info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در نیوزلند

نیوزلند  در سال های اخیر گام های سریعی را در مسیر توسعه برداشته و برای دستیابی به توسعه پایدار به نیروی کار متخصص  نیاز مبرمی داشته، از این رو به عنوان یکی از مقاصد محبوب مهاجرت برای نیروهای کار متخصص از سراسر جهان شناخته شده است. همچنین این کشور زیبا و آرام امکان مهاجرت برای افراد ثروتمند که قصد سرمایه گذاری در ثبت شرکت، خرید ملک و ... در این کشور را دارند نیز شرایط مناسبی فراهم کرده است. همچنین این کشور به عنوان یکی از مقاصد محبوب مهاجرت تحصیلی نیز محسوب می شود. با وجود بالا بودن هزینه تحصیل در نیوزلند، بعلت بالا بودن اعتبار دانشگاه ها و کیفیت بالای تحصیل در این کشور، بعلت امکان دستیابی به آینده شغلی بسیار درخشان پس از تحصیل در دانشگاه های این کشور، بسیاری همه ساله مشتاق ورود به دوره های تحصیلی در دانشگاه های این کشور هستند. برای تمامی گروه های ذکر شده آشنایی با هزینه زندگی در نیوزلند می تواند بسیار کاربردی باشد که در این مطلب به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.



در ابتدای امر باید ذکر کنیم که هزینه زندگی در نیوزلند همانند سایر کشورهای انگلیسی زبان به هیچ وجه پایین نیست و این کشور را می توان به طور قطع از کشورهای گران به حساب آورد. از این رو افرادی که به ویژه از طریق ویزای دانشجویی و ویزای کار و جستجوی کار وارد این کشور می شوند، با تنگناهای مالی قابل توجهی مواجه خواهند بود. می دانیم که به طور کلی دانشجویان برای تحصیل در کشورهای دیگر با شرایط آسانی روبرو نیستند و با توجه به بالا بودن شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در نیوزلند، با وجود امکان کار دانشجویی و اخذ بورسیه، روبرو شدن با تنگنای مالی برای آنان اجتناب ناپذیر است و از قبل باید به تمامی این موارد اندیشیده باشند. با این وجود، آینده شغلی پس از تحصیل در نیوزلند به حدی روشن است که عده زیادی این سختی ها را به جان می خرند. فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور علاوه بر داشتن شانس کار در بازار کار بسیار مناسب خود این کشور، امکان ورود به بازار کار استرالیا را نیز بدون معادل سازی مدارک تحصیلی خواهند داشت. این مورد حتی برای فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی از دانشگاه های نیوزلند نیز صدق می کند.

افرادی که با انواع ویزای کار به ویژه ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار وارد نیوزلند می شوند نیز به خصوص در ابتدای امر که هنوز کار پیدا نکرده و به ثبات مالی در کشور جدید نرسیده اند، با تنگناهای مالی شدیدی مواجه هستند، زیرا هزینه زندگی در نیوزلند به هیچ وجه پایین نیست. اما اگر از قبل برنامه ریزی کرده و با پشتوانه مناسبی برای این دوره سخت به کشور نیوزلند وارد شده باشند، می توانند این دوره را گذرانده و کم کم به ثبات مالی رسیده و زندگی مناسبی در این کشور برای خود بسازند.

 

هزینه زندگی در نیوزلند 2021

هزینه زندگی در نیوزلند در سال 2021 نیز مانند سال های قبل از اغلب کشورهای دیگر اروپا بالاتر بوده و تقریبا نزدیک به کشورهای انگلیسی زبانی همچون استرالیا است. به طور مثال فاصله قابل توجهی میان هزینه زندگی در این کشور با هزینه زندگی در اسپانیا، پرتغال و یونان وجود دارد. فاکتورهای متعددی مجموعا هزینه زندگی در نیوزلند 2021 را تشکیل می دهند که طبیعتا شهر محل زندگی و سبک زندگی افراد، اصلی ترین فاکتورها در این زمینه محسوب می شوند. در این بخش از مطلب به تفکیک، فاکتورهای تشکیل دهنده هزینه زندگی در نیوزلند 2021 را خدمتتان تشریح می کنیم که می تواند برای مشتاقان اخذ اقامت نیوزلند از طرق مختلف به ویژه کار و تحصیل، مفید باشد.

 

هزینه اجاره خانه در نیوزلند

هزینه اجاره خانه در نیوزلند نیز مانند اکثر کشورهای دنیا، بخش نسبتا قابل توجهی از سبد هزینه خانوار را تشکیل می دهد. همین بخش از هزینه زندگی در نیوزلند به طور واضح تفاوت سطح هزینه های زندگی در این کشور را با اکثر از کشورهای اروپایی، به عنوان مثال هزینه زندگی در آلمان را نمایان می سازد. با ذکر مثال هایی در جدول زیر، هزینه اجاره خانه در نیوزلند، خدمتتان شرح داده می شود:

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

حدود 1712 دلار در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر

حدود 1398 دلار در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

حدود 3042 دلار در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر

حدود 2289 دلار در ماه

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

حدود 8615 دلار

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهر

حدود 6270 دلار

 

