسپانیا

کشور زیبا و توریستی اسپانیا در قاره اروپا از بهترین گزینه ها برای اخذ پاسپورت دوم به شمار می رود. این کشور نیز از کشورهایی است که در قبال سرمایه گذاری، اقدام به اعطای شهروندی و تابعیت به افراد متقاضی می نمایند. یکی از روش های اخذ شهروندی اسپانیا ویزای طلایی این کشور می باشد که از متد برای متقاضی امکان اخذ شهروندی اسپانیا را میسر می کند:

- سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در این کشور حداقل به مبلغ 500 هزار یورو

- سرمایه گذاری در سهام شرکت های این کشور حداقل به میزان 1 میلیون یورو

- سپرده گذاری حداقل یک میلیون یورویی در بانک های اسپانیا

- سرمایه گذاره در اوراق قرضه این کشور حداقل به میزان 2 میلیون یورو

در هر یک از این سیستم ها بعد از 5 سال داشتن اقامت به صورت سالانه، متقاضی امکان درخواست برای اخذ اقامت دائم اسپانیا را خواهد داشت. در پایان 10 سال نیز می تواند برای اخذ شهروندی و پاسپورت کشور اسپانیا تقاضا دهد.

 

اخذ شهروندی بلغارستان

بر اساس قوانین کشور بلغارستان به منظور اخذ شهروندی بلغارستان، فرد متقاضی می بایست 1 میلیون لو بلغارستان را در اوراق قرضه تضمین شده دولتی این کشور سرمایه گذاری کند. جهت آشنایی بیشتر با شرایط و مزایای اخذ شهروندی بلغارستان این کشور و مطالعه اطلاعات مشروح در این زمینه از لینک زیر دیدن فرمایید:

اخذ پاسپورت بلغارستان

 

اخذ شهروندی ترکیه

ترکیه همسایه غربی کشورمان نیز از جمله کشورهای زمره کشورهایی که در ازای دریافت پول تابعیت می دهند، طبقه بندی می شود. این کشور برای جذب سرمایه برنامه های گسترده ای دارد و یکی از این برنامه ها ایجاد مشوق هایی همچون امکان اخذ اقامت و شهروندی از طریق سرمایه گذاری در این کشور است. خریداری ملک به مبلغ حداقل 250 هزار دلار می تواند موجب اخذ شهروندی ترکیه برای افراد متقاضی شود که این روش مرسوم ترین و مورد استقبال ترین روش اخذ شهروندی ترکیه به شمار می رود. اما روش های دیگری هم برای اخذ شهروندی ترکیه وجود دارد. یکی از آن ها سپرده گذاری در بانک های ترکیه است که حداقل باید این میزان 3 میلیون دلار باشد. سرمایه گذاری در اوراق قرضه این کشور نیز راه دیگر اخذ شهروندی ترکیه می باشد که برای این روش نیز به لااقل 3 میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز است. روش دیگری هم برای این موضوع وجود دارد و آن ایجاد 100 شغل در بازار کار ترکیه است.

 

اخذ شهروندی مالتا

کشور مالتا نیز بعنوان یکی از کشورهای بسیار عالی برای مهاجرت، از جمله کشورهایی که در ازای دریافت پول تابعیت می دهند، می باشد. در حال حاضر برای اخذ شهروندی مالتا، روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش ها از طریق پرداخت 650 هزار یورو به عنوان سرمایه گذاری بدون بازگشت در صندوق توسعه ملی و اجتماعی این کشور است. روش دیگر اخذ شهروندی مالتا، خریداری سهام و یا اوراق قرضه این کشور به ارزش حداقل 150 هزار یوروست. البته اخذ شهروندی مالتا از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات نیز ممکن می باشد و بدین صورت است که فرد با خرید ملک با سرمایه گذاری حداقل 350 هزار یورو یا اجاره ملک با حداقل 16 هزار یورو و نگهداری ملک خریداری شده یا اجاره شده به مدت 5 سال، می تواند به اخذ شهروندی مالتا نایل آید. در لینک زیر می توانید به تفصیل با روش های اخذ شهروندی مالتا آشنا شوید:

اخذ پاسپورت مالتا

 

اخذ شهروندی قبرس

قبرس کشور زیبا و توریستی منطقه مدیترانه نیز برای جذب سرمایه برنامه های مشوق زیادی از جمله امکان اخذ شهروندی قبرس در صورت سرمایه گذاری را ارائه داده است. در حال حاضر سه نوع سرمایه گذاری توسط دولت این کشور تعریف شده که بر اساس آنان متاقضی می تواند به اخذ شهروندی قبرس نایل آید:

- سرمایه گذاری در املاک و مستغلات این کشور به میزان حداقل 2 میلیون یورو

- سرمایه گذاری در شرکت های مستقر در این کشور به میزان حداقل 2 میلیون یورو

- سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری جایگزین به میزان حداقل 2 میلیون یورو

برای مطالعه مشروح شرایط و مزایای اخذ شهروندی قبرس روی لینک زیر کلیک فرموده و مطلب ویژه در ارتباط با این کشور را مطالعه فرمایید:

اخذ پاسپورت قبرس

 

اخذ شهروندی بریتانیا

از محبوب ترین برنامه های اخذ شهروندی بریتانیا، ویزای سرمایه گذاری این کشور است که فرد متقاضی برای دستیابی به آن می بایست حداقل 2 میلیون یورو در اقتصاد بریتانیا سرمایه گذاری شود. این سرمایه گذاری می تواند در خرید سهام کمپانی های تجاری فعال و ثبت شده در این کشور و همچنین خرید اوراق قرضه دولتی باشد. از شرایط اخذ شهروندی بریتانیا از طریق سرمایه گذاری، حداقل سن 18 سال و داشتن تابعیت کشوری خارج از اتحادیه اروپا و سوئیس است. بر اساس ویزای سرمایه گذاری بریتانیا، فرد سرمایه گذار می تواند 3 سال و 4 ماه در بریتانیا اقامت کند و در پایان این مدت، این اقامت 2 سال دیگر نیز تمدید می گردد. در پایان 5 سال اقامت در بریتانیا، فرد متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور تقاضا دهد. پس از 6 سال اقامت در این کشور نیز امکان اخذ شهروندی بریتانیا و دریافت پاسپورت این کشور برای متقاضی وجود خواهد داشت.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در سراسر نقاط دنیا آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت دایم و اخذ پاسپورت و شهروندی کشورهای مختلف دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما
  • کدام کشورها پاسپورت می فروشند؟
  • کشورهایی که در ازای دریافت پول تابعیت می دهند
  • کدام کشورهای اروپایی در ازای دریافت پول شهروندی و پاسپورت دوم می دهند؟



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top