info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای تایر 4 انگلیس

انگلیس یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی در دنیا به شکار می رود و همه ساله عده زیادی از جوانان از سراسر دنیا برای تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور اپلای می کنند. مشتاقان تحصیل یا ادامه تحصیل در این کشور که تابعیت این کشور و کشورهای منطقه اقتصادی اروپا را ندارند، باید ویزای تحصیلی انگلستان که با نام ویزای تایر 4 انگلیس شناخته می شود را دریافت کنند. برای دریافت آن، در گام اول باید یک پذیرش تحصیلی از موسسات آموزشی معتبر یا دانشگاههای این کشور اخذ شود. بر اساس شرایط ویزای تایر 4 انگلیس، دانشجویان و دانش آموزانی که وارد این کشور می شوند، می بایست حداقل 15 ساعت در هفته را به تحصیل مشغول باشند.



ویزای تایر 4 انگلیس هم برای دانش آموزان و هم برای دانشجویان مشتاق تحصیل در این کشور صادر می شود. همچنین افرادی که قصد دارند دوره های کوتاه مدت کالج و آموزش زبان در انگلستان را بگذرانند نیز از برنامه ویزای تایر 4 انگلیس استفاده می کنند. 3 ماه پیش از آغاز دوره تحصیلی در این کشور، می توان برای اخذ ویزای تایر 4 اقدام کرد. برای هر یک از این سه دسته شرایط خاصی در نظر گرفته شده که در ادامه بیشتر به آن ها اشاره خواهیم نمود.

 

ویزای دانش آموزی انگلیس

برای دانش آموزان 4 تا 17 ساله که قصد ورود به انگلیس و تحصیل در این کشور را دارند، ویزای دانش آموزی انگلیس یا Tier 4 child طراحی شده و این امکان را در اختیار آن ها قرار می دهد که به تحصیل از مقطع پیش دبستانی تا دبیرستان در کشور انگلستان مشغول شوند. ویزای افراد زیر ۱۶ سال،  نهایتا برای مدت ۶ سال به علاوه ۴ ماه اضافه صادر می ‌گردد. ویزای افراد ۱۶ تا ۱۷ سال، تا نهایتا سه سال به علاوه ۴ ماه اضافه صادر می گردد.

هزینه‌ اپلای برای هر دانش ‌آموز که از خارج از بریتانیا اقدام می ‌کند، مبلغ 335 پوند است. همچنین هزینه‌ بیمه سلامت برای ایرانیان به ازای هر سال تحصیلی، حدود 225 پوند است. اما اگر مدت اقامت دانش آموز، 13 ماه و یا کمتر باشد، این هزینه به 150 پوند کاهش پیدا خواهد کرد.

نکته مهم این است که دارندگان ویزای دانش آموزی انگلیس که 16 سال و بالاتر سن دارند، می توانند تا حداکثر 10 ساعت در هفته در حین زمان تحصیل، به کار پاره وقت مشغول شوند. در دوره های تعطیلات نیز این افراد می توانند به صورت تمام وقت به کار مشغول شده و بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را بدست آورند.

 

ویزای دانشجویی انگلیس

افراد بالای 17 سال که قصد دارند به دوره های تحصیل دانشگاهی در دانشگاه ها و کالج های انگلیس وارد شوند، باید ویزای دانشجویی انگلیس یا Tier 4 general را دریافت کنند که همانند ویزای دانش آموزی انگلیس، زیر مجموعه ای از ویزای تایر 4 انگلیس به حساب می آید. مشاقان اخذ ویزای دانشجویی انگلیس باید حتما مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6 یا بالاتر و یا معادل آن در سایر آزمون های معتبر زبان انگلیسی همچون آیلتس را داشته باشند.

از اصلی ترین مزایای ویزای دانشجویی انگلیس که بخشی از ویزای تایر 4 انگلیس به حساب می آید، امکان اخذ ویزای کار پس از اتمام دوره تحصیل در این کشور است که ویزای کار این کشور نیز دارای انواع بسیار مختلفی بوده و زیرمجموعه ویزای تایر 2 انگلیس تعریف می شود. علاوه بر این به علت بالا بودن رتبه و اعتبار دانشگاه های انگلیس، فارغ التحصیلان آن ها علاوه بر داشتن شانس کار و در نهایت اخذ اقامت دائم انگلیس، شانس کار در کشورهای پیشرفته دیگری چون آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند را نیز به دست خواهند آورد.

 

ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلیس

برای داوطلبان شرکت در دوره های کوتاه مدت کالج و همچنین دوره های یادگیری زبان انگلیسی در این کشور، ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلیس که به نام Student Visitor نیز معروف است، صادر می شود و نهایتا 11 ماه اعتبار دارد. در پایان دوره 11 ماهه ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلیس، این افراد نباید به هیچ وجه در خاک انگلستان حضور داشته باشند و باید حتما پیش از منقضی شدن مدت زمان ویزا، این کشور را ترک کنند، زیرا به هیچ وجه این ویزا قابل تمدید نیست.