هزینه خورد و خوراک در نیوزلند

هزینه خورد و خوراک در نیوزلند نیز مانند اکثر کشورهای دنیا، در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است باید در نظر داشت این هزینه برای افرادی که در این کشور مشغول به کار هستند، چندان بالا نیست و تناسب بالایی بین هزینه های زندگی و درآمد در این کشور برقرار است.. هزینه خورد و خوراک در نیوزلند در صورتی که خرید از فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف که در این کشور فراوانند، انجام شود، بسیار به صرفه خواهد بود. برخی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده هزینه خورد و خوراک در نیوزلند عبارتند از:

1 قرص نان

2.88 دلار

1 کیلو برنج

2.91 دلار

12 عدد تخم مرغ

حدود 5.61 دلار

1 کیلو پنیر

حدود 9.90 دلار

1 کیلو گوشت قرمز (گوشت گاو)

حدود 16.20 دلار

1 کیلو سینه مرغ

حدود 14.58 دلار

1 لیتر شیر

حدود 2.58 دلار

1 کیلو موز

حدود 3.12 دلار

1 کیلو پرتقال

حدود 3.87 دلار

1  کیلو سیب

حدود 3.63 دلار

1 کیلو گوجه فرنگی

حدود 5.92 دلار

1 کیلو پیاز

حدود 2.82 دلار

1 کیلو سیب زمینی

حدود 2.85 دلار

1 سر کاهو

حدود 2.70 دلار

 

هزینه یک وعده غذا در رستوران معمولی در این کشور حدود 16 دلار و یک غذای دو نفره در رستوران متوسط 85 دلار است. هزینه یک وعده غذا در رستوران های زنجیره ای مک دونالد حدود 10 دلار، یک بطری 0.33 لیتری نوشابه پپسی یا کوکا کولا 3.14 دلار، یک بطری آب 0.33 لیتری حدود 2.86 دلار و هزینه کاپوچینو نیز 4.85 دلار می باشد.

 

هزینه حمل و نقل در نیوزلند

درست مانند اغلب کشورهای پیشرفته دنیا، در نیوزلند نیز استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی به صرفه تر است و مردم نیز از این امکانات استقبال فراوانی می کنند که این امر موجب کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز شده است. همان طور که ذکر شد، در صورتی که افراد از وسایل عمومی استفاده کننده، هزینه حمل و نقل در نیوزلند، ماهانه رقمی چندان زیاد را برای آنان در بر نخواهد داشت. پارامترهای تشکیل دهنده هزینه حمل و نقل در نیوزلند عبارتند از:

هزینه 1 لیتر بنزین

حدود 1.88 دلار

بلیط 1 طرفه مترو و حمل و نقل عمومی

حدود 4.50 دلار

بلیط 1 ماهه مترو و حمل و نقل عمومی

حدود 140 دلار

هزینه سوار شدن در تاکسی

حدود 3 دلار

کرایه تاکسی به ازای پیمایش هر کیلومتر

حدود 3 دلار

کرایه تاکسی به ازای 1 ساعت انتظار

حدود 52 دلار

 

هزینه پوشاک در نیوزلند

هزینه پوشاک در نیوزلند نیز مانند سایر کشورهای دنیا، کاملا به سبک زندگی افراد وابسته است و افرادی که بخواهند از پوشاک تولید برندهای معروف کرده اند، قطعا بخش بیشتری از هزینه زندگی در نیوزلند 2021 را برای این کار اختصاص داده اند. اما میانگین هزینه پوشاک در نیوزلند به شرح زیر است:

یک جفت کفش کتانی

حدود 147 دلار

یک عدد تیشرت تابستانی ارائه شده در فروشگاه زنجیره ای

حدود 68 دلار

شلوار مردانه

حدود 109 دلار

 

درآمد در نیوزلند

باید در نظر داشت، افرادی که دوره سخت تحصیل و همچنین کاریابی در این کشور را با موفقیت طی کرده و با پیدا کردن یک کار، در این کشور مقیم شده و به ثبات مالی برسند، آینده بسیار با ثباتی را برای خود رقم خواهند زد. میزان درآمد در نیوزلند نسبت به اکثر کشورهای اروپایی به طور قابل توجهی بالاتر است شاید بتوان آن را نزدیک به هزینه زندگی در انگلیس تخمین زد. همچنین میزان درآمد در این کشور، نسبت به هزینه زندگی در نیوزلند نیز تناسب خوبی دارد. در حقیقت تمامی سختی ها و تنگناهای مالی دوران تحصیل و کاریابی در نیوزلند، به این علت است که دانشجویان و افرادی که مشغول کاریابی در این کشور هستند از یک شغل تمام وقت در این کشور برخوردار نیستند. اما افرادی که پس از گذراندن سختی های ذکر شده، یک کار تمام وقت در این کشور پیدا می کنند، درآمدشان کاملا کفاف هزینه های زندگیشان را خواهد داد.

به طور میانگین، درآمد در نیوزلند برای نیروی کار مرد نسبت به نیروی کار زن، بالاتر است. حداقل درآمد در نیوزلند در سال 2020، ماهانه 3702 دلار (پس از کسر مالیات و سایر کسورات قانونی) است.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و تحصیل و اقامت نیوزلند و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در نیوزلند



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top