info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دوره های آبزرورشیپ پزشکی چیست؟

با توجه به تخصصی تر شدن روز به روزعلم پزشکی یکی از مواردی که می تواند وجه تمایز پزشکان قلمداد شود بروز بودن علم آن هاست. از این رو بسیاری از پزشکان پس از دوره تخصص خود تصمیم میگیرند در یکی از زیرشاخه ها و مباحث اصلی تخصص خود یک دوره فلوشیپ پزشکی یا آبزرورشیپ پزشکی را بگذرانند. حال سوال اینجاست که دقیقا دوره های آبزرورشیپ پزشکی چیست؟ به طور دقیق می توان گفت که دوره هایی که در مباحث اصلی هر یک از تخصص های پزشکی و دندانپزشکی برای بالا بردن دانش و تجربه پزشکان توسط دانشگاه های علوم پزشکی و موسسات و مراکز درمانی وابسته به آن ها در مدت 3 ماه تا 2 سال برگزار می گردد، و هدف از آن ها بالا بردن دانش و تجربه پزشکان شرکت کننده و بروز کردن علم آن هاست، دوره های آبزورشیپ یا فلوشیپ پزشکی می گویند. این دوره ها در کلیه کشورها برگزار می شود و پزشکان و دندانپزشکان عزیز از بابت زبان نیز نباید نگرانی خاصی داشته باشند. زیرا این دوره ها در تمامی کشورها به زبان انگلیسی ارائه شده و برای شرکت در آن ها نیز نیاز به ارائه مدرک زبان به هیچ وجه نمی باشد.



حال پس از پاسخ به این سوال که دوره های آبزرورشیپ پزشکی چیست؟ احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که فلوشیپ چیست؟ باید عرض کنیم دقیقا همان آبزرورشیپ است و هیچ تفاوتی میان این دو وجود ندارد. زیرا شرکت کنندگان در دوره های فلوشیپ و آبزرورشیپ پزشکی، به صورت آبزرور در این دوره های حضور دارند.

سوال دیگری که پیش می آید این است که فرق فلوشیپ و فوق تخصص چیست؟ در حقیقت پزشکان متخصصی که دوره تخصص آن ها به پایان رسیده می توانند با شرکت در آزمون و پذیرفته شده وارد دانشگاه های علوم پزشکی شده و دوره فوق تخصص خود رادر یکی از زیرشاخه های تخصص خود بگذرانند. در پایان این دوره تحصیلی به این افراد مدرک فوق تخصص داده خواهد شد. اما به پزشکان متخصصی که دوره فلوشیپ یا آبزرورشیپ را در یکی از مباحث اصلی تخصص خود می گذرانند و فقط در این دوره ها به عنوان آبزورو حضور دارند، در پایان دوره فقط گواهی گذراندن دوره فلوشیپ به صورت آبزرور داده می شود. یکی از تصورات اشتباهی که برخی افراد دارند این استکه با شرکت در دوره های فلوشیپ می توان مدرک فوق تخصص پزشکی گرفت.

 

دوره های آبزرورشیپ پزشکی در استرالیا

برای پزشکان محترم که قصد بروز کردن دانش خود را دارند، شرکت در دوره های آبزرورشیپ پزشکی در استرالیا یکی از بهترین گزینه ها می تواند باشد. زیرا استرالیا دارای یکی از بهترین سیستم های بهداشت و درمان و سلامت در دنیاست و دوره فلوشیپ پزشکی در استرالیا به معنای بدست آوردن تجربه در سیستم بهداشت و درمان یک کشور بسیار پیشرفته می باشد که فرصتی مغتنم برای پزشکان عزیز می باشد.

