info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای تایر 5 انگلیس

انگلستان با اقتصادی پویا و صنایعی رو به رشد، همواره یک مقصد عالی برای مهاجرت کاری به حساب می آمده و در سال های اخیر نیز مشتاقان ورود به بازار کار این کشور، بسیار بوده اند. طبیعتا برای مهاجرت کاری به انگلستان، به ویزای کار این کشور نیاز است. ویزای تایر 5 انگلیس، در حقیقت نوعی از ویزای کار انگلیس است که اجازه ورود به این کشور را به صورت موقت به مشتاقان ورود به بازار کار انگلستان می دهد. در این مطلب قصد داریم شرایط و قوانین مربوط به ویزای تایر 5 انگلیس را برای مشتاقان کار در این کشور پیشرفته اروپایی بیان نماییم.



همان طور که ذکر شد، ویزای تایر 5 انگلیس یک نوع از ویزای کار انگلستان است که به صورت موقت و کوتاه مدت و تحت شرایط مختلفی برای افراد متقاضی کار در این کشور صادر می شود. در اغلب موارد، این ویزای کار انگلیس برای افرادی صادر می شود که یک اسپانسر در بریتانیا داشته باشند. اما اگر متقاضی تبعه کشوری باشد که نام آن کشور در لیست کشورهای ویزای Tier 5 Youth Mobility Scheme قرار داشته باشد، وی می تواند بدون پیشنهاد کاری نیز ویزای تایر 5 انگلیس را دریافت کند که البته با توجه به اینکه ایران در لیست این کشورها قرار ندارد، این مورد شامل حال هموطنان عزیزمان نمی شود. کارمندان خیریه ها، هنرمندان، ورزشکاران و کارکنان دیپلماتیک نیز معمولا با این ویزا وارد کشور انگلیس می شوند.

 

شرایط اخذ ویزای تایر 5 انگلستان

به طور عمومی شرایط اخذ ویزای تایر 5 انگلیس، مانند سایر انواع ویزای موقت این کشور است و فرد متقاضی باید در 90 روز گذشته حداقل 945 پوند در حساب پس انداز خود داشته باشد تا اثبات کند توانایی و تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه های خود را دارد.

مشتاقان ورود به بازار کار انگلیس بسته به شرایط خود می توانند از طریق ویزای تایر 2 انگلیس و همچنین ویزای اسکیل ورکر انگلیس نیز اقدام نمایند که هر یک شرایط خاص خود را دارد و در مقاله ای خاص در این سایت به تفصیل به هر یک از آن دو پرداخته شده است.

 

انواع ویزای کار موقت انگلستان

ویزای تایر 5 انگلیس خود شامل 6 نوع است که  هر یک به افرادی خاص تعلق می گیرد. انواع ویزای کار موقت انگلستان عبارتند از:

 

1. ویزای Tier 5 انگلستان (Charity Worker):

این نوع از انواع ویزای کار موقت انگلستان، مناسب افراد یا کارگرانی‌ است که یک پیشنهاد کاری بدون حقوق یا داوطلبانه و یک گواهی حمایتی از یکی از سازمان‌های خیریه که تحت لیسانس اسپانسری Tier 5 قرار دارند، دریافت کرده‌ اند. نکته مهم این است که کاری که آنها انجام می‌ دهند، باید کاملا مطابق با پیشنهاد کاری ارائه شده به آنها از طرف اسپانسر باشد.

برای اخذ این نوع ویزا، 235 پوند به ازای هر نفر هزینه اپلای باید پرداخت شود. همچنین هزینه تمدید این نوع ویزا نیز 825 پوند است. بر اساس این نوع ویزا، فرد می تواند حداکثر 12 ماه یا به اندازه تاریخ درج شده در گواهی اسپانسری به اضافه 28 روز در این کشور اقامت گزیند. از شرایط این ویزا عدم دریافت حقوق از اسپانسر مورد نظر می باشد، اما فرد متقاضی می تواند یک کار دوم حداکثر تا 20 ساعت در هفته را انجام داده و از این طریق درآمد بدست آورد که البته برای انتخاب شغل دوم هم در قوانین این نوع ویزا، شرایط خاصی تعیین شده است. از مزایای این ویزا، امکان همراهی خانواده با فرد متقاضی در کشور انگلستان است.

 

2. ویزای Tier 5 انگلستان (Creative and Sporting):

این دسته از ویزاهای زیرمجموعه ویزای تایر 5 انگلیس، ویژه افرادی با مهارت در زمینه های ورزشی یا کارهای خلاقانه ای چون بازیگری و نوازندگی است که پیشنهاد کاری از اسپانسر تحت لیسانس تایر 5 انگلیس دریافت کرده اند. ورزشکارانی که از این طریق استخدام می شوند، باید در سطح بین المللی شناخته شده باشند و در ارتقاء سطح ورزشی انگلستان، نقش مثبت ایفا کنند.

هزینه اپلای برای این ویزا نیز 235 پوند برای هر نفر بوده و تمدید آن هم 825 پوند هزینه در پی دارد. بر اساس این نوع ویزا، فرد می تواند حداکثر 12 ماه یا به اندازه تاریخ درج شده در گواهی اسپانسری به اضافه 28 روز در این کشور اقامت گزیند. دارندگان این ویزا نیز می توانند علاوه بر شغل تخصصی خود، شغل دیگری تا حداکثر 20 ساعت در هفته در این کشور اختیار نمایند. علاوه بر این، ورزشکاران دارای این ویزا می توانند به عنوان یک ورزشکار ملی، در بازی های ملی کشور خود نیز حضور داشته باشند.

