info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

انواع فلوشیپ های دندانپزشکی

امروزه در تمامی دنیا موضوع بهداشت و درمان و سلامت به یکی از مهم ترین مسائل مورد توجه تبدیل شده است. علم پزشکی و دندانپزشکی امروزه بشدت تخصصی شده و برای هر نوع اختلالی، کارهای درمانی اختصاصی متعددی صورت می گیرد. برای تسلط بیشتر پزشکان و دندانپزشکان به موارد تخصصی زیرمجموعه تخصص خود معمولا شرکت در دوره های فلوشیپ پزشکی و دندانپزشکی یک راه بسیار عالی است. در زمینه دندانپزشکی که مرتب روش ها و تجهیزات پیشرفته تری برای درمان بیماری های دهان و دندان ارائه می شود، شرکت در دوره های انواع فلوشیپ های دندانپزشکی برای دندانپزشکان می تواند بسیار کاربردی باشد.



انواع تخصص های دندانپزشکی

در این مطلب قصد داریم به معرفی دوره های فلوشیپ دندانپزشکی بپردازیم. اما باید در نظر داشت که دندانپزشکان برای ورود به دوره های فلوشیپ دندانپزشکی، باید در یکی از رشته های دندانپزشکی تخصص گرفته باشند که فلوشیپ یکی از شاخه های اصلی آن تخصص را بگذرانند. برخی از اصلی ترین انواع تخصص های دندانپزشکی عبارتند از:

تخصص جراحی فک و دندان

تخصص رادیولوژی فک و صورت

تخصص ارتودنسی

تخصص اطفال

تخصص ترمیمی

تخصص درمان ریشه یا اندودانتیست

تخصص جراحی لثه و ایمپلنت یا پریودانتیست

تخصص پروتزهای دندان و ایمپلنت یا پروستودانتیست

تخصص آسیب شناسی فک و صورت یا پاتولوژیست

تخصص بیماری های دهانی

 

فلوشیپ دندانپزشکی چیست؟

همانند فلوشیپ پزشکی، بسیاری به درستی نمی دانند فلوشیپ دندانپزشکی چیست؟ به طور معمول رویه بدین منوال است که هر دندانپزشک که در زمینه ای خاص از دندانپزشکی تخصص می گیرد، در یکی از مباحث اصلی زیرشاخه تخصص خود دوره ای بین 3 ماه تا 2 سال بسته به دانشگاه علوم پزشکی برگزار کننده و استاد مربوطه باید بگذراند که دوره فلوشیپ دندانپزشکی نامیده می شود. دوره های فلوشیپ دندانپزشکی در انگلیس، اتریش، آلمان، فرانسه، استرالیا، کانادا، نیوزلند و سایر کشورها دنیا برگزار می گردد و دندانپزشکان برای آشنایی با آخرین تکنیک های روز در تخصص خود و همچنین مدرن ترین تجهیزات پزشکی مورد استفاده در تخصص شان، ترجیح می دهند یکی از این کشورهای مدرن و پیشرفته را برای گذراندن دوره های فلوشیپ انتخاب نمایند.

 

دوره های فلوشیپ دندانپزشکی

همان طور که عرض شد انواع فلوشیپ های دندانپزشکی وجود دارد که دوره های آن ها در دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر دنیا ارائه می گردد. معروف ترین دوره های فلوشیپ دندانپزشکی که در دانشگاه های علوم پزشکی ارائه می گردد، عبارتند از:

- دوره فلوشیپ پروتز فک و صورت

- دوره فلوشیپ ایمپلنت (معمولا بین 12 تا 18 ماه به طول می انجامد)

- دوره فلوشیپ ارتودنسی جراحی یا ارتوسرجری

- دوره فلوشیپ میکرو جراحی

 

شرایط شرکت در دوره های فلوشیپ پزشکی در آلمان، انگلیس، استرالیا، نیوزلند، کانادا، اتریش و سایر کشورهای پیشرفته و همچنین دوره های فلوشیپ دندانپزشکی در کانادا، انگلیس، آلمان، اتریش، نیوزلند، استرالیا و ...، در هر یک از دوره ها می تواند متفاوت باشد و برای انواع فلوشیپ های دندانپزشکی و پزشکی یکسان نیست.

بعنوان مثال افرادی که قصد گذراندن دوره فلوشیپ تخصصی ایمپلنت را دارند باید در یکی از تخصص های پروتزهای دندانی، جراحی لثه و جراحی فک و صورت فارغ التحصیل شده و مدرک تخصص پزشکی در یکی از این موارد را داشته باشند. علاوه بر این، این افراد باید دارای بورد تخصصی نیز باشند.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دوره های فلوشیپ پزشکی و دندانپزشکی در خارج از کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه مهاجرتی پرگاس پارس تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • انواع فلوشیپ های دندانپزشکی
  • فلوشیپ دندانپزشکی چیست؟
  • دوره های فلوشیپ دندانپزشکی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top