اگر دوره آموزشی که داوطلب قصد شرکت در آن را دارد، دوره تحصیل درباره دانش زبان انگلیسی باشد، وی باید حداقل 18 سال داشته و برای دریافت ویزای 11 ماهه، از یکی از مؤسسات تعلیم زبان انگلیسی پذیرش دریافت کرده باشد. دوره‌ های ترکیبی که شامل تحصیل زبان انگلیسی همراه با تحصیل در زمینۀ اصلی هستند، در این بخش قرار نخواهند گرفت. هزینه اپلای برای ویزای 6 ماهه 93 پوند و برای ویزای 11 ماهه 179 پوند خواهد بود.

نکته مهم دیگر این است که افراد دارای ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلیس، اجازه ثبت نام در مدارس و دانشگاههای دولتی انگلیس را نداشته و در دوره حضور خود در این کشور، اجازه کار حتی به صورت پاره وقت را نیز در این کشور نخواهند داشت. همچنین برای این افراد، اجازه بردن همراه و اعضای درجه یک خانواده به کشور انگلیس نیز وجود ندارد.

 

شرایط اخذ اقامت تحصیلی انگلیس

از اصلی ترین شرایط اخذ اقامت تحصیلی انگلیس یا ویزای تایر 4 انگلیس، داشتن پذیرش تحصیلی برای یک دوره آموزشی از یکی از موسسات آموزشی کشور انگلستان که دارای لیسانس ویزای تایر 4 است، می باشد. دیگر مورد از شرایط اخذ اقامت تحصیلی انگلیس، داشتن تمکن کافی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور است که با ارائه پرینت حساب بانکی به اثبات می رسد. همچنین مشتاقان تحصیل در انگلیس از طریق ارائه پرینت حساب بانکی باید اثبات کنند که هزینه بازگشت خود از انگلیس را نیز دارند.

برای افراد زیر 18 سال (4 تا 17 ساله) که قصد دارند ویزای دانش آموزی انگلیس را دریافت کنند، علاوه بر داشتن پذیرش تحصیلی از یک مدرسه یا کالج غیر انتفاعی در کشور انگلیس، داشتن پرینت حساب بانکی جهت اثبات تمکن کافی برای پرداخت هزینه های مدرسه و اقامت، داشتن رضایت نامه از قیم و والدین نیز الزامیست.

برای اخذ ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلیس، داوطلبان باید از یکی از موسسات خصوصی این کشور برای شرکت در یک دوره آموزشی دعوت نامه و پذیرش داشته باشند. همچنین این افراد باید مانند دانشجویان و دانش آموزان، پرینت حساب بانکی ارائه کنند تا اثبات کنند هزینه های تحصیل و زندگی خود در کشور انگلستان را دارا می باشند و همچنین هزینه بازگشت از انگلیس به کشور خود را دارند.

 

ویزای والدین دانش آموزان در انگلستان

والدین افرادی زیر 12 سالی که در حالی تحصیل در آموزشگاه های خصوصی کشور انگلیس به صورت روزانه هستند و در کشوری خارج از منطقه اقتصادی اروپا مقیمند، می توانند ویزای والدین دانش آموزان در انگلستان یا Parent of a Tier 4 Child Visa را دریافت نموده و فرزند خود را در این کشور همراهی نمایند. هزینه اقدام برای اخذ ویزای گاردین انگلستان به ازای هر کدام از والدین، 496 پوند است. مدت این ویزا معمولا به صورت 6 یا 12 ماهه صادر می شود. اما در صورتی که فرزند فرد متقاضی ویزا در طی 12 ماه آینده به سن 12 سال برسد و یا دوره تحصیل فرزند فرد متقاضی در انگلیس در طی 12 ماه آینده به پایان برسد، ویزای وی یا تمدید نمی شود و یا ویزایی با مدت زمان اعتبار کوتاه تر به وی اعطا می گردد. در غیر این صورت فرد متقاضی می تواند ویزای والدین دانش آموزان در انگلستان را برای مدت 6 تا 12 ماه دیگر تمدید نماید.

نکته مهم این است که امکان تغییر ویزای والدین دانش آموزان در انگلستان به سایر ویزاهای اقامت در این کشور وجود ندارد و پس از اتمام اعتبار ویزا، فرد باید حتما خاک انگلستان را ترک کرده باشد. همچنین امکان کار در انگلیس نیز برای والدینی که برای همراهی فرزند خود در این کشور حضور دارند نیز وجود ندارد و به هیچ وجه نمی توان ویزای والدین دانش آموزان را به ویزاهایی مانند ویزای اسکیل ورکر انگلیس تبدیل کرده و اجازه کار در این کشور را بدست آورد.

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که هر یک از والدین برای دریافت ویزای والدین دانش آموزان در انگلستان که زیرمجموعه ویزای تایر 4 انگلیس است، باید به صورت انفرادی اقدام نمایند. هر یک از والدین در صورت دریافت ویزا این امکان را بدست نمی آورد که سایر اعضای خانواده را با خود به انگلستان بیاورد. همچنین والدین دانش آموزان در صورتی که از این طریق وارد انگلیس شوند، واجد شرایط دریافت Public funds نیز نخواهند بود.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا به ویژه ویزای دانشجویی و اقامت دایم انگلیس و همچنین اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • ویزای تایر 4 انگلیس



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top