info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه اینسبروک اتریش

دانشگاه لئوپولد فرانسس اینسبروک اتریش یا Leopold-Franzens-Universität Innsbruck که برای راحتی بیان دانشگاه اینسبروک یا Universität Innsbruck شناخته می شود از نظر رتبه بین المللی سومین دانشگاه برتر کشور اتریش به شمار رفته و از معتبرترین دانشگاه های این کشور صنعتی در سطح دنیا به حساب می آید. این دانشگا که به اختصار آن را دانشگاه LFU هم می نامند، تاریخ نسبتا طولانی داشته و تاسیس آن به سال 1669 میلادی در شهر اینسبروک مرکز ایالت تیرول اتریش برمی گردد. در این سال امپراتور لئوپولد اول این دانشگاه را برای تحصیل ساکنین مناطقی چون تیرول، فورآرلبرگ و لیختن اشتاین بنا نمود. در سال های نخست تاسیس، 4 دانشکده آموزش عالی در این دانشگاه تاسیس شدند؛ اما تا 150سال این دانشگاه با چالش های زیادی روبرو شد و دو بار حتی امتیاز داشتن دانشگاه را از شهر اینسبروک سلب کردند. اما در سال 1825 میلادی امپراتور فرانتس اول در فرمانی امتیاز ترمیم برای این دانشگاه صادر کرد و دانشکده فلسفه و حقوق این دانشگاه در نتیجه این فرمان بازگشایی شدند. امروزه این دانشگاه توسعه چشمگیری یافته و دانشکده های زیادی در آن مشغول ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی هستند. دانشگاه اینسبروک اتریش، بزرگ ترین مرکز دانشگاهی و تحقیقاتی در غرب کشور اتریش به حساب می آید و این دانشگاه از نظر بزرگی و وسعت هم پس از دانشگاه وین و دانشگاه گراتس سومین دانشگاه کشور اتریش محسوب می شود.



 

تحصیل در دانشگاه اینسبروک

دانشگاه اینسبروک دانشگاه اصلی ایالت تیرول در دل کوه های آلپ به شمار می رود و از مزیت های تحصیل در دانشگاه اینسبروک، موقعیت جغرافیایی این شهر است که در مسیر بین شهرهای بزرگی چون وین، سالزبورگ، مونیخ و ونیز قرار دارد و دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه این شهر می توانند از این شهرهای زیبای قاره سبز بدون صرف وقت و هزینه زیادی بازدید داشته باشند.

دانشگاه اینسبروک در حال حاضر حدود 1400 نفر کادر اداری داشته و بیش از 3260 عضو هیات علمی نیز در این دانشگاه مشغول به ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی هستند. اما تعداد دانشجویان دانشگاه اینسبروک اتریش در حال حاضر خدود 28300 نفر است.

تحصیل در دانشگاه اینسبروک دارای ارزش و اعتبار بالایی است و حتی 4 نفر از دانش آموختگان و اساتید و پژوهشگران دانشگاه اینسبروک اتریش برنده جایزه نوبل در زمینه های مختلف شده اند. نام این افراد را در این قسمت می توانید ملاحظه فرمایید:

- آدولف وینداوس (دانشمند شیمیدان آلمانی که در بین سال های 1916 تا 1918 در این دانشگاه مشغول پژوهش بوده است)

-هانس فیشر (دانشمند شیمیدان آلمانی که در بین سال های 1916 تا 1918 دانشیار دانشگاه اینسبروک بوده است)

- فریتس پرگل (پزشک و دانشمند شیمیدان اتریشی که در بین سال های 1916 تا 1918 در دانشگاه اینسبروک به پژوهش می پرداخته است)

- ویکتور فرانسیس هس ( دانشمند فیزیکدان آلمانی-اتریشی که در سال 1931 در دانشگاه اینسبروک مشغول پژوهش بوده است)

برای دانشجویان ایرانی تحصیل در دانشگاه اینسبروک حسن دیگری هم دارد و قرار گرفتن نام این دانشگاه در میان دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشورمان است و طبق آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، دانشگاه اینسبروک اتریش، در آن گنجانده شده است.