 

دوره های آبزرورشیپ پزشکی در آلمان

آلمان یکی از کشورهای بسیار پیشرفته در زمینه صنعت به ویژه صنایع پزشکی است و گذراندن دوره های آبزرورشیپ پزشکی در آلمان بدین معنی است که پزشکان شرکت کننده در دوره علاوه بر علم روز پزشکی دنیا، می توانند با مدرن ترین تجهیزات پزشکی که در مراکز درمانیکشورهای توسعه یافته و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد آشنا شوند. از این رو متقاضیان شرکت در دوره های فلوشیپ پزشکی در آلمان بسیار پرتعدادند.

 

دوره های آبزرورشیپ پزشکی در اتریش

اتریش به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی که بالاترین کسفیت زندگی برای مردم در شهرهای این کشور وجود دارد نیز این دوره ها را برگزار می کند. از مزایای شرکت در دوره های آبزرورشیپ پزشکی در اتریش، سطح بالای آموزش پزشکی در این کشور است. به همین جهت بسیاری از پزشکان هموطنمان نیز شرکت در دوره های فلوشیپ پزشکی در اتریش را به سایر کشورها ترجیح می دهند.

 

دوره های آبزرورشیپ پزشکی در انگلیس

بدون شک بسیاری سیستم بهداشت و درمان انگلستان را در دنیا نمونه می دانند و طبیعیست فرصت تجربه حضور در دوره های آبزرورشیپ پزشکی در انگلیس یک فرصت بی نهایت ارزشمند برای هر دپزشکی برای بالا بردن دانش و تجربه خود و بروزرسانی معلومات خود است. از این رو بسیاری از پزشکان از سراسر جهان همه ساله مشتاقند در دوره های فلوشیپ پزشکی در انگلیس شرکت کنن.

 

دوره های آبزرورشیپ پزشکی در نیوزلند

یکی دیگر از کشورهای مشترک المنافع بریتانیا که سیستم آموزش پزشکی بسیار پیشرفته و سختگیرانه ای دارد نیوزلند است که سطح آموزش پزشکی در این کشور بسیار بالاست. بسیاری از پزشکان به دلیل همین ارزش و اعتبار دانشگاه های علوم پزشکی نیوزلند ترجیح می دهند دوره های آبزرورشیپ پزشکی را در نیوزلند بگذرانند تا به بهترین نحو دانش و تجربه خود را آپدیت نمایند.

 

دوره های آبزرورشیپ پزشکی در کانادا

یکی دیگر از گزینه های عالی برای مشتاقان گذراندن دوره های فلوشیپ و آبزرورشیپ پزشکی، شرکت در دوره های آبزرورشیپ پزشکی در کانادست. زیرا این کشور هم دانشگاه های علوم پزشکی بسیار بسیار درجه یکی دارد که به بروزترین موارد علوم پزشکی روز دنیا دسترسی دارند و همچنین مراکز درمانی وابسته به این دانشگاه ها که برگزار کننده دوره های فلوشیپ هستند، به جدیدترین تجهیزات پزشکی بکار رفته در تخصص های مختلف پزشکی مجهز هستند. از این رو گذراند دوره های آبزرورشیپ پزشکی در کانادا بسیار ایده آل به حساب می آید.

 

 

 

نکته مهم : کلیه دوره های فلوشیپ پزشکی در تمامی کشورهای ذکر شده در سایت موسسه پرگاس پارس، به زبان انگلیسی ارائه می گردد و برای شرکت در این دوره ها به هیچ وجه نیازی به ارائه مدرک زبان نمی باشد. همچنین حتما لازم نیست پزشکان و دندانپزشکان شرکت کننده در این دوره ها دوره تخصص پزشکی را گذرانده باشند و شرکت پزشکان عمومی و دندانپزشکان عمومی در این دوره ها نیز امکانپذیر است.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دوره های فلوشیپ پزشکی و دندانپزشکی در خارج از کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه مهاجرتی پرگاس پارس تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دوره های آبزرورشیپ پزشکی چیست؟
  • دوره های آبزرورشیپ پزشکی در استرالیا
  • دوره های آبزرورشیپ پزشکی در آلمان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top