info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

امتیاز بندی متقاضیان مهاجرت به استرالیا

قبل از اقدام به مهاجرت به کشوری چون استرالیا بهتر است تمامی جوانب و شرایط را در نظر گرفت تا این امر بدون کمترین مشکلی و با موفقیت صورت گیرد. از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در مهاجرت به استرالیا کسب حد نصاب امتیاز برای ورود به این کشور بوده که در واقع این امتیاز بندی به اداره مهاجرت امکان ارزیابی افراد واجد شرایط برای اخذ ویزای اقامت دائم این کشور را داده و در حال حاضر حد نصاب امتیاز بندی متقاضیان مهاجرت به استرالیا طبق گفته وزیر مهاجرت این کشور، ۶۵ می باشد. هر چه میزان این امتیاز بالاتر رود امکان مهاجرت به استرالیا بالاتر خواهد رفت.



در این امتیاز بندی عوامل متعددی دخیل بوده و هر کدام امتیار و تاثیر مخصوص به خود را دارند، برای مثال شرایط سنی، تسلط بر زبان انگلیسی، سوابق مرتبط کاری در کشور استرالیا، سوابق کاری مرتبط با مدرک تحصیلی، و مدرک تحصیلی هر کدام منجر به کسب امتیازات جداگانه ای می شود. در مورد تاثیر شرایط سنی در امتیاز بندی متقاضیات مهاجرت به استرالیا می توان گفت که افرادی با سنین ۱۸ الی ۲۴ سال، ۲۵ امتیاز، ۲۵ الی  سال۳۲، ۳۰ امتیاز، ۳۳ الی 44 سال، ۲۵ امتیاز کسب نموده و در نهایت افرادی با سنین ۴۵ الی ۴۹ سال هیچ امتیازی نخواهند داشت.

داشتن تحصیلات آکادمیک و اخذ مدارک مرتبط، خود امتیازاتی را به دنبال خواهد داشت که پیش از هر اقدامی می بایست این مدارک تحصیلی ارزشیابی شوند. امتیازات حاصل از این مدارک عبارتند از :۲۰ امتیاز برای مدرک دکترا، ۱۵ امتیاز برای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۵ امتیاز برای مدرک کارشناسی در صورت معادل بودن با مدرک کارشناسی استرالیا و در غیر اینصورت ۱۰ امتیاز و همچنین ۱۰ امتیاز برای مدارک دیپلم و فوق دیپلم. در صورتی که متقاضی تحصیل در استرالیا داشته و مدرک را از دانشگاه های این کشور اخذ کرده باشد و حداقل دو سال دوره تحصیل وی در این کشور به طول انجامیده باشد ۵ امتیاز به وی تعلق خواهد گرفت.

سابقه کاری به مدت ۳ الی ۵ سال، ۵ الی ۸ سال و ۸ سال به بالا که قابل اثبات باشد، به ترتیب امتیازهای ۵، ۱۰و ۱۵ را خواهند داشت. در صورتی که سابقه کار در استرالیا به دست آمده باشد امتیازات از این قرار خواهد بود: برای یک سال کار در استرالیا،‌ ۵ امتیاز، سه سال کار، ۱۰ امتیاز و پنج سال کار ، ۱۵ امتیاز در نظر گرفته می شود.

داشتن مدرک زبان معتبر از جمله آیلتس، تافل و مدرک PTE نیز از موارد اصلی و لازم در امتیاز بندی متقاضیان مهاجرت به استرالیا محسوب می شود. بعنوان مثال داوطلبی که مدرک آیلتس را ارائه می نماید، اگر در هر چهار مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب با نمره ۸ کسب کند، ۲۰ امتیاز، و اگر نمره ۷ کسب کند، ۱۰ امتیاز کسب می کند. کسب نمره ۶ هر چند که شرط لازم و اولیه برای بررسی پرونده به شمار می رود، هیچ امتیازی را برای داوطلب به همراه نخواهد داشت.

البته موارد دیگری مانند مهارت های همسر و گذراندن یک دوره تخصصی در استرالیا هر کدام ۵ امتیاز جداگانه به امتیازات متقاضی می افزاید. تنها در صورتی امتیاز همسر تخصیص داده خواهد شد که در ویزای متقاضی، از او به عنوان همسر یاد شود، شهروند استرالیا نبوده، حداکثر دارای ۵۰ سال سن بوده و نمره آیلتس ۶ در هر چهار مهارت داشته باشد، شغلش در فهرست مشاغل مورد نیاز استرالیا قرار داشته باشد و حداقل در شغل مربوط به خود یکسال از دو سال فعالیت داشته باشد. در نظر داشته باشید گاهی اوقات در برخی از رشته ها امتیاز بندی ها مورد نیاز متفاوت از سال های پیشین می شود.

 

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر گونه روش اخذ اقامت و مهاجرت به استرالیا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • امتیاز بندی متقاضیان مهاجرت به استرالیا
  • نحوه امتیاز بندی متقاضیان مهاجرت به استرالیا
  • مهاجرت به استرالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top