 

 

رنکینگ دانشگاه لئوپولد فرانتسس اینسبروک

می دانیم که دانشگاه اینسبروک از بهترین دانشگاه های اتریش به شمار رفته و سال هاست در این کشور برترین رتبه ها را به خود اختصاص داده است. حال با استناد به گزارش های سالانه سیستم رتبه بندی QS، رنکینگ دانشگاه لئوپولد فرانتسس اینسبروک را در یک دوره 3 ساله خدمتتان ارائه می نماییم. در سال 2018 رنکینگ دانشگاه لئوپولد فرانتسس اینسبروک، در کشور اتریش سوم و در دنیا 286 بوده است. رتبه دانشگاه اینسبروک در سال 2019 هم سوم کشور اتریش بوده، ولی رتبه بین المللی آن در این سال کمی رشد کرده و به 279 رسیده است. بر طبق اعلام رتبه بندی موسسه کیو اس برای سال 2020، رنکینگ دانشگاه لئوپولد فرانتسس اینسبروک، باز هم سوم اتریش و پس از دانشگاه وین و دانشگاه فنی وین است. اما رتبه دانشگاه اینسبروک اتریش در میان دانشگاه های سراسر دنیا باز هم رشد داشته و به 266 رسیده است.

همین روند رشد رتبه دانشگاه اینسبروک اتریش در این دوره 3 ساله نشان می دهد این دانشگاه معتبر مسیر رشد را به درستی در حال طی کردن است و مدارک تحصیلی آن در سراسر دنیا دارای اعتبار و ارزش بالایی می باشد، از این رو تحصیل در دانشگاه اینسبروک یک فرصت عالی و استثنایی برای جوانان مشتاق تحصیل در اتریش از سراسر نقاط دنیا می باشد.

 

 

رشته های دانشگاه اینسبروک

تنوع رشته های دانشگاه اینسبروک زیاد است. اما شهرت این دانشگاه بیشتر به رشته های علوم پایه است. دانشگاه اینسبروک اتریش در زمینه رشته های علوم پایه در اروپای مرکزی پیشرو و سرآمد است. همچنین رشته های علوم انسانی این دانشگاه نیز دارای اعتبار بالایی هستند. اما دیگر دانشکده معتبر آن دانشکده اخترفیزیک و نجوم است که در دنیا دارای شهرت فراوان می باشد. لازم به ذکر است که محور اصلی برنامه های مطالعاتی و پژوهشی دانشگاه اینسبروک اتریش، مباحثی چون مسائل زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی مناطق کوهستانی است که بنا بر نیازهای خود این منطقه تعیین شده است. در حقیقت این دانشگاه تحقیقات را به صورت کاربردی و برای حل مسائلی که مردم همین منطقه با آن مواجه هستند دنبال می کند.

رشته های دانشگاه اینسبروک توسط دانشکده های این دانشگاه ارائه می گردند که عبارتند از:

- دانشکده علوم فنی

- دانشکده معماری

- دانشکده ریاضی، علوم کامپیوتر و فیزیک

- دانشکده اقتصاد و آمار

- دانشکده مدیریت

- دانشکده حقوق

- دانشکده آموزش

- مدرسه آموزش (آموزش معلم)

- دانشکده علوم انسانی 1 (فلسفه و تاریخ)

- دانشکده علوم انسانی 2 (زبان و ادبیات)

- دانشکده الهیات کاتولیک

- دانشکده علوم سیاسی و جامعه‌ شناسی

- دانشکده جغرافیا و علوم زیستی

- دانشکده روانشناسی و علوم ورزشی

- دانشکده شیمی و داروسازی

- دانشکده زیست ‌شناسی

 

هزینه تحصیل در دانشگاه اینسبروک

مانند کلیه دانشگاه های دولتی اتریش هزینه تحصیل در دانشگاه اینسبروک حدود 750 یورو برای هر ترم تحصیلی و 1500 یورو برای هر سال تحصیلی می باشد. در حقیقت هزینه تحصیل در دانشگه اینسبروک برای رشته های مختلف تحصیلی و مقاطع تحصیلی مختلفی که در این دانشگاه ارائه می گردد هیچ گونه تفاوتی نداشته و همین مبلغ اعلام شده می باشد.

 

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی اتریش و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های اتریش از جمله دانشگاه اینسبروک اتریش و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • تحصیل در دانشگاه اینسبروک اتریش
  • دانشگاه اینسبروک
  • دانشگاه اینسبروک اتریش



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top