 

3. ویزای Tier 5 انگلستان (Government Authorised Exchange):

این ویزا مناسب افرادی است که به منظور کارآموزی، کارهای پژوهشی طرح های تثبیت شده دولتی و کسب تجربه، قصد دارند به این کشور وارد شده و به تبادل تجربه و اطلاعات بپردازند و قرار نیست به یک شغل تمام وقت در این کشور مشغول شوند. البته به دارندگان این ویزا هم اجازه 20 ساعت کار در هفته بر اساس شرایط تعیین شده داده می شود. هزینه اپلای برای این ویزا نیز 235 پوند برای هر نفر بوده و تمدید آن هم 825 پوند هزینه در پی دارد. بر اساس این نوع ویزا، فرد می تواند حداکثر 12 یا 24 ماه یا به اندازه تاریخ درج شده در گواهی اسپانسری به اضافه 28 روز در این کشور اقامت گزیند. نکته قابل ذکر دیگر در این زمینه این است که اگر فرد متقاضی در یکی از طرح های خاص تحقیقاتی ورود کرده باشد، می تواند در صورت داشتن شرایط لازم، ویزای خود را به ویزای تایر 1 انگلیس یا همان ویزای استعدادهای خاص این کشور تغییر دهد و در نهایت پس از 5 سال حضور در خاک این کشور، برای اخذ اقامت دائم انگلیس اقدام نماید.

 

4. ویزای Tier 5 انگلستان (International Agreement):

این ویزا که به ویزای موافقتنامه های بین المللی معروف است برای افرادی که برای کار تحت قوانین بین المللی به صورت کوتاه مدت به این کشور وارد می شوند، صادر می شود. متقاضیان دریافت این ویزا باید یک گواهی اسپانسری از سازمان حمایت کننده ای که تحت لیسانس تایر 5 است دریافت نمایند و کاری در یکی از زمینه های ذیل به آن ها پیشنهاد شده باشد:

- توافقات عمومی در زمینه‌ تجارت خدمات  (GATS)

- توافقات مشابه بین بریتانیا و سایر کشورها

- کارفرمایان دولت ‌های خارجی و سازمان ‌های بین ‌المللی

- خدمتکاران خصوصی برای خانواده ‌های دیپلماتیک

هزینه اپلای برای این ویزا نیز 235 پوند برای هر نفر بوده و تمدید آن هم 825 پوند هزینه در پی دارد. بر اساس این نوع ویزا، فرد می تواند حداکثر 24 ماه یا به اندازه تاریخ درج شده در گواهی اسپانسری به اضافه 28 روز در این کشور اقامت گزیند. دارندگان این ویزا علاوه بر کار تخصصی خود، اجازه نهایتا 20 ساعت کار دوم در هفته را نیز خواهند داشت. همچنین امکان همراهی خانواده در کشور انگلیس نیز برای آنان فراهم است.

 

5. ویزای Tier 5 انگلستان (Religious Worker):

برای روحانیون، کشیش ها، خادمان کلیسا و پیشوایان دینی که قصد دارند برای انجام کار مذهبی موقت به کشور انگلستان وارد شوند، این نوع ویزا صادر می شود. متقاضیان دریافت این نوع ویزا باید یک گواهی اسپانسری از سازمان یا شخص حمایت کننده که تحت لیسانس Tier 5 بوده و به آنان پیشنهاد کار داده است، ارائه نمایند. هزینه اپلای برای این ویزا نیز 235 پوند برای هر نفر بوده و تمدید آن هم 825 پوند هزینه در پی دارد. بر اساس این نوع ویزا، فرد می تواند حداکثر 34 ماه یا به اندازه تاریخ درج شده در گواهی اسپانسری به اضافه 28 روز در این کشور اقامت گزیند. دارندگان این ویزا نیز علاوه بر کار اصلی مذهبی خود، اجازه نهایتا 20 ساعت کار دوم در هفته را نیز خواهند داشت. همچنین امکان همراهی خانواده در کشور انگلیس نیز برای آنان نیز فراهم است.

 

6. ویزای Tier 5 انگلستان (Youth Mobility Scheme):

شرایط این نوع ویزا نسبت به سایر ویزاهای ذکر شده، ویژه تر است. هدف این نوع ویزا، جذب نیروهای ماهر و جوان در بریتانیا می باشد. بر اساس قوانین موجود، این ویزا فعلا تنها به ساکنان کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزلند، ژاپن، هنگ کنگ، کره جنوبی، تایوان و موناکو تعلق می گیرد و دارندگان آن می توانند به مدت 2 سال در بریتانیا ساکن شوند. از مزایای این ویزای برای این افراد این است که تا پایان اعتبار، می توانند به هر تعداد دفعات که مدنظرشان باشد، به این کشور وارد شده و از آن خارج شوند. متقاضیان این نوع ویزا همچنین باید 1890 پوند پس انداز در حساب بانکی خود داشته و سنی بین 18 تا نهایتا 30 سال داشته باشند. دارندگان این ویزا همچنین اجازه کار در اکثر مشاغل کشور انگلیس را داشته و حتی اجازه تحصیل در انگلیس را نیز خواهند داشت. این دسته حتی نیاز به پیشنهاد کاری و گواهی اسپانسری نیز ندارند.اما اجازه همراهی خانواده برای دارندگان این نوع ویزا وجود ندارد و باید برای آن ها به طور جداگانه ویزا اخذ شود.

 

 

  • ویزای تایر 5 انگلیس



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top